سایت پیگیری ویزای کانادا

کشور کانادا دانشگاه‌های معتبری دارد، این دانشگاه‌ها در رنکینگ جهانی توانسته‌اند رتبه بالایی کسب کنند. این موضوع دلیلی شده تا بیشتر دانشجویان به دنبال تحصیل در دانشگاه‌های این کشور باشند. اما برای اخذ ویزای این کشور چطور می‌توان ویزای تحصیلی کانادا را پیگیری کرد؟ آیا سایتی برای پیگیری ویزای کانادا وجود دارد؟

  • تعداد بازدید: 1755
  • ارسال در تاریخ: ۹ آبان ۱۴۰۱
  • بروزرسانی: ۹ آبان ۱۴۰۱
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

در ادامه این بلاگ ما را همراهی کنید تا با سایت پیگیری ویزای کانادا و نحوه پیگیری حضوری و آنلاین بیشتر آشنا شوید.

چطور ویزای تحصیلی کانادا را پیگیری کنیم؟

برای آشنایی با نحوه پیگیری ویزای تحصیلی، ابتدا باید با نحوه درخواست ویزای تحصیلی کانادا آشنا شوید. در مرحله اول باید هدف اصلی خود را از سفر به کشور کانادا مشخص کنید، سپس باید نسبت به درخواست ویزای خود اقدام کنید. درخواست ویزای کانادا را می‌توانید به دو روش حضوری و آنلاین ثبت کنید. در حال حاضر آسان‌ترین راه ثبت درخواست ویزای تحصیلی، به صورت آنلاین است. اما چطور می‌توان ویزای تحصیلی را در روش‌های آنلاین و حضوری پیگیری کرد؟

برای پیگیری آنلاین ویزای تحصیلی کانادا، باید به سایت سفارت کانادا مراجعه کنید. سپس تمامی اطلاعات مورد نیاز در فرم‌های موجود در سایت را به درستی پر کنید. سپس اسکن تمام مدارک و فرم‌های پر شده را همراه خود داشته باشید تا بتوانید آن‌ها را روی سایت آپلود کرده و یا به نزدیک‌ترین سفارت مراجعه کنید. بعد از انجام تمامی این مراحل و کارها کد رهگیری مخصوص به پرونده را از سایت دریافت کنید. از این کد برای پیگیری ویزای تحصیلی خود استفاده کنید. 

پیگیری ویزای کانادا به صورت حضوری کمی سخت‌تر از روش آنلاین است. در این روش ایمیلی که متقاضی معرفی می‌کند، راه ارتباطی سفارت با متقاضی می‌باشد. از معایب روش حضوری می‌توان به اسپم شدن ایمیل، گم شدن مدارک و.. اشاره کرد. به همین دلیل بهتر است متقاضی تا 30 روز بعد از صدور نامه انگشت نگاری به یکی از این مراکز مراجعه کند.

معرفی سایت پیگیری ویزای کانادا

برای پیگیری وضعیت ویزای کانادا می‌توانید از طریق سایت IRCC تمام پروسه اخذ ویزای خود را پیگیری کنید. برای این کار ابتدا باید به وب‌سایت Canada.ca مراجعه کنید، سپس صفحه چک کردن IRCCرا باز کرده و زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید. در صورتی که به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت کرده‌اید، لازم است گزینه check status and messages را انتخاب کرده View my Submitted Applications or Profiles را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید پاسخ تایید، عدم تایید یا اطلاعات رسیدگی را مشاهده کنید.
در این سایت علاوه بر وضعیت ویزای دانشجویی کانادا می‌توانید وضعیت مجوز تحصیل، وضعیت درخواست مهاجرت و وضعیت درخواست eta را پیگیری کنید.

چطور باید برای اخذ ویزای کانادا اقدام کنیم؟

همانطور که می‌دانید برای اخذ ویزای کشور کانادا می‌توان از طریق روش‌های مختلفی اقدام کرد. ویزای توریستی، ویزای کاری، ویزای تحصیلی و... ازجمله روش‌هایی هستند که می‌توان با استفاده از آن‌ها ویزای کشور کانادا را دریافت کرد. هرکدام از این روش‌ها مدارک و شرایط خاص خود را دارند. ابتدا باید مشخص کنید که از کدام طریق می‌خواهید ویزای کانادا را دریافت کنید. سپس با مراجعه به وب‌سایت اداره مهاجرت کانادا نسبت به اخذ ویزای این شکور اقدام کنید.

