تورهای نوروزی 98

نوروز امسال خود را با انتخاب یک تور مسافرتی مناسب خاطره انگیز کنید. تعطیلات نوروزی برای همه ما  بهترین زمان برای استراحت و سفر است. تورهای نوروزی ، از تور به صرفه گرفته تا تورهای لوکس و لاکچری به سراسر جهان وجود دارد که ما در این مقاله به معرفی محبوبترین و دیدینی ترین تورهای مسافرتی داخلی و خارجی می پردازیم.

تورهای نوروزی

از تورهای داخلی می توان به تور کیش ، تور مشهد ، تور قشم و تورکویر گردی و از تورهای خارجی تور دبی ، تور آنتالیا ، تور تایلند ، تور استانبول ، تور آذربایجان(باکو) ، تور کوش آداسی وتور وان ترکیه اشاره کرد.

تورهای داخلی

تورهای داخلی برای ایرانگردی و تماشای جاذبه های گردشگری داخل ایران بسیار مناسب است. برای کسانی که میخواهند سفری چند روزه و ارزان قیمت داشته باشند و از دغدغه های زندگی روزمره دور شوند و تجدید قوا کنند تورهای داخلی پیشنهاد بسیار خوبی است. البته اگر بخواهید از تور های مسافرتی استفاده نکنید می توانید با تهیه بلیط های لحظه آخری یک بلیط ارزان هواپیما تهیه کنید و سفر خود را شروع کنید. در اینجا از مقاصد گردشگری داخلی که پر طرفدار هستند یاد می کنیم.

تور کیش

تور کیش

کیش یکی از زیباترین جزایری است که در حوزه ی آب های خلیج فارس قرار دارد و تور کیش طرفداران زیادی دارد. این جزیره از زمان هخامنشیان تحت تسلط ایرانیان بوده و به عنوان مهمترین مقصد توریستی داخلی و خارجی در جنوب ایران محسوب می شود. روانه شدن بیش از یک میلیون گردشگر در طول سال به سوی این جزیره به خوبی اهمیت زیاد آن را نشان می دهد. کیش در جنوبی ترین مناطق کشور قرار دارد و همانطور که می‌دانید این مناطق مثل همه نقاط دیگر استان هرمزگان تابستان‌های گرم مرطوب و زمستان‌های مطلوبی دارند بنابراین می‌توان گفت بهترین زمان برای سفر به این جزیره فصل بهار است. اما قبل از سفر داشتن اطلاعات کافی درباره مقصد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند.

جاذبه های گردشگری در جزیره کیش

از جاذبه های گردشگری کیش می توان از کشتی یونانی، شهر باستانی حریره، قنات (کاریز)، پارک ساحلی سیمرغ، پارک ساحلی مرجان نام برد.

سوغات کیش

انواع ماهی و میگو ، قهوه و انواع شکلات، خرما و مرکبات، ادویه های مختلف، صنایع دستی و پوشاک سوغات کیش هستند.

تور مشهد

تور مشهد

مشهد به عنوان شهری زیارتی و سیاحتی در شمال شرق کشور قرار دارد  و مهم ترین قطب گردشگری مذهبی کشور است. همسایگی قدمت سکونت در مشهد بر اساس اکتشافات مربوط به تپه نادری به هزاره پنجم قبل از میلاد باز می گردد. این شهر محل سکونت اقوام آریایی بوده و نام خود را از بارگاه مقدس امام رضا(ع) گرفته است. واژه مشهد به معنای شهود و شهادتگاه و جایگاه قبور ائمه و بزرگان است.

آب هوای مشهد

این سرزمین آب و هوایی معتدل متمایل به سرد و خشک دارد و دارای تابستان هایی گرم و خشک و زمستان هایی سرد و مرطوب است.

