جذاب ترین معابد تایلند

یکی از جاذبه های منحصر به فرد تایلند،معابد بودایی آن است که بیشتر از فرهنگ شرق دور تاثیر گرفته است.در این مقاله شما را با جاذبه هایی آشنا می کنیم که تایلند را به یکی از مقاصد اصلی گردشگری آسیا تبدیل کرده است.

  • تعداد بازدید: 13256
  • ارسال در تاریخ: ۶ اسفند ۱۳۹۴
  • بروزرسانی: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

حدود 40 هزار معبد در تایلند وجود دارد که بیشتر آنها برای بازدید گردشگران باز است.در هنگام بازدید از معابد دقت کنید پوشش مناسب و رفتار محترمانه داشته باشد و حتما قبل از ورود به معابد کفش خود را دربیاورید.همچنین جدیدترین تور تایلند را می توانید در تور مسافرتی های هالیدی بیابید.

image

راهنمای سفر به پوکت تایلند

  • تاریخ انتشار:۱۰ آذر ۱۳۹۷

جزیره ی زیبای پوکت واقع در کشور تایلند یکی از پر طرفدارترین مقاصد توریستی ایرانیان می باشد. پوکت هر ساله تورهای مسافرتی بی شماری را از سراسر جهان به سوی خود می کشاند و آوازه ی آن در سر تا سر جهان پیچیده است پوکت به دلیل جاذبه های گردشگری فراوان به جزیره ی بهشتی مشهور است.

Wat Arun

این معبد، به معبد ِDAWN(سپیده دم) معروف است که نام خود را از الهه آفتاب هندو ARUNA گرفته است. نمای 70متری این بنا یکی از جذابترین مناظر تایلند به خصوص در شب است.

 تایلند

Wat Phu Khao Thong

نام دیگر این بنا، معبد کوهستان طلایی است که در سال 1387 ساخته شده است. نمای اصلی برمه ای آن در طول زمان تخریب شده و نمایی که اکنون از آن می بینید بازسازی شده است. شاخص ترین مشخصه این بنا، گوی طلایی 2 کیلوگرمی است که در بالای آن قرارگرفته است.

Wat Phu Khao Thong

naga در Chiang Mai

این معبد در طول تعطیلات Visakha Bucha جذابیت فوق العاده ای دارد  زیرا مراسم آیینی که NAGA در حوضی مملو از شمع قرار می گیرد، هر ساله در تایلند برگزار می شود و گردشگران زیادی را به سفر به تایلند و شرکت در این مراسم علاقه مند می کند.

naga در Chiang Mai

Wat Rong Khun

این معبد که به معبد سپید معروف است،شاهکار هنرمند Chalermchai Kositpipat است. سراسر بنا با رنگ سفید و قطعات آینه تزیین شده است. فلسفه بودایی در این بنا به روشنی مشهود است.

Wat Rong Khun

Grand Palace

با وجود این که "کاخ بزرگ بانکوک" یک معبد نیست ولی یکی از جاذبه های اصلی گردشگری تایلند است که معابد مهمی را درخود جای داده است که در زیر می بینید:
برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری تایلند مقاله "درباره تایلند و بهترین زمان سفر همراه با تورهای متنوع" را بخوانید.

Grand Palace

Wat Phra Kaew

این بنا که به نام معبد Emerald Buddha مشهور است در مجموعه "کاخ بزرگ" قرار گرفته است و یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری تایلند است. درضمن برای سفر به تایلند می توانید پروازهای چارتر بانکوک را در موتور جستجوی هوشمند های هالیدی جستجو کنید.

Wat Phra Kaew
Wat Phra Kaew

Wat Tham Pha Plong

این معبدآرامش بخش در فاصله 580پایی کوهی آهکی در دل جنگل بنا شده است،

Wat Tham Pha Plong

Wat Suthat

این معبد سلطنتی در بانکوک قرار دارد و ساخت آن در حدود 50سال به طول انجامید.

Wat Suthat

Wat Kutao

مشخصه اصلی این معبد کوروکدیل خشک شده است که در تالار اصلی آن قرار دارد.

Wat Kutao

Wat Chedi Luang

این بنا در قرن 15 ساخته شده است.Emerald Buddha مشهور در اصل در گنبد این معبد قرار داشت که بعد از زلزله و ریزش بالای بنا، این مجسمه به بانکوک منتقل شد.

 تایلند

Wat Mahathat

این بنا یکی از 200 خرابه هایی است که در پارک تاریخی Sukhothai قرار دارد.

Wat Mahathat

Wat Pho

این معبد که در محوطه "کاخ بزرگ" قراردارد، یکی از قدیمی ترین معابد تایلند است. این بنا به مجسمه بودا 160 پایی که دارد، مشهور است.

عکس تایلند

Khao Sok Monkey

معبد Panturat غاری کوچک است که به معبد میمون یا غار میمون مشهور است،macaques (نوعی میمون) های زیادی در این معبد ساکن هستند.

Thailand

Wat Dokeung

یکی از 18 معبد شهر تاریخی Chiang Mai است که به داشتن مجسمه های زیبا،رنگ های شاد و معماری ظریف مشهور است.

Wat Dokeung

Wat Doi Suthep

این بنا بر روی کوهی به همین نام در نزدیکی Chiang Mai قرار دارد.بر اساس افسانه ها مکان این معبد توسط فیل سفیدی که بودا فرستاده،مشخص شده است.

Wat Doi Suthep

Wat Sri Suphan

این معبد که به "ناحیه نقره کار " مشهور است به راحتی از سایر معابد Chiang Mai متمایز می شود زیرا تمام سطح داخلی و خارجی آن از صفحات نقره تشکیل شده است.

Wat Sri Suphan
Wat Sri Suphan

nagas

naga اژدهایی مار مانند است که بر اساس افسانه ها به بودا خدمت می کرده است.به همیل دلیل در مناطق کلیدی معابد بودایی شامل ورودی بنا به کار می رود.

nagas

Sanctuary of Truth

ین بنای غول پیکر که در سواحل پاتایا قرار گرفته است،تماما از چوب ساخته شده است.تمام بنا با مجسمه های دست ساز تزیین شده است.بازسازی این بنا در سال 2025 به پایان می رسد.

Sanctuary of Truth

Wat Benchamabophit

این معبد به "معبد مرمر" شهرت دارد و تماما از سنگ های مرمر سفیدی ساخته شده که از ایتالیا آورده شده است.این بنا،نمونه شاخصی از معابد مدرن تایلند است که تلفیقی از فرهنگ بودایی و اروپایی است.

Wat Benchamabophit

Wat Chaiwatthanaram

این بنا در پایتخت قدیم تایلندAyutthaya قرار گرفته که حدود 2ساعت از بانکوک فاصله دارد.

Wat Chaiwatthanaram

a Million Bottles

معبد Wat Lan Kuad که به معبد "یک میلیون بطری" مشهور است،به راستی از بیش از 1میلیون بطری شیشه ای ساخته شده است و یکی از منحصر به فرد ترین بناهای تایلنداست.راهبان این معبد هنوز بطری های بازیافتی را برای گسترش معبد جمع آوری میکنند.

a Million Bottles

منبع:HiHoliday.ir

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info