جاذبه های قشم

جزیره قشم به عنوان یکی از بزرگترین جزایر شناخته شده ایران در استان هرمزگان است. جاذبه های قشم بی نظیر و بی شمار است و همین امر قشم را به یکی از مقاصد گردشگری مهم در ایران تبدیل کرده است.

  • تعداد بازدید: 3801
  • ارسال در تاریخ: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۱ شهریور ۱۳۹۸
  • میانگین مطالعه: 15 دقیقه

قشم

قشم

قشم دارای جاذبه های گردشگری طبیعی و عجیب است. شاید این مناطق و منابع طبیعی را شما در هیچ جایی از ایران نتوانید بیابید. جاذبه های تاریخی و طبیعی در کنار فرهنگ بومی جزیره باعث جذابیت هر چه بیشترش شده است تا جایی که همه ساله تعداد زیادی گردشگر با تورهای مسافرتی از اقصی نقاط جهان به این جزیره شگفت انگیز سفر می کنند. از مهمترین جاذبه های گردشگری تور قشم می توان به مانند جزیره ناز، جزیره هنگام، سد و رستای گوران، تنگه چاهکوه، دره تندیس ها، ژئو پارک قشم، غارخربس، چاه تل آب یا طلا، قلعه قشم، نیایشگاه ناهید و ... اشاره کرد.

دره ستاره یا ستارگان

دره ستارگان قشم

دره ای که در افسانه های محلی معتقدند که در دو میلیون سال پیش ستاره ای از آسمان به این منطقه افتاده است و باعث بوجود آمدن شکل جدیدی از کوه ها و دره های تو در تویی شده است که امروزه با سفر کردن به این منطقه در شب می توانید ستارگان را به وضوح و نزدیک به زمین ببنید.

غار نمک

غار نمک قشم

در انتهای جنوب غربی قشم کوه گنبدی شکلی می بینید که ارتفاع زیادی از سطح دریا قرار دارد که غار نمک در آن آنجا واقع شده است. شما از دور هم رگه های سفید نمک را بر دامنه این کوه می توانید بینید که با تلالو آفتاب می درخشد. 
بهتر است یا باید گفت حتما یک چراغ قوه پرنور برای وارد شدن به غار نمک داشته باشید زیرا علاوه بر تاریکی بسیار زیاد غار بتوانید قندیل های بلورین نمک را ببنید که همه سطح غار را با اشکال مختلف و متفاوت و جالب خود پوشانده اند و همچنین در کف غار نیز جریان آب نمک مناظر جالب و خاصی را بوجود آورده است. این جریان زیرزمینی آب نمک ها را در خود حل می کند و به سمت مسیر گودال مانندی می برد که یک چشمه طبیعی نمک به رنگ سفید را درست می کند که مانند گودال های برف هستند. در گرما یکی از بهترین راه های درمان و بهبود بیماران مبتلا به آسم و ناراحتی های تنفسی بازدید و کشیدن نفس های عمیق و طولانی مدت در این غار است.

مناطق بکر

مناطق بکر قشم

کوه های عظیم و سر به فلک کشیده قشم که بسیار معروف است اما از آن ها جالب تر کوه های برافراشته شده از دل دریای نیلگون خلیج فارس است که منظره ای بینظیر را به تماشا می گذارد. این کوهها که هنوز در سطح آنها می توان نوع پوشش مرجانی و گیاهان دریایی را مشاهده کرد بسیار جالب و شگفت انگیزند.

دنیای زیر آب

دنیای زیر آب قشم

که یکی از پر جاذبه ترین نوع گردشگری در قشم بوجود بیایید. دنیای زیر آب این جزیره زیبا با داشتن 11 نوع خرچنگ، لاک پشت های آبی سبز رنگ، دلفین های زیبا و انواع ماهی های رنگارنگ یکی از بهترین حیات های زیرآب را دارا می باشد.

جهت کسب اطلاع از آخرین تورهای ترکیبی و همچنین خرید بلیط هواپیما به سایت www.hiholiday.ir مراجعه نمایید.

قایق سواری در قشم

قایق سواری قشم

قایق سواری در قشم ب قایق های تندرو با قدرت 85 اسب بخار با سرعتی بالا و قایق های قدیمی شما را برای ساعاتی از روزمرگی دور کرده و هیجان بالایی را برای شما به ارمغان می آورد. قسمت هیجان انگیز قایق سواری زمانی است قایق بر روی موجها می افتد وکاملا از سطح دریا فاصله می گیرد.

جنگلی دریایی

جنگل دریای قشم

جنگل دریایی حرا جنگلی است که درختان بسیار تنومند و بلندی دارد که می توان آن ها را زیستگاهی امن برای پرندگان بخصوص پرندگان مهاجر دانست. هنگامی که جریان مد دریا اتفاق می افتد درختان تا شاخه هایشان در آب فرو می رود و اینگونه جنگل دریایی ما پدید می آید.

درخت لور

درخت لور قشم

درخت لور درختی که در مناطق گرمسیری می روید و به آن  انجیر معابد نیز گفته می شود. نام این درخت به دلیل میوه هایی که شبیه به انجیر هستند گذاشته شده ولی با این تفاوت که نارنجی رنگ اند. در نزدیکی این درخت معبد زیارت گاهی بنام زیارت پیران نیز واقع شده است.

هتل های معروف قشم

هتل های قشم

از 5 هتل برتر قشم می توان به هتل فولتون قشم، سورینت صدف قشم، پرشیا، ارم و زیگورات که هتل های 5 ستاره اند اشاره کرد ولی این جزیره بزرگ تعداد هتل های زیادی دارد که همگی در خدمات رسانی عالی و درجه یک هستند و توانسته اند به خوبی نظر مسافران را جلب کند.

مراکز خرید قشم

قشم از قدیم الایام به بازار خرید ارزان در میان تورهای داخلی معروف بوده است و در گذشته سیل عظیمی از مسافران برای خریدهای عمده با قیمت بسیار مناسب به آنجا سفر می کردند و این قضیه باعث شده که هم اکنون بازارهای بسیار بزرگ و مجهزی برای مسافران در نظر گرفته شود. شما برای خرید کردن اقتصادی می توانید با تهیه بلیط لحظه آخری به قشم سفر کنید. از مراکز خرید قشم می توان به بازار های قدیمی قشم از جمله بازار درگهان اشاره کرد که یک بازار کاملا سنتی است که در آن بیشتر کاسبان به عمده فروشی مشغولند. ولی مراکز خرید بسیار مجهز و شیک و امروزی قشم مانند مجتمع نخل زرین و سیمرغ و مرجان و پردیس در دو نوع ( عمده- تک فروشی) به مسافران خدمات می دهند.


این مقاله به صورت تخصصی در های هالیدی تهیه گردیده و هرگونه انتشار و کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info