جاذبه های گردشگری مشهد

پایتخت معنوی ایران، علاوه بر حرم مطهر امام رضا جاذبه های دیگری چون آرامگاه فردوسی، مسجد گوهر شاد، پارک کوهسنگی، موزه های آستان قدس رضوی آرامگاه نادر نیز دارد، که آن را از مناطق نمونه ی گردشگری کشور ساخته است. تور مشهد توری ترکیبی زیارت و سیاحت است.

سوغات مشهد

از سوغات های معروف شهر می توان به زعفران، تسبیح، مهر، زیره و خشکبار اشاره کرد، صنایع دستی مشهد قالیبافی، شعر بافی، نمدمالی، پوستین دوزی، سنگ تراشی، حصیربافی، فرآورده های روی چرم و چوب هستند. بازدید از بازارهای شهر از جمله بازار الماس شرق، پروما و... برای خرید سوغات از برنامه های زائران به مشهد مقدس است. تور قشم

تور قشم

تور قشم

جزیره ی قشم در استان هرمزگان واقع شده و بزرگ‌ترین جزیره ی ایران و تنگه ی هرمز است. قدمت قشم به دوران ساسانی می‌رسد و در جنوب بندرعباس قرار دارد. زبان قشمی ها فارسی با گویش بندری است. ساحل پهناور آن شنی و ماسه‌ای یا صخره‌ای است. تور قشم یکی از پر طرفدار ترین مقاصد گردشگری در ایران است.

آب و هوای قشم

در روزهای بهار و پاییز و همچنین روزهای سرد زمستان که در سایر شهرهای ایران هوا چندان مناسب سفر نیست مناطق جنوبی‌ کشورمان بسیار هوای مناسب و دوست داشتننی را برای مسافرت دارند.

جاذبه های گردشگری قشم

تنگه چاه کوه، تنگه ی عالی محمد، لنج سازی و بام قشم، پارک کروکودیل و آکواریوم پروانه طلایی را در یک روز سر بزنید. رستوران خانه امینی در روستای طبل گزینه ی خوبی برای غذا خوردن است. غار نمکدان، جنگل حرا، جزایر ناز، منطقه ی کاسه سلخ و انجیر معابد بسیار تماشایی هستند.

تورهای خارجی

تورهای خارجی نیز در ایام تعطیلات نوروز بازار داغی دارند و طرفداران این تورها با انتخاب مقصد خود به استقبال تعطیلات نوروزی می روند. تور های خارجی که در ایران پر طرفدار هستند به شرح زیر میباشد.

تور دبی

تور دبی

دبی یکی از برترین شهرهای امارات متحده عربی است. دبی تا قبل از سال ۱۸۳۳ میلادی دهکده ای از توابع مشایخ ابوظبی بود، در سال 1833 هشتصد نفر از قبیله بنی یاس به رهبری خانواده مکتوم در دهانه خور سکنی گزیدند. خور بندری طبیعی بود و دبی به سرعت مرکز ماهی گیری، صید مروارید و تجارت دریایی شد. امروزه دبی به عنوان یک شهر جهانی و بازرگانی موفق و مهم در منطقه جای خود را پیدا کرده است. اگرچه اقتصاد دبی با صنعت نفت رشد کرد اما بیشتر درآمد دبی از منطقه آزاد جبل علی، فروش ملک به شهروندان خارجی در مناطق آزاد، اعطای اقامت، صدور دوباره کالا، ترانزیت مسافر و کالا و همچنین قسمت بزرگی نیز از گردشگری و دیگر خدمات مالی و بازرگانی تأمین می شود. دبی مدتهاست که توجه جهانیان را از راه ساخت و سازهای بزرگ و همینطور رویدادهای تفریحی و ورزشی هیجان انگیز به خود جلب کرده است. یکی از این موارد هتل زیبای برج العرب است که در نوار ساحلی جمیرا خودنمایی می کند و تنها هتل هفت ستاره جهان می باشد. . با گرفتن تور دبی ، از خدمات با کیفیت این تور نیز استفاده کنید .

