بعد از کرونا به کجا سفر کنیم؟

یکی از مهم ترین موضوعاتی که برای گردشگران و جهانگردان اهمیت دارد و سعی میکنند برای آن برنامه ریزی کنند این است که بعد از کرونا به کجا سفر کنند. واضح است که مقاصد گردشگری تاریخی و طبیعی بسیاری وجود دارد که میتوان به آنجا سفر کرد اما کجا؟

  • تعداد بازدید: 1119
  • ارسال در تاریخ: ۸ آذر ۱۳۹۹
  • بروزرسانی: ۱۷ آذر ۱۳۹۹
  • میانگین مطالعه: 6 دقیقه

در حال حاضر کرونا مانع سفر شده و هم کسب و کار هایی که از طریق گردشگری درآمد داشتند متضرر شده اند و هم گردشگران از این بیماری فراگیر ناراحت هستند چرا که سفر برایشان مقدور نیست. در این مقاله های هالیدی به این سوال میپردازد که بعد از کرونا به کجا سفر کنیم؟ پس در ادامه با ما همراه باشید.

بعد از کرونا به کجا سفر کنیم؟

سفر بعد از کرونا

بدون شک یکی از بهترین لحظه ها در طول زندگی، پایان کرونا است. پس از پایان کرونا میتوان با خیال راحت مسافرت کرد و علاوه بر ایرانگردی و بازدید و گشت و گذار از مناطق دیدنی، تاریخی، طبیعی و تفریحی ایران به خارج از ایران هم سفر کرد و خستگی تمام دوران کرونا را از تن بیرون آورد. اما سوال اینجاست که برای شروع به کجا برویم؟ چه شهر هایی با چه ویژگی هایی برای سفر بعد از پایان کرونا مناسب تر هستند؟ طبیعت گردی و دیدن مناظر طبیعی دلربا، هوای پاک و دلنشین کوهستان، سواحل زیبا و شنیدن صدای موج های دریا از گزینه هایی است که پس از پایان کرونا میتوان آن ها را انتخاب کرد تا یک شروع رویایی را برای خود رقم بزنید. در ادامه این مطلب به چند نکته اشاره میکنیم که میتوانند برای شروع سفر بعد از کرونا مفید واقع شوند.

شهرهایی با آب و هوای گرم را انتخاب کنید

سفر بعد از کرونا

با توجه به ناشناخته بودن کرونا و شیوع آن در جهان، با گذشت زمان اطلاعات بسیاری در مورد این بیماری منتشر شده است. برخی از دانشمندان بر این عقیده هستند که آب و هوای گرم و تابستانی میتواند در کاهش شیوع این بیماری موثر باشد. پس با این حساب پس از پایان کرونا، انتخاب شهر های گرم سیر برای مسافرت میتواند گزینه مناسبی باشد و به استان ها و شهر های گرم سیر کشور سفر کنید. اصفهان، شیراز، خوزستان، بندر عباس و... مقاصد مناسبی میباشند که علاوه بر آب و هوای گرم و مناسب، دارای اماکن گردشگری، تاریخی و طبیعی بسیار زیادی هستند که میتوان از آن ها بازدید کرد و یک سفر شیرین بعد از پایان کرونا را تجربه کرد.

شهرها و مناطق محروم را انتخاب نکنید

عدم انتخاب شهر ها  و مناطق محروم به این عنوان نیست که تاریخ و طبیعت کمتری نسبت به سایر شهر ها دارند بلکه موضوع اصلی این است که در این مناطق هم، مانند شهر های بزرگ کرونا وجود دارد و میتواند هر کسی را درگیر خود کند. همچنین این مناطق ممکن است از تجهیزات و کادر درمان مناسبی برخوردار نباشند تا در صورت بیماری شما را درمان کنند چرا که احتمال بیماری در اینگونه مناطق هم وجود دارد. پس بهتر است برای یک سفر خوب و به یاد ماندنی، شهر ها و مناطقی را انتخاب کنید که محروم نباشند.

مناطق کم ازدحام را انتخاب کنید

سفر بعد از کرونا

یکی از مهم ترین عواملی که باعث شیوع سریع تر کرونا میشود اماکن پرجمعیت و پر ازدحام است. پس بهتر است از سفر به اماکن پرجمعیت و پر ازدحام خودداری کنید تا جان خود و دیگران را به خطر نیندازید. شهر های تهران، اصفهان، مشهد، گیلان، کرمانشاه و... از جمله شهر های پرجمعیت کشورمان میباشند که سفر به آنجا میتواند خطرناک باشد. شهرستان های بسیاری هستند که علاوه بر جمعیت کم، دارای مناطق تاریخی، طبیعی و گردشگری بسیاری هستند که میتوانید آن ها را برای سفر خود انتخاب کنید. پس بهتر است از سفر به اینگونه شهر ها پر تراکم هستند و احتمال بیبماری هم بالا میباشد خودداری کنید چرا که عدم رعایت پروتکل های بهداشتی میتواند موجب بیماری شما و دیگران شود.

