برای مسافرت کیش بهتر است یا قشم؟ مقایسه تمام پارامترهای سفر به کیش و قشم

این روزها ممکن است برای خیلی‌ها این سوال ایجاد شود که سفر به کیش بهتر است یا قشم؟ تا انتهای این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا با انتخابی مناسب، یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین سفرهای زندگی‌تان را تجربه کنید.

  • تعداد بازدید: 129
  • ارسال در تاریخ: ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • بروزرسانی: ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

حتما اطلاع دارید که کیش و قشم هر دو از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری کشورمان به حساب می‌آیند و هر کدام به نوبه خود یک سفر عالی را برای شما خواهند ساخت؛ اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که با توجه به خصوصیات و علایق شما، جزیره قشم بهتر است یا کیش؟ در ادامه هر دو جزیره را از لحاظ پارامترهای مختلف مورد ارزیابی قرار می‌دهیم تا به بهترین نحو به این سوال شما پاسخ دهیم.

آیا کیش بهتر است یا قشم

کیش بهتر است یا قشم؟ مقایسه مزایا و ویژگی‌ها

شنیده‌اید که می‌گویند آدم‌ها را در سفر می‌توان شناخت؟ ما به شما می‌گوییم که چطور آدم‌ها را قبل از سفر و از روی مقصدی که انتخاب می‌کنند بشناسید. اگر در حال حاضر به دنبال آرامش بیشتری هستید و می‌خواهید بیشتر از جاذبه‌های طبیعی لذت ببرید، ما به شما سفر به جزیره قشم و لذت بردن از جاهای دیدنی آن را پیشنهاد می‌کنیم؛ اما اگر شخصیت ماجراجویی دارید و تشنه هیجان هستید، جزیره کیش و تفریحات شگفت‌انگیز آن بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. در ادامه به مقایسه بیشتر هر جزیره خواهیم ‌پرداخت.<

از نظر جاذبه‌های طبیعی جزیره قشم بهتر است یا کیش؟

قشم بزرگ‌ترین جزیره ایران و سرشار از پدیده‌های طبیعی چشم‌نوازی است که تجربه سفری به‌یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد. بسیاری از لوکیشن‌های زیبای عکاسی و فیلم‌برداری که در فضای مجازی می‌بینید، مربوط به جاذبه‌های طبیعی جزیره قشم هستند؛ همچنین با وجود آنکه جزیره کیش بافت مدرن‌تری دارد اما از نظر جاذبه‌های طبیعی نیز می‌تواند سفر پرباری را برای شما رقم بزند. جالب است بدانید که کیش یکی از پنج منطقه مسکونی دنیا با بیشترین حجم اکسیژن خالص است و به همین دلیل شما در این جزیره کمتر احساس خستگی خواهیدکرد، در ادامه نگاهی به جاذبه‌های طبیعی هر دو جزیره خواهیم داشت.

جاذبه‌های طبیعی قشم:
  • دره ستارگان
  • جنگل حرا
  • تنگه چاهکوه 
  • غار تاریخی خربس
  • دره تندیس‌ها
برای مسافرت کیش بهتر است یا قشم
جاذبه‌های طبیعی کیش:
  • جزیره هندورابی
  • روستای باغو
  • کلبه هور
  • نخلستان‌های کیش

مقایسه جاذبه‌های گردشگری و مراکز خرید کیش و قشم؛ برای خرید کیش بهتر است یا قشم؟

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که در کدام جزیره می‌توانید بیشتر از تفریحات متنوع و پاساژگردی‌های مختلف لذت ببرید؟ جزیره کیش خاص‌ترین مقصد گردشگری ایران از حیث تنوع تفریحات است و کمتر شهر یا جزیره‌ای را می‌توان انتخاب کرد که تا این حد جاذبه‌های تفریحی در آن فراوان باشد. تفریحات آبی و خاکی مختلف، پاساژ‌های لوکس با حضور برندهای مطرح و هتل‌های پنج ستاره با خدمات و امکانات رویایی، تجربه یک سفر هیجان‌انگیز و متفاوت را برای شما رقم خواهند زد.

مراکز خرید قشم بهتر است یا کیش

از طرف دیگر و در سال‌های اخیر، جزیره قشم از لحاظ ایجاد مراکز تفریحی مختلف و هتل‌های پنج ستاره پیشرفت بسیار خوبی داشته اما هنوز تفاوت محسوسی بین سطح خدمات لوکس و تنوع تفریحات در این دو جزیره وجود دارد. با این حال انتخاب نهایی کاملا بستگی به شما دارد؛ اگر از بافت‌های سنتی لذت می‌برید و می‌خواهید سفر آرام و خلوتی را تجربه کنید، جزیره قشم در انتظار شماست و اگر قصد دارید هیجان را چاشنی سفرتان کنید، همین حالا به جزیره کیش سفر کنید.

