دانستنی های تور ارمنستان

تور ارمنستان را میتوانید با خرید بلیط اتوبوس شروع کنید. تور ارمنستان بصورت تور زمینی با اتوبوس یکی از ارزان ترین تورهای مسافرتی خارجی به شمار می رود. برای شناخت کافی از کشور ارمنستان در اینجا مطالبی جالب برای شما گردآوری شده است که با این کشور زیبا بیشتر آشنا شوید.

  • تعداد بازدید: 1677
  • ارسال در تاریخ: ۱۳ آبان ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۱۳ آبان ۱۳۹۸
  • میانگین مطالعه: 15 دقیقه

درباره تور ارمنستان

ارمنستان یکی از کشورهای زیبا جهان است، فرهنگ غنی و آثار باستانی زیادی دارد. ایروان از شهرهایی است که به زندگی شبانه معروف است. مردم ارمنستان به جشن و مهمانی علاقه بسیاری دارند و قطعا تور ارمنستان برای شما سفر شادی خواهد بود. در تور زمینی ارمنستان همراه ما باشید ما تجربه دلپذیر از سفر را با قیمتی مناسب برای شما به ارمغان میاوریم.

تور ارمنستان تور ارمنستان
ارمنستان اولین کشوری بود که مسیحیت را به عنوان دین دولت خود پذیرفت

امروزه 97٪ از جمعیت ارمنستان مسیحی هستند و ارمنستان زیباترین کلیساهای جهان را دارد. حتما به تور ارمنستان بروید و ۱۰ کلیسای زیبا را بازدید کنید. این کشور در سال 301 پس از مرگ مسیح توسط سنت گرگوری به دین مسیحیت روی آورد و از آن زمان، بسیاری از کلیساها با نام وی ساخته شده اند.

ارمنستان یکی از کشورهای تک قومیتی در جهان است

97٪ از مردم ساکن در ارمنستان ارمنی هستند و درصد کم باقی مانده از اقلیتهای قومی مختلف مانند ایزدی‌ها، روس‌ها، اکراینی‌ها، کردها و ... تشکیل شده است. کلیسای مقدس اچمیادزین اولین کلیسای جهان بود که در اوایل قرن چهارم ساخته شد. این مکان همچنین مقر تمام کلیساهای ارمنستان است و یکی از پربازدیدترین مکان‌های مقدس جهان است.

تور ارمنستان
اولین کلیسای جهان در ارمنستان ساخته شد

سالانه گردشگران بی‌شماری از سراسر جهان به تور ارمنستان می‌روند و بازدید از این کلیسا در لیست آنها است.

حدود 1.5 میلیون ارمنی در جریان نسل کشی کشته شدند

این نسل کشی مربوط به قتل عام ارامنه است که در زمان حکومت عثمانی در سال 1915 آغاز شد. این نسل کشی در طول جنگ جهانی اول و بعد از آن اتفاق افتاد که بیش از 1.5 میلیون ارمنی به طرز وحشیانه‌ای توسط دشمن کشته شدند. این نسل کشی در 3 مرحله اتفاق افتاد، اولین مورد زمانی بود که همه مردان برای پیوستن به ارتش فراخوانده شدند و سپس کشته شدند (به طوری که هیچ مردی برای محافظت از زنان و کودکان وجود نداشت)، سپس قتل همه زنان، سالمندان و کودکان و آخرین نفر روشنفکران صورت گرفت. اگر به تاریخ علاقه دارید می‌توانید در تور ارمنستان از موزه‌ ملی شهر ایروان بازدید کنید.

تور ارمنستان
ارمنی ها نان لواش را در تنورهای خود پخت می کنند

ارمنی‌ها به نان لواش علاقه دارند. این نان در تنورهای خانگی پخت می‌شود. نان لواش را می‌توان به مدت یکسال نگاه داشت. بنابراین معمولاً زنان محلی نانها را در تعداد زیاد پخت می کنند و سپس آنها را ذخیره می کنند تا برای چند ماه آذوقه داشته باشند. ارامنه هیچگاه وعده غذایی خود را بدون نان نمی‌خورند(حتی در صورت مصرف برنج آن را معمولا با نان می‌‌خورند). اگر به تور ایروان رفتید حتما در رستوران‌ها در کنار غذا برای شما نان لواش سرو خواهند کرد.

