بیشترین زمان پرواز هواپیمای مسافربری چند ساعت است؟

پروازهای طولانی مدت و بدون توقف نشان از ارتقای کیفیت هواپیماها و توسعه صنعت هواپیمایی است. پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با طولانی ترین پروازهای مسافربری آشنا شوید.

  • تعداد بازدید: 134
  • ارسال در تاریخ: ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • بروزرسانی: ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • میانگین مطالعه: 4 دقیقه

برای کسانی که فکر می‌کنند پروازهای سه تا چهار ساعته یک پرواز طولانی محسوب می‌شوند؛ پروازهای طولانی مدت که برخی از آنها ممکن است تا 18 ساعت نیز طول بکشند؛ بسیار تعجب آورخواهند بود. معمولا شرکت های هواپیمایی مختلف ثبت رکورد پروازهای طولانی مدت توسط مجموعه هواپیمایی خود را یک امتیاز می‌دانند. زیرا پروازهای طولانی مدت و بدون توقف نشان از ارتقای کیفیت هواپیماها و توسعه صنعت هواپیمایی است. پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با طولانی ترین پروازهای مسافربری آشنا شوید.

هواپیمای مسافربری خارجی

بیشترین ساعت پرواز هواپیما در جهان کدام است؟

برای کسانی که فکر می‌کنند پروازهای سه تا چهار ساعته یک پرواز طولانی محسوب می‌شوند؛ پروازهای طولانی مدت که برخی از آنها ممکن است تا 18 ساعت نیز طول بکشند؛ بسیار تعجب آورخواهند بود. معمولا شرکت های هواپیمایی مختلف ثبت رکورد پروازهای طولانی مدت توسط مجموعه هواپیمایی خود را یک امتیاز می‌دانند. زیرا پروازهای طولانی مدت و بدون توقف نشان از ارتقای کیفیت هواپیماها و توسعه صنعت هواپیمایی است. پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با طولانی ترین پروازهای مسافربری آشنا شوید.

بیشترین ساعت پرواز هواپیما مسافربری

در حال حاضر پروازهای خطوط هوایی سنگاپور طولانی ترین پرواز مسافربری جهان محسوب می‌شوند. اگر شما هم عاشق سفر هوایی با رزرو بلیط هواپیما هستید؛ در ادامه همراه باشید تا با طولانی ترین مسیرهای هوایی ایرلاین های مختلف آشنا شوید.

مسیر پروازی نیویورک به سنگاپور

پرواز نیویورک سنگاپور با مسافت 15332 کیلومتر از طولانی ترین پروازهای مسافربری است. طی این مسیر معمولا بین 18 ساعت و 50 دقیقه تا 19 ساعت طول می‌کشد. هواپیماهای این خط هوایی در ارتفاع بالای 3500 پا پرواز می‌کنند. شرکت هواپیمایی سنگاپور ایرلاین با راه اندازی این مسیر هوایی، رکورد طولانی ترین مسیر پروازی را که قبل از آن در دست شرکت قطر ایرویز بود؛ به نام خود ثبت کرد.

مسیر پروازی دهلی به سانفرانسیسکو

بعد از مسیر هوایی سنگاپور به نیویورک، بیشترین زمان پروازی هواپیمای مسافربری به فاصله بین دهلی تا سانفرانسیسکو تعلق دارد. قبل از اینکه شرکت هوایی ایرایندیا این خط پروازی را راه‌اندازی نماید، پرواز دهلی به سانفرانسیسکو از طریق مسیر قطبی انجام می‌گرفت. در حال حاضر این مسیر پروازی از فراز اقیانوس آرام عبور می‌کند و مدت زمان پرواز آن 18 ساعت به طول می انجامد.

مسیر پروازی دوحه به اوکلند

مسبر پروازی دوحه به اوکلند به لحاظ مسافت زمینی حتی طولانی تر از مسیر هوایی دهلی به سانفرانسیسکو است. به همین دلیل در رتبه دوم طولانی ترین مسیرهای پروازی جهان قرار دارد. این خط پروازی توسط شرکت هواپیمایی قطر ایرویز در مدت 17 ساعت و 45 دقیقه و بدون توقف انجام می‌شود.