مقایسه تفریحات کیش و قشم

هر دو مقصد از نظر تنوع تفریحات می‌توانند برای شما سرگرم‌کننده باشند اما جزیره کیش از نظر تنوع تفریحات دست بالاتر را دارد. شما می‌توانید در مناطق مختلف کیش، از تفریحاتی مثل پاراسل، اسکوتر زیر دریایی، جت اسکی، غواصی و فلای برد لذت ببرید. در جزیره قشم نیز این تفریحات وجود دارد، اما تنوع آن‌ها پایین‌تر است و در عوض می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی این جزیره برای خاطره‌سازی و ساختن یک سفر رویایی استفاده کنید. یکی از مزایای جزیره قشم نسبت به کیش، تنوع غذاهای محلی آن است که می‌توانید آن‌ها را امتحان و از طعم‌های منحصربه‌فردشان لذت ببرید؛ از طرف دیگر در جزیره کیش، رستوران‌های لوکس با بهترین غذاهای فرنگی و ایرانی قرار دارند و تجربه متفاوتی از طعم‌ها را تجربه خواهید کرد.

آیا رزرو تور بهترین روش سفر به کیش و قشم است؟

برای سفر به این دو جزیره می‌توانید از طریق شخصی یا رزرو تور اقدام کنید. مهم‌ترین مزیت سفر شخصی این است که در تمام طول سفر، زمان شما در اختیار خودتان است اما اگر می‌خواهید تجربه آشنایی با همسفران تازه که یکی از ناب‌ترین لذت‌های هر سفری است به دست بیاورید و به صورت برنامه‌ریزی شده بتوانید از تفریحات و مراکز خرید مختلف استفاده‌ کنید، پیشنهاد ما به شما رزرو تور است.

برای سفر رفتن قشم بهتر است یا کیش

تورهای گردشگری به دو صورت مستقل و گروهی قابل اجرا هستند. در تورهای گروهی برنامه‌ریزی سفر به یک مقصد خاص در بازه زمانی مشخص برای یک گروه با ظرفیت معین انجام شده است. شما با خرید تور گروهی از کلیه خدمات تور شامل محل اقامت، نوع حمل‌ونقل و گشت شهری آن همراه با یک گروه از گردشگران بهره‌مند خواهیدشد. در مورد تور مستقل اما موضوع متفاوت است؛ با رزرو تو در این حالت، خدماتی مانند رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما یا قطار برای مقصد مورد نظر شما در بازه زمانی دلخواه‌تان به شما ارائه می‌شود. اگرچه برخی تورهای مستقل تخفیف‌هایی را نیز برای تفریحات گردشگری مقصد به عنوان آفر تور به مسافران ارائه می‌دهند.

سفر به کیش و قشم با قیمت مناسب

تقاضای بالای گردشگران داخلی و حتی خارجی برای سفر به این دو جزیره، باعث نزدیکی سطح خدمات در آن‌ها شده ‌است. از طرفی با توجه به ترافیک بالای مسافرین، شما باید به دنبال بهترین و سریع‌ترین راه سفر، یعنی رزرو تور با قیمت مناسب باشید. 

یکی از روش‌های رزرو تور کیش قیمت مناسب، انتخاب هتل هایی است که امکانات خاص و ویژه و ساحل اختصاصی ندارند اما در کل کیفیت و نوع خدمات کاملا پاسخگوی انتظارات و نیاز شما خواهد بود. هتل های اقتصادی و قیمت مناسب مثل هتل سه ستاره پارس نیک، گاردینا، آرامش، پارسیان، جام جم، آفتاب شرق و غیره را پیشنهاد می‌کنیم. بنابراین با اقامت در این هتل هم تور کیش را با قیمت مناسبتری رزرو کرده اید هم از اقامت خود لذت خواهید برد.

جمع‌بندی؛ برای مسافرت کیش بهتر است یا قشم؟

هر انتخابی، تنها بستگی به سلیقه شما دارد. در این مطلب با مقایسه پارامترهای مختلف در این دو مقصد گردشگری محبوب به شما کمک کردیم تا بدانید با توجه به علایق‌تان سفر به کیش بهتر است یا قشم؟ جزیره کیش یک جزیره مدرن با سابقه طولانی در زمینه گردشگری است و از طرفی جزیره قشم هم با جاذبه‌های طبیعی زیبا و مناظر بکر، یک مقصد سرشار از آرامش برای گردشگران است. پس به این ترتیب پاسخ به سوال قشم بهتر است یا کیش؟ به سلایق و اهداف‌تان از سفر بستگی دارد؛ حالا نوبت شما است که با در نظر گرفتن تمام جوانب انتخاب کنید که برای مسافرت کیش بهتر است یا قشم؟

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info