بلیط هواپیما خارجی ارزان را از کجا، چگونه و کی بخریم؟

در گذشته نه چندان دور هر زمانی که می خواستیم به سفر برویم و نیاز به بلیط هواپیما داشتیم باید به یکی از آژانس های هواپیمایی مراجعه می کردیم و با نوشتن مشخصاتمان بر روی فرم‌های کاغذی و بستن چمدان هایمان آماده پرواز می شدیم.

  • تعداد بازدید: 2096
  • ارسال در تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
  • بروزرسانی: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

با مرور زمان و رشد و توسعه اینترنت امکان جستجو و خرید آنلاین بلیط هواپیما فراهم شد. کافی بود عبارتی مثل «بلیط هواپیما به مقصد استانبول» را در گوگل تایپ کنیم تا سایت های مختلفی را به ما نشان دهد و از میان آن ها بهترین را انتخاب کنیم. اگر می خواستیم ارزان ترین بلیط را بخریم، مجبور بودیم وارد چندین سایت مختلف شویم تا بتوانیم قیمت های آژانس های هواپیمایی را با هم مقایسه کنیم. اما تکنولوژی در همین جا متوقف نشد و رشد و توسعه موتورهای جستجو باعث راحتی در انتخاب و خرید بلیط هواپیما خارجی شده است. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا بیشتر درباره بلیط هواپیما خارجی، قیمت آن ها و بهترین روش خرید بلیط هواپیما و ایرلاین ها صحبت کنیم و در آخر به این سوال پاسخ دهیم که بلیط هواپیما خارجی ارزان را از کجا،‌ چگونه و کی بخریم.

بلیط هواپیما خارجی

محبوب ترین بلیط هواپیما خارجی در بین ایرانیان کدام ها هستند؟

برای پاسخ به این سوال باید به این نکته اشاره کنیم که پروازهای خارجی از ایران توسط شرکت های هواپیمایی ایرانی و خارجی انجام می شود. هنگامی که قصد سفر به کشورهای دیگر را دارید و می خواهید بلیط هواپیما خریداری کنید دو انتخاب دارید: ۱. ایرلاین های داخلی ۲. ایرلاین های خارجی

 در ادامه محبوب ترین ایرلاین های مسافربری ایرانی و خارجی که با خرید بلیط هواپیمای آنها می توانید به کشورهای دیگر سفر کنید را نام می بریم:


محبوب ترین شرکت های هواپیمایی خارجی

هواپیمایی ترکیش ایرلاین (‌Turkish Airlines)

این شرکت هواپیمایی مهمترین ایرلاین کشور ترکیه است. بعد از شرکت هواپیمایی لوفتهانزا و امارات،‌ بزرگ ترین ناوگان هوایی جهان به حساب می آید. هواپیماهای این ایرلاین را می توانید در فرودگاه امام خمینی تهران، ‌تبریز، شیراز،‌ اصفهان و مشهد ببینید.

بلیط هواپیما خارجی


هواپیمایی قطر ایرویز (‌Qatar Airways)


این شرکت هواپیمایی برای دولت قطر است و به ۱۵۰ مقصد مختلف پرواز انجام می دهد. مرکز آن شهر دوحه،‌ فرودگاه بین المللی حمد است. این شرکت ۲۰۰ هواپیما و ۴۳۰۰۰ کارمند دارد. این ایرلاین به فرودگاه امام خمینی تهران و فرودگاه های مشهد،‌ شیراز، ‌اصفهان پرواز دارد.

هواپیمایی لوفتهانزا (Lufthansa)

بزرگ ترین شرکت هواپیمایی کشور آلمان است. این شرکت هواپیمایی فقط به فرودگاه امام خمینی تهران پرواز انجام می دهد.

هواپیمایی امارات (Emirates Airline)

شرکت هواپیمایی امارات زیر مجموعه ای از گروه امارات یا Emirates Group است. این ایرلاین حدود ۳۶۰۰ پرواز از فرودگاه بین المللی دبی به ۸۰ کشور دنیا انجام می دهد. پروازهای این ایرلاین در داخل ایران بیشتر به فرودگاه امام خمینی انجام می شود.

هواپیمایی پگاسوس (Pegasus Ailrlines)

یکی از ایرلاین های کشور ترکیه است که بیش از ۷۰ فروند هواپیما دارد. هواپیماهای این ایرلاین به ۱۰۹ مقصد در سرتاسر دنیا پرواز انجام می دهند. هواپیماهای این ایرلاین در ایران، در فرودگاه‌های امام خمینی تهران، فرودگاه شیراز، تبریز و اصفهان به زمین می نشینند.

هواپیمای فلای دبی (Fly Dubai)

یکی از ایرلاین های دولتی کشور امارات است که بلیط هواپیماهای آن ارزان قیمت است. پروازهای این ایرلاین در داخل ایران از فرودگاه های مشهد، ‌اصفهان و شیراز انجام می شود.

محبوب ترین شرکت های هواپیمایی ایرانی در زمینه پروازهای خارجی


  • شرکت هواپیمایی ماهان
  • شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما)
  • شرکت هواپیمایی سپهران
  • شرکت هواپیمایی کیش ایر
  • شرکت هواپیمایی قشم ایر

چرا قیمت بلیط هواپیما خارجی در برنامه سفر اهمیت دارد؟

همان‌طور که می دانید قیمت یک برنامه سفر (یا تور گردشگری) شامل قیمت هتل، قیمت بلیط هواپیما و قیمت خدماتی نظیر ترانسفر فرودگاهی، بیمه مسافرتی، تورلیدر و گشت شهری است. قیمت بلیط هواپیما در کنار قیمت هتل از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت نهایی برنامه سفر است. چرا که بیشترین هزینه سفر، مربوط به این دو عامل است.

