با هر قدم در طبیعت، به آرامش درونی نزدیک‌تر شویم

با هر قدم در طبیعت، به آرامش درونی نزدیک‌تر شویم
حال آرام طبیعت برای تمام کسانی که در شهرهای شلوغ زندگی می‌کنند یا حتی برای کسانی که به آن خو گرفته‌اند به خوبی مشهود است. پس اگر از جمله افرادی هستید که در شهرهای شلوغ زندگی می‌کنید هر از چند گاهی باید بار سفر ببندید و به دل طبیعت بزنید. وجود جاذبه‌های طبیعی بی‌شمار در سراسر ایران نیز این تجربه را در هر شرایطی فراهم کرده است. به‌طوری که گاهی حتی آخر هفته‌ها با اجاره ویلا می‌توانید چنین آرامشی را تجربه کنید.

  • تعداد بازدید: 176
  • ارسال در تاریخ: ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
  • بروزرسانی: ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
  • میانگین مطالعه: 6 دقیقه

با هر قدم در طبیعت، به آرامش درونی نزدیک‌تر شویم

حال آرام طبیعت برای تمام کسانی که در شهرهای شلوغ زندگی می‌کنند یا حتی برای کسانی که به آن خو گرفته‌اند به خوبی مشهود است. پس اگر از جمله افرادی هستید که در شهرهای شلوغ زندگی می‌کنید هر از چند گاهی باید بار سفر ببندید و به دل طبیعت بزنید. وجود جاذبه‌های طبیعی بی‌شمار در سراسر ایران نیز این تجربه را در هر شرایطی فراهم کرده است. به‌طوری که گاهی حتی آخر هفته‌ها با اجاره ویلا می‌توانید چنین آرامشی را تجربه کنید.

بیشتر شهرهای ایران در اطراف خود طبیعت دیدنی دارند که حتی نیازی به سفر چند روزه نخواهید داشت و می‌توانید برای یک شب هم برنامه‌ریزی کنید. ضمن اینکه با وجود ابزارهای مختلف برای برنامه‌ریزی، سفر بیشتر از همیشه ساده شده و جای هیچ بهانه‌ای را باقی نمی‌گذارد. برای مثال در سایت شب با وجود تنوع بالا از انواع ویلا، سوئیت و اقامتگاه هیچ ‌گونه دغدغه‌ای از بابت محل اقامت خود نخواهید داشت و می‌توانید با هر بودجه‌ای و هر منطقه‌ای که می‌خواهید اقامتگاه موردنظرتان را جستجو کرده و به سادگی رزرو کنید.


برای مثال اگر در تهران هستید، اجاره ویلا در اطراف پایتخت با طبیعت خنک و دیدنی یا در شمال کشور بهترین گزینه است. ویلاهایی که بیشتر آن‌ها درست در دل طبیعت قرار دارند و چشم‌انداز زیبایی از کوه، دریا یا جنگل را در اختیار شما قرار می‌دهد. همان جایی که می‌توانید آرامش از دل طبیعت با تمامی امکانات مورد نیازتان را تجربه کنید.

در ادامه چند مقصد جذاب برای لذت بردن از طبیعت را به شما معرفی خواهیم کرد که بتوانید با توجه به شرایط زمانی و همچنین بودجه خود برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

تجربه ی هیجان انگیز و سرگرم کننده در دهکده های تفریحی کردان

روستای ییلاقی و خنک اطراف تهران و کرج یعنی کردان یکی از بهترین جاهایی است که می‌توانید برای سفر و تفریح انتخاب کنید. جایی که فاصله کمی با پایتخت دارد و در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین مناطق برای سفرهای آخر هفته‌ای اهالی تهران و کرج است. البته که جاذبه‌های مختلف اینجا شرایط سفر و رزرو ویلا کردان را برای همه فراهم کرده است.

کردان در کنار طبیعت بکر و دیدنی‌اش که چشم‌اندازی از البرز در کنار باغ‌های میوه را پیش چشم شما قرار می‌دهد، جاذبه‌های دیگری مثل دهکده‌های تفریحی دارد که مهم‌ترین آن‌ها، مجتمع ایثار است. دهکده تفریحی که با وجود امکانات بی‌نظیر مثل ۵۰ ویلا با ظرفیت ۷۰۰نفر امکان رزرو ویلا اجاره ای کردان را به‌شما می‌دهد. همچنین می‌توانید از سالن کنفرانس و امکانات ورزشی مختلف مانند مجموعه آبی، زمین فوتبال و سالن ورزشی استفاده کنید.

