ارزانترین زمان برای سفر به کیش چه زمانی است؟

جزیره کیش یکی از جذاب ترین مقصد های سفر در ایران است. سفر به این جزیره می تواند یکی از جذاب ترین و لذت بخش ترین سفرهای شما شود. امکانات تفریحی متنوع ای که در این جزیره وجود دارد شما را تا چندین روز سرگرم خواهد کرد؛ از شهربازی هایلند گرفته تا کشتی‌های تفریحی و پارک دلفین و امتحان کردن ورزش های آبی هیجان انگیزی مثل غواصی، فلای برد و جت اسکی.

  • تعداد بازدید: 2568
  • ارسال در تاریخ: ۱۳ مهر ۱۴۰۰
  • بروزرسانی: ۱۱ آبان ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

اگر به جزیره کیش سفر کرده اید و آنقدر بهتان خوش گذشته که دوست دارید دوباره به این جزیره بروید یا آنقدر تعریف امکانات مختلف تفریحی و گردشگری این جزیره را شنیده اید و مشتاقید تا در اولین فرصت به این جزیره سفر کنید اما می خواهید خرج کمتری کنید و سفر ارزان تری به این جزیره داشته باشید حتما تا پایان مقاله همراه ما باشید تا ارزان ترین زمان سفر به کیش را به شما معرفی کنیم.

اگرچه که نمی توانیم به طور حتم روزهای خاصی از سال را به عنوان ارزان ترین زمان سفر به کیش معرفی کنیم و بیان این حرف کمی اغراق آمیز و به دور از واقعیت است؛ اما می توان گفت که زمان هایی از سال تعداد گردشگران در جزیره کیش کمتر از اوقات دیگر است و این موضوع بر روی قیمت های تور، هتل و بلیط هواپیما تاثیر گذار است.

قبل از آنکه بخواهیم این زمان ها را به شما معرفی کنیم لازم دیدیم به این نکته اشاره کنیم که در این زمان ها بیشترین افت قیمت مربوط به هزینه هتل های کیش و بلیط هواپیما است. اگر شما در این مدت بلیط هواپیما کیش را خریداری کنید و بخواهید اتاق های هتل های این جزیره را رزرو کنید می توانید پول کمتری را پرداخت کنید. اما هزینه های مربوط به رستوران های و مراکز تفریحی جزیره کیش در مقایسه با روزهای دیگر سال تغییر چندانی نخواهند کرد.

هزینه سفر به کیش بعد از تعطیلات نوروز و تعطیلات تابستان کمتر از روزهای دیگر سال خواهد بود. در ادامه در این مورد بیشتر صحبت می کنیم.

سفر به کیش

سفر به کیش بعد از تعطیلات نوروز

تعطیلات نوروز یکی از مهم ترین تعطیلات در ایران است. در این زمان تعداد افرادی که اقدام به سفر به نقاط مختلف ایران می کنند به شدت افزایش پیدا می کند. جزیره کیش که یکی از مقاصد مطرح و شناخته شده گردشگری است از این قاعده مستثنی نیست و در این مدت پذیرای تعداد زیادی گردشگر است. افزایش تقاضا در این مدت باعث شده تا هزینه های سفر به کیش افزایش پیدا کند. از طرفی بعد از پایان یافتن این دوران و کم شدن تعداد گردشگران، هزینه های مربوط به اقامت و حمل و نقل (هواپیما) کاهش پیدا می کند.

پس اگر دوست دارید در زمانی به جزیره کیش سفر کنید که قیمت هتل و هواپیمای شما از همیشه کمتر است، از طرفی می توانید بعد از تعطیلات نوروز مرخصی بگیرید یا اگر زمان کار کردن تان دست خودتان است، بعد از تعطیلات نوروز و سیزده به در سفر کنید. سفر در این زمان علاوه بر اینکه هزینه های شما را کاهش می دهد و به دلیل خلوت تر شدن جزیره و به خصوص مراکز خرید و مراکز تفریحی، لذت سفر را برای شما بیشتر می کند. چرا که در هنگام تعطیلات، ازدحام جمعیت و شلوغی شما را کلافه خواهد کرد و ممکن است مجبور شوید مدت زمان زیادی را در صف خرید بلیط یا صف انتظار برای رسیدن نوبت تان صرف کنید اما بعد از تعطیلات اینگونه نیست.

سفر به کیش

سفر به کیش بعد از تعطیلات تابستان

در فصل تابستان به دلیل تعطیل شدن مدارس و دانشگاهها مردم ایران تمایل بیشتری به سفر کردن دارند. اگر در این فصل به جزیره کیش بروید احتمالا با تعداد زیادی گردشگر روبه روی خواهید شد. اگر چه که گرمای هوا ممکن است خیلی ها را از سفر به این جزیره منصرف کند اما تعطیلات تابستانه مدارس و دانشگاه ها فرصت را برای گردشگران مختلفی فراهم می کند تا به این جزیره سفر کنند. اگر دلتان می خواهد سفر ارزان تری را به جزیره کیش داشته باشید،‌ بهتر است که برنامه سفر خود را برای روزهای ابتدایی پاییز تنظیم کنید.