جاذبه های گردشگری دبی

بیشتر گردشگران علاوه بر خرید، بیشتر با تور دبی به خاطر دیدنی ها و تنوع بسیار زیاد مراکز تفریحی بسیار جذاب به این کشور سفر می کنند برای مثال : سالن های اسکی سرپوشیده ، پارک های آبی متنوع و بزرگ ، آسمان خراش ها ، رستوران های معروف و شهر بازی های محصور کننده و مراکز خرید که با طراحی های بی نظیر سفر بسیار شاد و هیجان انگیزی برای مسافران و گردشگران تور دبی فراهم کرده است.

تور آنتالیا

آنتالیا یکی از توریستی ترین شهرهای خاورمیانه است. آنتالیا معروف به مروارید مدیترانه است و میتوان گفت در ایران ، یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در ایام نوروز ، تور آنتالیا نوروز 98 است. بنابراین اگر به دنبال یک سفر با تفریحات بی نظیر هستید تور آنتالیا گزینه ای مناسب برایتان خواهد بود. آب و هوای آنتالیا بسیار مناسب و مدیترانه ای ست و همچنین دارای امکانات رفاهی بسیار زیادی برای مسافران است. از مراکز خرید آنتالیا که دارای تنوع و قیمت های مناسبی است و خرید را هم می توان یکی از جاذبه های آنتالیا است.  شما میتوانید با صرف هزینه ای مناسب سفری به یاد ماندنی داشته باشید.

جاذبه های گردشگری آنتالیا

آبشار دودن : در بین آبشارهای آنتالیا آبشار دودن معروف ترین است. آبشار دودن از چندین آبشار در کنار هم تشکیل شده و بسیار آبشاری بسیار تماشایی است. آبشار دودن حدودا 12 کیلومتر از آنتالیا فاصله دارد. از دیگر آبشارهای دیدنی آنتالیا آبشار کورشونلو است.
تله کابین آنتالیا : تله کابین آنتالیا در منطقه کمر ، در ارتفاعی 2300 متری قرار دارد و شما میتوانید سواحل زیبای منطقه کمر و دریای مدیترانه را از بالا تماشا کنید. این تله کابین در بالای کوه تاهتالی ، که از مرتفع ترین قله های توروس در خط ساحلی جنوب ترکیه است ، قرار دارد
تونک تپه : تونک تپه در غرب شهر آنتالیا قرار دارد و ارتفاع آن حدود 618 متر است. در قله این تپه یک کلاب ، هتل و یک رستوران گردان قرار دارد. در آنجا می توانید از مناظر زیبای شهر و کوه های اطراف و آب و هوای خوب آن لذت ببرید.
پل آراپسو : در منطقه آراپسویو ، حدود 5 کیلومتری غرب شهر ، در دامنه تپه ای باستانی قرار دارد که به بنای یونانی اولبیا متصل است . پل آراپسو را جزء پل های طاق قوس دار رومی که نمونه هایی از آن در استان لیسیا باقی مانده است مثل پل لیمیرا.
پارک فرهنگی آتاتورک : پارک جنگلی آتاتورک یکی از جاذبه های گردشگری مهم آنتالیا محسوب میشود. در این پارک جنگلی ، باغ وحش، کارخانه های آبجو سازی، مزارع و کشت زارها و رستوران های متنوعی وجود دارد. این پارک محل مناسبی برای پیاده روی و پیکنیک است. از دیگر پارک های معروف آنتالیا پارک کارالی اوغلو است .
موزه ها : آنتالیا به دلیل قدمت دیرینه ای که دارد موزه هایی غنی و دیدنی دارد که طرفداران تاریخ میتوانند مروری بر تاریخ ترکیه و آنتالیا را در موزه های آنتالیا داشته باشند. موزه باستان شناسی آنتالیا از معروف ترین موزه های آنتالیا است.