در کنار آن کردان با داشتن جاذبه‌های مختلف دیگر مثل کوه‌های خوش آب‌وهوا برای کسانی که عاشق کوهنوردی هستند، سایت پروازی برای کسانی که دوست دارند لذت پرواز را تجربه کنند، پل بانو صحرا و برج مقبره برای تاریخ دوستان و همچنین رود کردان برای طبیعت‌گردان بهترین مواردی هستند که می‌توانید انتخاب کنید.

این منطقه خوش آب‌وهوا برای سفر و تفریح در بهار و همچنین اوایل پاییز بسیار مناسب است. اما اگر می‌خواهید از روزهای گرم تابستان نیز فرار کنید، کردان یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست که در طبیعت کوهستانی آن از هوای خنک لذت ببرید. در فصل زمستان ولی این منطقه چندان انتخاب مناسبی برای سفر و تفریح نیست مگر اینکه اسفندماه را برای سفر و گشت‌وگذار انتخاب کنید که در این صورت علاوه‌بر تمامی این جاذبه‌ها، تمامی کوچه باغ‌های کردان پر از شکوفه‌های سفید و صورتی می‌شود که چشم‌تان از دیدن آن‌ها سیر نخواهد شد.

گذری در دل تاریخ در سفر به اصفهان

در کنار طبیعت گاهی ممکن است دل‌تان هوس دیدن جاذبه‌های تاریخی کند. در این صورت در صدر لیست شهرهای دیدنی ایران به اصفهان می‌رسید. شهری که مانند بسیار از شهرهای تاریخی دنیا یک جاذبه طبیعی باعث شکل‌گیری آن شده و حالا به یکی از دیدنی‌ترین و منحصر به‌فردترین شهرها تبدیل شده است. اصفهانی که در کنار آن نام زاینده‌رود به زیبایی نشسته و در کنار لذت طبیعت‌گردی می‌توانید برای شهرگردی همه جانبه برنامه‌ریزی کنید.

اصفهان شهر دیدنی و منحصر به فردی است که برای اقامت در آنجا نیز لیست بلند و بالایی از سوئیت اصفهان وجود دارد که همین تنوع امکان رزرو سوئیت با هر بودجه و امکاناتی را به شما می‌دهد و محدودیتی از این بابت نخواهید داشت.

برای اجاره سوئیت در اصفهان یک روزه ارزان کافی‌ست که یک جستجوی آنلاین انجام دهید تا تعدادی از این سوئیت‌ها را مشاهده و با مقایسه آن‌ها، هر یک را رزرو کنید.

حالا پس از اینکه خیال شما از بابت اقامت در اصفهان آسوده شد، نوبت به گشت‌وگذار در این شهر دیدنی می‌رسد. در بین جاذبه‌های مختلف اصفهان می‌توانید برای دیدنی‌هایی مثل میدان نقش جهان با سازه‌های بی‌نظیری در دور تا دور آن مثل مسجد شیخ لطف اله، مسجد امام، سر در قیصریه و عمارت عالی قاپو برنامه‌ریزی کنید که البته قدم زدن یا سوار شدن بر درشکه نیز در این میدان خالی از لطف نیست. در کنار آن می‌توانید به جاذبه‌های دیگر مثل مسجد جامع اصفهان سری بزنید و غرق معماری و کاشی‌کاری‌هایش شوید یا در خیابان جلفا قدم بزنید، قهوه بنوشید و در انتها از کلیسای دیدنی وانک بازدید کنید.

برای تماشای زاینده رود نیز باید به سی‌و سه پل و پس از آن پل خواجو بروید. پل‌های شگفت‌انگیزی که پس از چهارصد سال هنوز چنگال‌هایشان بر این رود همیشه جاری، محکم است و با معماری بی‌نظیرشان حکم سد را نیز دارند.

عمارت هشت بهشت، کاخ چهل ستون، عمارت منارجنبان و صدها جاذبه دیگر در اصفهان فقط بخشی از زیبایی‌های این شهر هستند که اگر بارها و بارها به آنجا سفر کنید بازهم محو زیبایی‌هایش خواهید شد.

البته که فراموش نکنید در گشت‌وگذارهایتان حتما سری به رستوران‌های شهر هم بزنید و بریانی اصفهانی و خوروش ماست را نیز امتحان کنید. در بازارگردی هم هر جایی که دوغ و گوشفیل را دیدید، آن را از دست ندهید که معروف‌ترین خوراکی اصفهانی‌ها بعد از گز است.
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info