 قیمت بلیط هواپیما به عوامل مختلفی نظیر نوع ایرلاین، نوع هواپیما، نوع کلاس پروازی (فرست، بیزنس، ‌اکونومی)، زمان سفر (چه فصلی از سال، چه روزی در هفته، چه ساعتی در روز) بستگی دارد. به طور مثال هزینه بلیط هواپیما ترکیش ایرلاین با کلاس پروازی درجه یک (فرست کلاس) در فصل تابستان، ‌در آخر هفته به مقصد استانبول بسیار گران تر از کلاس پروازی اکونومی یکی از شرکت های هواپیمایی داخلی در فصل زمستان، ‌در وسط هفته به همان شهر است. اگر بتوانید بلیط هواپیما را در ارزان ترین حالت بخرید، هزینه کمتری را متحمل خواهید شد.

بلیط هواپیما خارجی را آنلاین بخریم؟

یکی از بهترین و سریع ترین راه های خرید بلیط هواپیما خارجی، خرید آنلاین است. با خرید آنلاین بلیط هواپیما از سفرمارکت دیگر نیازی به رفت و آمد به آژانس‌های مسافرتی و پر کردن فرم‌های کاغذی نخواهید داشت و در کم ترین زمان ممکن بلیط خود را تهیه خواهید کرد. برای خرید آنلاین بلیط هواپیما خارجی بهترین راه استفاده از یک موتور جستجو مانند سفرمارکت است. 

شیوه‌ کار سفرمارکت (که به عنوان موتور جستجوی بلیط هواپیما عمل می‌کند) به این صورت است که با جستجو در سایت ها و آژانس‌های گردشگری مختلف، لیستی از پروازهای ایرلاین های موجود را گردآوری و با مقایسه قیمت‌های مختلف تامین‌کنندگان و سایت‌های گوناگون، آنها را در یک صفحه به شما نمایش می دهد.

در چه زمان هایی، بلیط هواپیما خارجی در کمترین مقدار خود است؟

همانطور که در بخش های قبل توضیح دادیم یکی از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت بلیط هواپیما مسئله زمان است. در زمان هایی که تقاضا برای سفر به مقصد انتخابی تان زیاد شود، قیمت بلیط هواپیما بالا می رود. به طور مثال تقاضای سفر به شهر استانبول در فصل تابستان نسبت به زمستان بیشتر است و قیمت بلیط هواپیما به استانبول نیز در این فصل بالاتر از زمستان است. در صنعت گردشگری به زمانی که تقاضا زیاد می شود High season و زمانی که تقاضای سفر به یک مقصد خاص کاهش پیدا می کند Low season  می گویند.

تاثیر زمان بر روی قیمت بلیط هواپیما را می توان به شکل دیگری نیز مطرح کرد. قیمت بلیط هواپیما در برخی از روزهای هفته گران تر از روزهای دیگر است. به طور معمول اگر بخواهید در وسط هفته به مقصد خاصی در خارج از کشور سفر کنید، قیمت بلیط هواپیما ارزان تر از زمانی است که بخواهید در آخر همان هفته به همان مقصد بروید.

اینکه در چه ساعتی از روز قصد پرواز دارید نیز بر روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر گذار است. به طور مثال اگر ساعت پرواز شما به مقصد خاص ساعت ۲ بامداد باشد در مقایسه با زمانی که این پرواز ساعت ۱۰ صبح انجام می شود ارزان تر خواهد بود.

انتخاب ایرلاین یا شرکت هواپیمایی چگونه در پیدا کردن بلیط هواپیما ارزان خارجی کمک می کند؟

همانطور که در بخش های پیشین توضیح دادیم یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت نهایی بلیط هواپیما خارجی شرکت هواپیمایی است که قصد سفر با آن را دارید. قیمت بلیط هواپیمای شرکت های هواپیمایی به دلایل مختلفی مثل نوع خدماتی که ارائه می دهند، ‌مدل هواپیمایی که استفاده می کنند و اعتبار برندشان با یکدیگر متفاوت است. همچنین باید به تفاوت قیمت ارز نیز در هنگام انتخاب شرکت هواپیمایی خارجی توجه کنید. اگر قصد سفر به کشورهای خارجی را با ایرلاین های داخلی مثل هما یا ماهان داشته باشید، ‌در مقایسه با ایرلاین های خارجی که نام بردیم، معمولا هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد.

بلیط هواپیما خارجی

چگونه سفرمارکت کمک می کند تا ارزانترین بلیط هواپیما خارجی را بخریم؟

سفرمارکت پلتفرمی است که بر اساس نیاز و خواسته شما بلیط هواپیمای ایرلاین های مختلف (اعم از داخلی و خارجی)‌ را یکجا و به صورت مقایسه‌ای به شما نشان دهد. کافی است که مبدا و مقصد سفر خود را به همراه تاریخ رفت و برگشت انتخاب کنید تا لیستی از پروازهای مورد نیازتان را در یک صفحه ببینید. با کلیک بر روی هر کدام از پروازها می توانید قیمت آن بلیط خاص نزد هر یک از آژانس‌ها و سایت‌های فروش اینترنتی بلیط هواپیما را متوجه شوید. مهم ترین فایده استفاده از سفرمارکت این است که با جستجو از طریق این پلتفرم، قیمت پروازهای مختلف از شرکت‌های مختلف فروشنده را همزمان، در یک صفحه خواهید دید و به راحتی می توانید آن ها را با هم مقایسه کنید و ارزان ترین را برای خودتان انتخاب کنید.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info