تا اینجای مقاله نقش تعطیلات عید و تابستان را در افزایش قیمت تورهای کیش بیان کردیم و گفتیم که ارزان ترین زمان سفر به کیش بعد از این تعطیلات است. در ادامه قصد داریم به نقش آب و هوا بر میزان تقاضای گردشگران به کیش اشاره کنیم و بگوییم که در چه فصل و آب و هوایی به کیش سفر کنید تا هزینه های سفرتان کمتر از همیشه شود.

نقش آب و هوا در سفر ارزان قیمت به کیش

همانطور که می دانید جزیره کیش در جنوبی ترین نقاط ایران در خلیج فارس قرار گرفته است. آب و هوای این جزیره گرم و مرطوب است. در بعضی از روزهای تابستان دمای این جزیره به ۴۹ درجه سانتی گراد می رسد. اگر هم به گرما عادت داشته باشید و شما را اذیت نکند، بعد از چند ساعت گشت و گذار در این دما به طور حتم اذیت خواهید شد و از سفرتان لذت کافی را نخواهید برد.

همین موضوع باعث شده که بهترین زمان سفر به جزیره کیش در فصل های خنک سال (به خصوص پاییز) باشد. از طرفی اگر تمایل داشته باشید زمانی را برای سفرتان انتخاب کنید که کم ترین میزان هزینه ها را متحمل شوید می توانید در فصل های گرم سال به خصوص تابستان به این جزیره سفر کنید.

اگر در این زمان به جزیره کیش سفر کردید می توانید بعد از غروب آفتاب به گشت و گذار در جزیره بپردازید. می توانید از مکان های تفریحی و گردشگری سربسته استفاده کنید، به مراکز خرید بروید تا کولرها شما را خنک کنند. اگر هم خواستید می توانید در آب های خلیج فارس شنا کنید تا بدن تان خنک تر شود. آفتاب گرفتن هم گزینه خوبی در این زمان است. اما حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

شاید برایتان کمی گیج کننده باشد که چطور تعطیلات تابستانه را عاملی برای افزایش تعداد گردشگران و افزایش قیمت ها در فصل تابستان برشمردیم و از طرف دیگر به عامل گرما اشاره کردیم که باعث کم شدن تعداد گردشگران در جزیره کیش و کاهش قیمت ها می شود. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم در بین ماه های فصل تابستان،‌ مرداد ماه، ماهی است که کم ترین میزان گردشگر در جزیره کیش دیده می شود. مرداد ماه زمانی است که دمای هوا به بالاترین میزان خود می رسد. پس از نظر ارزان ترین زمان،‌ مرداد بهترین ماه برای سفر به جزیره کیش است.

از طرفی در ماه های سرد سال (زمستان) تعداد گرشگران در جزیره کیش کم می شود. اگر در فصل زمستان به جزیره کیش سفر کنید هزینه های کمتری را در مقایسه با فصل تابستان و بهار پرداخت خواهید کرد.

بهترین زمان سفر به کیش

ارزان ترین روزهای هفته برای سفر به کیش

یکی دیگر از معیارهایی که باعث ارزان تر شدن سفر شما به کیش می شود روزی است که قصد خرید بلیط ارزان کیش را دارید. همانطور که می دانید آخر هفته ها به دلیل تعطیل شدن کسب و کارها و مراکز آموزشی بهترین زمان سفر کردن است. با رشد تقاضای سفر و خرید بلیط در این روزها، قیمت سفر به کیش نسبت به روزهای دیگر هفته بیشتر می شود. اگر بخواهیم دقیق تر به این موضوع اشاره کنیم، قیمت بلیط رفت در عصر چهارشنبه و بلیط برگشت هواپیما در روز شنبه گران تر از روزهای دیگر است.

اگر قصد سفر به این جزیره را دارید و می خواهید هزینه های خود را کاهش دهید، بهتر است که بلیط رفت خود را در اوایل یا اواسط هفته بگیرید.

سفر ارزان به کیش در زمان برگزاری جشنواره ها

یکی از مواردی که باعث ارزان تر شدن هزینه های سفر به کیش می شود جشنواره هایی است که در این جزیره برگزار می شود. معمولا بعضی از جشنواره های جزیره کیش در زمان هایی از سال برگزار می شود که تعداد گردشگران در کم ترین مقدار است. همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم شلوغ ترین فصل بازدید از جزیره کیش تابستان و اوایل بهار است. بعضی از جشنواره ها در فصل های دیگری مثل زمستان که تعداد گردشگران به حداقل می رسد برگزار می شود. در طی این جشنواره های تخفیف های خیلی خوبی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

از طرفی چون زمان برگزاری آن ها هنگامی است که تعداد گردشگران به نسبت روزهای دیگر کم تر است،‌ قیمت هتل و بلیط هواپیما چارتر ارزان کاهش پیدا می کند.

در صورتی که می خواهید هزینه های سفر خود را تا حد قابل قبولی کاهش دهید لازم است که به نکات ارائه شده در این مقاله توجه کنید. در ادامه می خواهیم به طور خلاصه ارزان ترین زمان های سفر به کیش را معرفی کنیم:

  • بعد از تعطیلات نوروز و تعطیلات تابستان
  • در گرم ترین روزهای سال (مرداد ماه)
  • در اواسط هفته

برچسب ها

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info