تاریخچه سفر، از عصر بدوی تا دوران مدرن

سفر، داستانی به قدمتِ تاریخ بشر است. از زمانی که انسان غارنشین برای یافتن غذا و سرپناه قدم به دنیای بیرون گذاشت، تا به امروز که با فشردن یک کلیک، بلیط هواپیما را با ارزانترین قیمت برای پرواز به دورترین نقطه زمین را رزرو می‌کنیم، سفر همواره نقشی پررنگ در زندگی انسان داشته است.

  • تعداد بازدید: 191
  • ارسال در تاریخ: ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
  • بروزرسانی: ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
  • میانگین مطالعه: 12 دقیقه

تاریخچه سفر، از عصر بدوی تا دوران مدرن

سفر، داستانی به قدمتِ تاریخ بشر است. از زمانی که انسان غارنشین برای یافتن غذا و سرپناه قدم به دنیای بیرون گذاشت، تا به امروز که با فشردن یک کلیک، بلیط هواپیما را با ارزانترین قیمت برای پرواز به دورترین نقطه زمین را رزرو می‌کنیم، سفر همواره نقشی پررنگ در زندگی انسان داشته است.

سفر چگونه به وجود آمد؟

در دوران ماقبل تاریخ، زمانی که انسان‌های اولیه برای یافتن غذا و تغییر محیط زندگی، روی زمین ناشناخته بیرون قدم گذاشتند؛ اولین سفر تاریخ رقم خورد.

با گذشت زمان و شکل‌گیری جوامع قبیله‌ای، خدمات تبادل کالا بین انسان‌ها و قبیله‌های دیگر رونق گرفت. جاده‌های ابریشم و ادویه، نمونه‌هایی از مسیرهای تجاری مهم در تاریخ هستند که به واسطه آن‌ها، تبادل کالا و فرهنگ بین تمدن‌های مختلف صورت می‌گرفت.

پس از شکوفایی تجارت، جنگ‌هایی بر سر قدرت سر گرفت و ارتش جنگجویان (مانند کوروش کبیر و اسکند مقدونی) سفرهایی را برای فتح و گسترش سرزمین آغاز کردند. انسان‌ها نیز برای فرار از جنگ و ناامنی، به سرزمین‌های دیگری مهاجرت می‌کردند.

در قرون وسطی و حکومت کلیسا بر اروپا، سفرهای زیادی با هدف‌های زیارتی انجام شد. در خاورمیانه نیز سفرهای زیارتی به مکه، کربلا و مشهد مقدس رواج داشته است.

در دوران انقلاب صنعتی با اختراع ماشین آلات صنعتی، انجام کارهای سخت راحت‌تر شد. در نتیجه طبقه متوسط جدید زمان کافی برای استراحت و حضور در فعالیت‌های تفریحی پیدا کردند. بنابراین سفرهای تفریحی در اروپا رونق گرفت و برای اولین بار مسافرت، تنها با هدف خوش گذرانی انجام شد.

آژانس های مسافرتی، راهنمایان سفر

در دوران انقلاب صنعتی و در سال 1841، اولین آژانس مسافرتی با مدیریت توماس کوک تاسیس شد. کار این آژانس مسافرتی با برگزاری تورهای بریتانیا شروع شد و با موفقیت سریع در این زمینه، به زودی سفر به دیگر شهرهای اروپایی را رواج داد. پاریس و آلپ، پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در آن زمان بودند. 

توماس کوک پیشگام تمام خدمات ارائه شده امروزی به مسافران بود. اقامت، خرید بلیط هواپیما برای سفر، پروازهای چارتر ارزان قیمت، خرید بلیط لحظه آخری، جدول زمانی سفرها، معرفی جاذبه های گردشگری و ...

دنیای دیجیتال و تحول در ارائه خدمات سفر

هنگام ظهور اینترنت، دنیای سفر در آستانه تحول دیگری قرار داشت. به وجود آمدن سایت‌های فروش آنلاین بلیط هواپیما و خدمات سفر نحوه سفر کردن را متحول کرد. دیگر نیازی به ساعت‌ها ماندن در ترافیک و انتخاب بین گزینه‌های محدود ارائه شده توسط آژانس مسافرتی نبود. 


امروزه در هر زمان از شبانه روز و هر مکانی که در آن قرار دارید می‌توانید با داشتن اینترنت و استفاده از خدمات پرداخت آنلاین، بلیط هواپیما و محل اقامت خود را در کمتر از چند دقیقه رزرو کنید. سامانه‌های فروش آنلاین بلیط هواپیما با ارائه مزایای متعدد، در مدت زمان کوتاه به بخش جدایی‌ناپذیر صنعت گردشگری تبدیل شدند. 

مزایای خرید خدمات سفر به صورت آنلاین:

·         سهولت و سرعت: خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین، بدون نیاز به مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی، در هر زمان و مکانی امکان‌پذیر شد.