آیا امکان اخذ ویزای کانادا از سایت وجود دارد؟

تغییر سبک زندگی مردم در جهان و گسترش فضای مجازی، امکان اخذ ویزای کانادا به صورت اینترنتی و بدون مراجعه به سفارت مهیا شده است. تنها زمانی که با ویزای متقاضیان موافقت شود لازم است تا به سفارت مراجعه کنید. در غیر اینصورت می‌توانید با توجه به مطالبی که در ابتدا عنوان کردیم برای اخذ ویزای این کشور اقدام کنید.

مراحل و مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

  • طبق بلاگ منتشر شده در وب‌سایت کن اپلای در رابطه با ویزای تحصیلی کانادا : برای اخذ پذیرش در مقاطع مختلف و اخذ ویزای تحصیلی باید مدارکی که در فهرست زیر نام برده‌ایم را آماده کنید.

    ● اسکن شناسنامه همراه با ترجمه
    ● اسکن شناسنامه ترجمه شده همسر و همراهان
    ● ترجمه رسمی مدارک مالی مانند گواهی صورت حساب بانکی و تعهد نامه مالی
    ● اصل و اسکن پاسپورت معتبر
    ● یک قطعه عکس 5×3 پشت نویسی شده
    ● رزومه کاری و تحصیلی
    ● بیمه نامه معتبر
    ● نامه تمکن مالی
    ● استادی پلن
    ● پذیرش از دانشگاه
    ● ترجمه آخرین مدرک تحصیلی همراه ریز نمرات
    ● مدرک زبان و مدرک آزمون آیلتس، تافل و سایر آزمون‌ها در فرمت Pdf
    ● گواهی صورت حساب بانکی 4 ماه اخیر قبل از تقاضا
    ● اصل و ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی

    ابتدا باید به دنبال دانشگاه‌های معتبری باشید که در مقطع مورد نظر شما رشته‌های مورد علاقه‌تان را تدریس می‌کنند. سپس شرایط دانشگاه‌ها را بررسی کنید و ببینید از نظر شرایط کدام دانشگاه مناسب شماست یا شانس اخذ پذیرش از کدام دانشگاه برای شما بیشتر است.


در مرحله دوم باید هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه انتخابی را پرداخت کرده و تمام مدارک و مندرجاتی که دانشگاه اعلام کرده را ارسال کنید و منتظر پاسخ از دانشگاه باشید. پس از اخذ پذیرش از دانشگاه شما باید توصیه نامه یا استادی پلن بنویسید تا به افسر سفارت کانادا توضیح دهید از تحصیل در کانادا چه هدفی دارید. چرا در کشور خود به ادامه تحصیل نمی پردازید؟ به علاوه باید در توصیه نامه تاکید کنید پس از اتمام تحصیل کانادا را ترک می‌کنید. پس از تایید استادی پلن، شما استادی پرمیت یا اجازه تحصیل در کانادا را دریافت می‌کنید. در این زمان شما باید با تمامی مدارک خود از جمله تمکن مالی، سوء پیشینه، مدارک درمانی، مدارک تحصیلی و ... ویزای بازدید کننده یا eAT کانادا را دریافت کرده و وارد خاک کانادا شوید.
در مرحله پنجم با ثبت نام آنلاین و تعیین وقت سفارت، پرداخت هزینه انگشت نگاری و استادی پرمیت باید اقدام به دریافت ویزای تحصیلی و SIN Number کانادا کنید.

کلام آخر

 در این بلاگ سعی کردیم تا اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با پیگیری جواب ویزای کانادا در اختیارتان قرار دهیم. بدین ترتیب هم می‌توانید به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین نسبت به اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید. در این مسیر می‌توانید از کارشناسان و وکلای کن اپلای کمک بگیرید. کن اپلای همواره در تلاش است تا از آسان‌ترین و بهترین راه ممکن، منجر به اخذ ویزای تحصیلی دانشجویان شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می‌توانید به وب‌سایت کن اپلای مراجعه کنید.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info