دانستنی های سفر با اتوبوس

بین سفر با هواپیما، اتومبیل شخصی، قطار و تهیه بلیط اتوبوس، سفر کردن با اتوبوس خیلی طرفدار ندارد. چرا که باور عمومی بر این است که تنها مزیت سفر با اتوبوس، مقرون به صرفه بودن آن است. درصورتی که اگر نکات سفر با اتوبوس را بدانید، میتوانید هم از راه و مناظر طبیعی و دیدنی آن استفاده کنید هم سفری لذت بخش و خاطره انگیز را برای خود و همراهان رقم بزنید، برای دانستن این موارد با ما همراه باشید.

  • تعداد بازدید: 4258
  • ارسال در تاریخ: ۲۵ آبان ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

اطلاعاتی در مورد سفر با اتوبوس

دیگر زمان آن گذشته که برای خرید بلیط اتوبوس باید تا ترمینال میرفتیم، در عصر تکنولوژی میتوانید هر کجا که هستید بصورت آنلاین بلیط اتوبوس خود را تهیه کنید و حتی محل صندلی خود را نیز از قبل انتخاب نمایید. با وجود شرکت های مسافربری که در حیطه ی حمل و نقل و جابجایی مسافران بین شهرهای کشور و حتی خاج از کشور فعالیت میکنند، این امر بری مسافر ها راحت تر شده است. بعضی شرکت ها به علت سابقه ی زیادی که در زمینه ی جابجای مسافران و حمل نقل از شهر های شمالی تا جنوبی, شرقی و غربی دارند، با داشتن اتوبوس ها و رانندگان خوب رضایت مسافران را جلب کرده اند.

انواع اتوبوس

اتوبوس معمولی : ظرفیت این اتوبوس ها معمولا 40 تا 44 نفر است که در دو دریف هستند. دو صندلی در هر ستون که در هر ردیف چهار صندلی چیده شده است.
اتوبوس های VIP : اتوبوس های VIP معمولا در دو مدل 25 صندلی و 32 صندلی اند که نسبت به صندلی اتوبوس های معمولی بزرگتراند. و امکان خواباندن صندلی تا زاویه 140 درجه برای راحتی بیشتر و خوابیدن مسافران را دارد، در اتوبوس های VIP در هر ردیف 3 صندلی وجود دارد که 2 صندلی در یک ستون و 1 صندلی در ستونی دیگر چیده شده اند.

خرید بلیط اتوبوس

با توجه به اینکه سفر با اتوبوس های VIP بسیار راحتتر و امن تر است برای مسافران نسبت به سفر با اتوبوس های معمولی، دلیل دیگر اینکه رانندگان مجرب تری با این شرکت های مسافر بری همکاری میکنند. مسافران میتوانند هر ساعت از شبانه روز بلیط اتوبوس تهیه کنند یا سفر خود را با اطمینان خاطر انجام دهند، ما سفر باا توبوس های VIP را به شما پیشنهاد میکنیم.
از دیگر مزایای خرید آنلاین بلیط اتوبوس، انتخاب صندلی مدنظر مسافر از روی نقشه ای که وب سایت به شما نشان میدهد است.

برای سفر با اتوبوس چگونه چمدان ببندیم؟

برای سفر کردن با هر وسیله ی نقلیه ای بهتر است که متناسب با آن وسیله وسایل و چمدان خود را ببندید. داشتن یک کوله پشتی سبک و چمدان راحت چرخ دار برای هر نوع سفری مناسب است. اما اگر میخواهید با اتوبوس سفر کنید، این مسئله برای شما بیشتر حائز اهمیت است.
خوب است جدا از چمدانی که وسایل خود را در آن گذاشته اید، یک ساک یا کیف دستی که وسایل ضروری خود را در آن گذاشته اید، در داخل اتوبوس به همراه داشته باشید. با این پیش بینی در طول سفر دیگر نیازی به چمدان خود پیدا نمیکنید. بهتر است وسایل گران قیمت و مدارک خود را در کیف دستی که همراه خود به داخل اتوبوس میبرید، بگذارید.