کوه آرارات که سمبل ملی ارمنستان است

مردم ارمنستان بر این باورند که کوه آرارات ارمنستان را از زلزله فوق العاده قوی محافظت می کند! آنها همچنین بر این باورند که اوج کوه آرارات مکانی است که کشتی نوح در آنجا پیدا شد.

تور ارمنستان
زردآلو یکی از نمادهای ارمنستان است

پرچم ارمنستان را اگر ببینید، رنگ نارنجی پرچم در واقع نمادی از زردآلو است! زردآلو برای ارمنستان مهم است! هنگامی که در تور ارمنستان از بازارها دیدن کنید، فروشندگانی را پیدا می کنید که انواع زردآلو را می‌فروشند از زردآلو خشک گرفته تا زردآلو تازه، آب زردآلو و هر چیز دیگری که فکر می‌کنید!

ایروان به عنوان شهر صورتی شناخته می شود

ایروان یکی از زیباترین شهرهای جهان است، این شهر به رنگ صورتی است. تور ارمنستان برای ما با دیدن ساختمان‌های شهر شگفت انگیزتر شد. ساختمانهای شهر همه از سنگهای آتشفشانی به رنگ طبیعی و با سایه های مختلف صورتی ساخته شده اند، از این رو نام (شهر صورتی) را به آن داده اند.

تور ارمنستان
در ارمنستان یک (دهکده لک لک) وجود دارد

در تور ارمنستان وقتی به کلیسای نوراوانک رفتیم، هنگام عبور از روستا با لانه‌ لک لک‌ها مواجه شدیم. بسیار شگفت انگیز بود! لک لک‌ها هر سال قبل از فرا رسیدن زمستان به آفریقا مهاجرت می کنند و وقتی بهار می رسد، باز می‌گردند! بهار با حضور لک لک‌ها بسیار زیباست. همچنین، این لانه‌ها به حدی عظیم است که برخی دیگر از پرندگان کوچکتر مانند گنجشک‌ها لانه کوچک خود را در کنار لانه لک لک‌ها بنا کرده اند.

در ارمنستان هیچ تبعیضی بین گردشگران و افراد محلی وجود ندارد

این یکی از نکات مهم تور ارمنستان است. در ارمنستان هیچ تبعیضی بین گردشگران و افراد محلی وجود ندارد! بلیط همه جاذبه‌های ارمنستان برای افراد محلی و گردشگران یکسان است. برخلاف برخی دیگر از کشورها که قیمت بلیط برای گردشگران تقریبا 10 برابر گران‌تر از قیمت بلیط افراد محلی است. بسیار جالب است بدانید که ورود به کلیساهای ارمنستان کاملا رایگان است.

تور ارمنستان
سوغاتی خود را از بازار هنر ورنیساژ خرید کنید

این بازار یکی از مکان‌های مورد علاقه ما در تور ارمنستان و شهر ایروان بود. صنایع دستی بسیار متنوعی وجود داشت و قدم زدن در این بازار بسیار سرگرم کننده بود. برخی در حال فروش نقاشی زیبا از مناظر مشهور مختلف ارمنستان بودند (به ویژه صومعه خور ویراپ که در برابر شکوه کوه آرارات) قرار دارد. سوغاتی‌های دیگری از جمله کیف‌هایی که از فرش‌ ساخته شده‌اند و مجسمه‌های چوبی (ارمنستان در هنر حکاکی با چوب بسیار شناخته شده است).

در تور ارمنستان در فروشگاه Grand Candy گرند کندی حتما قدم بزنید

به محض ورود به فروشگاه گرند کندی، با فریادها و جیغ‌های کودکان هیجان زده رو به رو می‌شوید! این مکان برای کودکان تقریباً مانند بهشت است! به طبقه دوم بروید و خود را به یک پیراشکی با روکش قند و یک فنجان شکلات داغ مهمان کنید. همچنین، فراموش نکنید که برخی از شکلات‌های خوشمزه یا آب نبات‌های طبقه اول را انتخاب کنید! ما چند شکلات تلخ و شیری خوشمزه خریدیم که بسیار طعم خوبی داشتند.

تور ارمنستانتور ارمنستان
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info