شهرهایی را انتخاب کنید که دسترسی به آن ها ساده تر است

سفر بعد از کرونا

شهر هایی که دسترسی به آن ها مشکل است و باید مسیر های مختلفی را برای رسیدن به آن ها پیمود و به عبارتی مجبور به تعویض هواپیما، اتوبوس یا قطار برای رسیدن به مقصد باشید را بهتر است انتخاب نکنید. در صورت بروز هر گونه اتفاق کرونایی، بازگشت به خانه تان ممکن است کمی سخت شود اما با انتخاب شهر هایی که دسترسی به آن ها ساده تر است میتوانید در صورت بروز هر گونه مشکل سریع تر به خانه و محل زندگی خود برگردید.

معرفی چند مقصد طبیعی که حتما باید بعد از کرونا به آنجا سفر کنید!

سفر بعد از کرونا

در ادامه به معرفی چند مقصد گردشگری در خارج از کشور میپردازیم که محبوبیت بسیاری در میان گردشگران دارند و از جاذبه های طبیعی زیبایی هم برخوردار هستند. شاید عده ای قصد داشته باشند تا برای سفر بعد از پایان کرونا به کشور های خارجی سفر کنند و مدتی را برای گردشگری در آنجا سپری کنند. کشور های آسیایی مانند تایلند و ترکیه مقاصد محبوبی در میان گردشگران به شمار میروند که در ادامه به معرفی کوتاه این دو کشور میپردازیم.

تایلند

تایلند

یکی از زیباترین کشور ها در زمینه طبیعت، سواحل و مناظر بسیار زیبا در آسیا کشور تایلند است که در میان گردشگران بسیار محبوب میباشد. سواحل زیبای تایلند و جزایر منحصر به فردش با منظره های رویایی میتواند گزینه بسیار مناسبی برای یک سفر گردشگری در خارج باشد. تایلند شهر های بسیار زیادی برای بازدید دارد که هر کدام از آن ها دارای جاذبه های طبیعی و گردشگری خاصی هستند به عنوان مثال یکی از مناطق محبوب گردشگران در تایلند، جزیره پوکت است که دارای سواحل خیره کننده ای است و علاوه بر آن تفریحات متنوع بسیاری هم مانند قایق سواری، پارک هنری FantaSea و... را میتوان در آنجا تجربه کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شهر پوکت میتوانید به مقاله راهنمای سفر به پوکت تایلند مراجعه کنید.

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری تایلند معابد و غذاهای آن میباشد. تایلند حدود 40 هزار معبد را در خود جای داده است و برای بازدید از آن ها باید پوشش مناسب و رفتار محترمانه ای داشته باشید و پیش از ورود به معابد کفش خود را دربیاورید. به طور خلاصه تایلند کشوری است که میتوانید برای سفر بعد از کرونا برای آن برنامه ریزی کنید تا سفر خوب و جذابی را تجربه کنید.

ترکیه

ترکیه

ترکیه را میتوان جزو محبوب ترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان قرار داد. جاذبه های طبیعی، تاریخی و گردشگری بسیار زیادی را میتوان در ترکیه پیدا کرد که در نوع خود بسیار جذاب و زیبا هستند. از جمله شهر های زیبای ترکیه میتوان به استانبول، آنتالیا، آنکارا و... اشاره کرد که هر کدام از آن ها جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیاری دارند. وان ترکیه از جمله شهر هایی است که دارای مناطق طبیعی بسیار زیبا و اماکن تاریخی جذابی میباشد. از جمله دیدنی های وان میتوان به دریاچه مسحور کننده وان و قلعه سه هزار ساله وان و کلیسای صلیب مقدس اشاره کرد. پس از پایان کرونا میتوان ترکیه را هم در لیست سفر های خارجی قرار داد.

شهر های داخلی و کشور های خارجی بسیاری هستند که میتوان برای سفر به آن ها پس از پایان کرونا برنامه ریزی کرد اما در حال حاضر با توجه به شیوع بیماری کرونا بهتر است از سفر های غیر ضروری خودداری کرد و تا ریشه کن شدن این بیماری فراگیر صبر کرد.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info