وسایل مورد نیاز داخل اتوبوس :

پتوی مسافرتی: شب ها معمولا سرد تر و خنک از صبح هاست، داشتن پتوی مسافرتی میتواند کمک کند خواب راحتر و بهتری داشته باشید و کلا بسیار به کارتان می آید.
بالشت های مسافرتی: برای داشتن خوابی راحت و بهتر داشتن یک بالشت مسافرتی میتواند باعث شود استراحت خوبی چه درشب چه دیگر ساعات داشته باشید.
بطری آب معدنی: با به همراه داشتن بطری آب معدنی کوچک میتوانید از بابت تشنگی خیال خود را راحت کنید، هرچند دائما در اتوبوس ها آب توزیع میشود.
لباس راحت: برای یک مسافرت طولانی شاید 10 ساعته بهتر است لباس راحتی همراه داشته باشید.
خوراکی: شاید طولانی بودن سفر شما راخسته وگرسنه کند، با بهمراه داشتن آجیل و یا ساندویچ سرد میتوانید زمانیکه اتوبوس توقف نداشت نگرانی خود را از این بابت از بین ببرید.
سرگرمی: ممکن است در سفر های طولانی خسته شوید و زمان برایتان کند بگذرد، بدین منظور با بهمراه داشتن سرگرمی مورد علاقه، میتوانید این مشکل را حل کنید.

پایانه مسافربری اتوبوس

حتما زمان تهیه بلیط از پایانه ای که به آن میروید مطمئن شوید، که زمان رسیدن به پایانه و مسیر را هم در نظر بگیرید. بهتر است طوری برنامه ریزی کنید که نیم ساعت قبل از حرکت اتوبوس در پایانه حضور داشته باشید تا با خیال راحت و مطمئن تری سوار اتوبوس شوید. لیست و شماره تلفن پایانه ها را در سایت های هالیدی مشاهده نمایید.

دانستنی های سفر با اتوبوس

امنیت در سفر با اتوبوس : مراقبت از کارت های اعتباری، کیف پول و اشیا مهم در سفر بسیار مهم است.
آرامش داشتن در سفر با اتوبوس : ممکن است در سفر با اتوبوس صدای صحبت کردن مسافران دیگر، صدای فیلم، صدای موسیقی و حتی صدای خروپف سایر مسافران شما را اذیت کند، بهتر است برای حل کردن این مشکل هدفون به همراه داشته باشید.
احترام به دیگران در اتوبوس : بهتر است بری گوش دادن به موسیقی از هدفون استفاده کنید و هنگام صحبت با تلفن با صدای بلند صحبت نکنید. تنقلات پر سر و صدا باعث سلب آرامش دیگر مسافران داخل اتوبوس میشود مثل: تخمه، پفک و چیپس اگر دوست دارید این تنقلات را مصرف کنید بهتر است قبل از ساعت 11 این کار را انجام دهید. در داخل اتوبوس کفشتان را در نیاورید، مخصوصا در فصل تابستان مطمئنا هیچ یک از مسافران دوست ندارند چندین ساعت پایشان در داخل کفش بماند، اما برای راحتی و آسایش بیشتر بقیه مسافران اتوبوس این کار را انجام نمیدهند، چرا که بوی نامطبوع بقیه ی سفر را برای سایرین غیر ممکن میکند!
زمان توقف اتوبوس پیاده شوید : بهتر است وقتی اتوبوس توقف کرد شما هم پیاده شوید تا هم هوایی عوض کنید هم از حالت دائما نشسته خارج شوید، مخصوصا اگر کودک همراه دارید باید این کار انجام دهید چراکه کودکان نمیتوانند مدت طولانی بنشینند.
خرید بلیط اتوبوس

مزایای سفر با اتوبوس :

  • در دسترس بودن همیشگی اتوبوس ها
  • اتلاف وقت کم در پایانه های اتوبوسرانی
  • امکان استرداد آنلاین بلیط اتوبوس
  • پایین بودن قیمت بلیط اتوبوس
  • لذت بردن از مناظر طبیعی با سفر با اتوبوس


این مقاله به صورت تخصصی در های هالیدی تهیه گردیده و هرگونه انتشار و کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
منبع: مرجع گردشگری های هالیدی
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info