مسیر پروازی پرت به لندن

پرواز پرت به لندن که از کشور استرالیا به پایتخت انگلستان انجام می‌شود، یکی از بیشترین زمان پروازهای مسافربری را به خود اختصاص داده است. مسافت این مسیر پروازی حدود 14200 کیلومتر است. طی این مسیر پروازی توسط شرکت هواپیمایی کانتاس در طول مدت 17 ساعت و 25 دقیقه و بدون توقف انجام می‌شود.

مسیر پروازی اوکلند به پرت

مسیر پروازی اوکلند به دبی

یکی دیگر از طولانی ترین پروازهای جهان که بیشتری زمان پرواز را از آن خود کرده است مربوط به هواپیمایی امارات است. شرکت هواپیمایی امارات در سالهای اخیر با پیشرفت زیادی همراه بوده و رضایت بالای مسافران را در برداشته است. پرواز دبی به اوکلند که توسط خطوط هوایی شرکت هواپیمایی امارات انجام می‌شود؛ حدود 14200 کیلومتر طول دارد و در 15 ساعت و 40 دقیقه طی می‌شود.

مسیر پروازی لس آنجلس به سنگاپور

مسیر پروازی لس آنجلس به سنگاپور نیز یکی دیگر از طولانی ترین مسیرهای پروازی جهان است که بیشترین زمان پرواز هواپیمای مسافربری را در بردارد. این پرواز توسط هواپیمایی یونایتد ایرلاینز و بدون هیچ توقفی انجام می‌شود. زمان این پرواز مسافربری چیزی حدود 17 ساعت و 20 دقیقه است.

مسیر پروازی لس آنجلس به سنگاپور

مسیر پروازی پاریس به جزیره رئونیون فرانسه

کشور فرانسه رکورددار طولانی ترین مسیر پروازی جهان در داخل یک کشور است. جزیره رئونیون با اینکه کیلومترها دورتر از کشور فرانسه است و در اقیانوس آرام قرار داد؛ اما بخشی از خاک فرانسه محسوب می‌شود. پرواز پاریس به رئونیون جزو طولانی ترین مسیرهای پروازی مسافربری شناخته می‌شود.

جمع بندی

در این مطلب با 7 مورد از طولانی ترین مسیرهای هوایی که بیشتری زمان پرواز هواپیمای مسافربری را به خود اختصاص می‌دهند آشنا شدید. رکوردهای پرواز طولانی مدت و بدون توقف در بین شرکت‌های هوایی مختلف بسیار مورد توجه بوده و در واقع رقابت در این حوزه بین ایرلاین‌های مختلف جهان به شدت داغ است. اگر شما هم علاقمندید با هواپیما سفر کنید؛ می‌توانید با مراجعه به سایت های معتبر رزرو بلیط همچون قاصدک 24 برای سفر خود برنامه ریزی کرده و از پشتیبانی 24 ساعته آن برخوردار شوید. شما می‌توانید انواع بلیط هواپیما خارجی و داخلی مثل بلیط هواپیما تهران مشهد را از این سایت رزرو کنید.

سوالات متداول در مورد بیشترین زمان پرواز هواپیمای مسافربری

  1. بیشترین زمان پروازی مربوط به کدام کشورها است؟ پرواز نیویورک سنگاپور با 18 ساعت و 50 دقیقه طولانی ترین زمان پرواز را به خود اختصاص داده است.
  2. طولانی ترین مسیر پروازی در یک کشور مربوط به کدام کشور است؟ کشور فرانسه با پرواز پاریس به جزیره رئونیون طولانی ترین پرواز داخلی در یک کشور را رقم زده است.
  3. مسیر پروازی دوحه به اوکلند چند ساعت است؟ 17 ساعت و 45 دقیقه
  4. مسیر پروازی دهلی به سانفرانسیسکو قبلا چگونه انجام می‌شد؟ پرواز دهلی به سانفرانسیسکو از طریق مسیر قطبی انجام می‌گرفت. اما در حال حاضر از فراز اقیانوس گذر می‌کند و در مصرف سوخت نیز صرفه‌جویی می‌شود.
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info