·         تنوع در انتخاب: با خرید آنلاین بلیط هواپیما، طیف وسیع‌تری از پروازها و ایرلاین‌ها به مسافران ارائه می‌شود. بنابراین دست شما در انتخاب نوع پرواز (سیستمی، چارتری و لحظه آخری) باز است و می‌توانید پروازها براساس نیازها و معیارهای خود فیلتر کنید و در نهایت بهترین پرواز را بر اساس بودجه خود انتخاب نمایید.

·         قیمت مناسب: با محبوبیت اینترنت و افزایش خریدهای آنلاین، رقابت بین سایت‌های فروش بلیط هواپیما، منجر به ارائه قیمت‌های رقابتی و به نفع مسافران شده است.

·         دسترسی به اطلاعات: اطلاعات کامل در مورد پروازها، ایرلاین‌ها، قوانین و مقررات مربوط به بلیط و سفر به صورت شفاف در هنگام خرید بلیط هواپیما به مسافر ارائه می‌شود.

·         خدمات جانبی: رزرو هتل، بیمه سفر، ترانسفر فرودگاهی، گشت‌های شهری از مزایای خرید بلیط هواپیما آنلاین محسوب می‌شود.

ازماسفر، همراه هر سفر

در میان تمامی سایت‌های معروف و قدیمی خدمات مسافرت هوایی و گردشگری، سایت ازماسفر سامانه‌ای تازه تاسیس است که با توجه به مدت کوتاه شروع فعالیت خود، توانسته است رضایت و امتیاز بالایی را از کاربران خود دریافت کند.

پشتیبانی 24 ساعته در تمامی روزهای هفته، رزرو آسان بدون نیاز به ساخت حساب کاربری، اطلاع رسانی سریع تاخیرهای پروازی (حتی یک دقیقه) از امکاناتی است که ازماسفر را از دیگر سایت‌های فروش بلیط متمایز می‌کند.

گردشگری سلامت

گردشگری سلامت سومین صنعت بزرگ جهان است. تعریف فرآیند گردشگری سلامت به زبان ساده یعنی بیمار برای استفاده از امکانات پیشرفته پزشکی و بهبود بیماری به کشورهای دیگر سفر می‌کند، فرآیند پذیرش، درمان و گذراندن دوره نقاهت را طی کرده و به کشور خود باز می‌گردد. 

کشور ایران با داشتن خدمات درمانی با کیفیت بالا و قیمت ارزان، در بین کشورهای همسایه محبوبت بالایی دارد. ازماسفر با شرکت‌های بزرگ گردشگری در کشورهای همسایه، قرارداد همکاری دارد و گوشه‌ای از صنعت گردشگری سلامت کشور را در دست گرفته است. برای استفاده از خدمات گردشگری سلامت در هرکجای دنیا کافیست با مجموعه ازماسفر 05131617☎) تماس بگیرید و صفر تا صد فرآیند ویزای سلامت خود را به ما بسپارید.

امور ویزا و مهاجرت

ازماسفرخدمات مشاوره، صدور انواع ویزا و امور مهاجرت را نیز ارائه می‌دهد. با تجربه بالا در دریافت موفق بیش از 1000 ویزای توریستی و اقامتی برای کشورهای مختلف، با خیالی آسوده انجام فرآیند دریافت ویزای خود را به ما بسپارید. اطلاعات و راهنمایی‌های لازم درباره فرآیند دریافت ویزا، مستندات مورد نیاز و امور مربوط به مهاجرت، در مجله ازماسفر وجود دارد. علاوه بر این موارد، با ارتباط با کارشناسان مهاجرت ازماسفر می‎توانید از مشاوره رایگان برخوردار شوید و راه رسیدن به اقامت در کشور مورد نظرتان را شفاف‌تر ببینید. 

ازماسفر مستندات لازم برای دریافت ویزا و مهاجرت را به شما اعلام کرده و در تکمیل فرم‌ها و ترجمه مدارک کمکتان می‌کند. از ابتدای اقدام تا دریافت نهایی ویزا، ازماسفر با پیگیری مداوم همراه شماست.

سخن آخر
سفر داستانی است به قدمت تاریخ بشر، از عصر نوسنگی تا عصر انفجار اطلاعات، نحوه سفر کردن دستخوش تغییرات گوناگونی شده است. با آنلاین شدن خدمات گردشگری، سفر کردن راحت تر از همیشه در دسترس همه است. ازماسفر با داشتن مزایای گوناگون و قیمت‌های ارزان و رقابتی، از زمان رزرو بلیط هواپیما تا اتمام سفر و برگشت به خانه، با پشتیبانی 24 ساعته خود در کنار شماست.

برای خرید بلیط هواپیما می‌توانید از مشاوره رایگان ازماسفر برای خرید بلیط بهره‌مند شوید، با کمک کارشناسان پرواز خارجی ارزان رزرو کنید و سفری لذت بخش داشته باشید. اگر به فکر مهاجرت هستید، نگران امور ویزا و اقامت خود نباشید زیرا ازماسفر در سریعترین زمان ممکن مهاجرت شما را امکان پذیر می‌کند. 

برای استفاده از خدمات ازماسفر کافیست به سایت مراجعه کنید و یا با شماره 05131617☎) تماس بگیرید، ازماسفر، همراه هر سفر
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info