تور تایلند

تور تایلند

تایلند نام کشوری در شبه جزیره هند و چین واقع شده و در جنوب شرقی آسیا می باشد. این کشور از شمال با برمه و لائوس، از شرق با لائوس و کامبوج، از جنوب با مالزی و خلیج تایلند و از غرب با برمه و دریای آندامان همسایه می باشد. زبان رسمی این کشور، تایلندی است. پایتخت و همچنین پرجمعیت ترین شهر آن، بانکوک می باشد و حدوداً 95% مذهب مردم بودایی است. نام تایلند در زبان مردم محلی گرفته شده از دو کلمه THI و LAND است که به معنی سرزمین حوری نیز است. وضعیت آب و هوای تایلند، با وجود نزدیک بودن به خط استوا، در تمام طول سال، دارای آب و هوای گرم و مرطوب، با درجه حرارتی نسبتاً ثابت می باشد. فصل های خشک و بدون باران از ماه نوامبر تا آوریل و فصل های بارانی از ماه مه تا اکتبر به طول می انجامد، ولیکن در طول ماه های بارانی، رگبار عصرگاهی به جای بارش های مداوم در بسیاری از روزها، امری عادی به شمار می رود. آب و هوای تایلند به دلیل قرار گیری در نزدیکی خط استوا، گرم و استوایی است. بارش باران های گرم نیز از جذابت های تایلند به شمار می رود. برای علاقمند به نقاط گرمسیری، تور تایلند یکی از بهترین مقاصد محسوب می شود.

جاذبه های گردشگری تایلند

مکان های دیدنی بانکوک به اندازه ای رنگارنگ و متنوع و زیبا هستند که هر ساله میلیون ها گردشگر و توریست به آنجا سفر می کنند تا از نزدیک آنها را مشاهده نمایند.
شهربازی دریم ورد، معبد وات فو یا بودای خوابیده، سافاری و دنیای وحش، بازار شناور دامنون سادوآک، بازار شبانه پات پونگ، باغ وحش دوزیت، شهر تاریخی آیوتایا، مزرعه تمساح، باغ رز، مجسمه بودای زمردین و مجموعه کاخ پادشاهی از نمونه های مکان های دیدنی بانکوک هستند.

تور وان ترکیه

وان در کشور ترکیه واقع شده است و به دلیل نزدیک بودن وان به ایران ، تور وان  طرفداران زیادی دارد. برای سفر به وان باید به شهر تبریز بروید که از تهران حدود 7 ساعت مسیر دارید و پس از آن به خوی بروید که تقریبا 2 ساعت زمان میبرد و در نهایت از مرز رازی یا همان مرز کاپیکوی رد شوید. از مرز کاپی کوی تا شهر وان 90 کیلومتر راه است. مرز رازی از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است، بنابراین باید زمان خود را تنظیم کنید که حداقل دو ساعت قبل از بسته شدن مرز رازی آنجا باشید. مرز رازی کوتاهترین مسیر سفر به وان ترکیه است. به محض ورود به خاک ترکیه، دولموش( به ترکی ) یا همان ون های سواری منتظر مسافرین وان هستند.

تور تفلیس ( تور گرجستان )

تفلیس بزرگتررین شهر و البته پایتخت کشور گرجستان است. شهر باستانی تفلیس از مهم ترین شهرهای ناحیه قفقاز به حساب می آید. و در چهار فصل سال جاذبه های دیدنی و طرفدار خاص خودش را دارد. تفلیس دارای قدمت تاریخی زیادی ست و همین باعث شده که شاهد مکان های تاریخی فراوانی در آن باشیم که این معماری ها به قرون وسطی بر می گردد. بزرگترین کلیسای ارتدوکس جهان در تفلیس است. تور تفلیس نیز بسیار پر طرفدار است.

تور استانبول

تور استانبول

استانبول بزرگترین شهر کشور ترکیه است که به دلیل دارا بودن مراکز خرید متنوع ، جاذبه های گردشگری فراوان و موقعیت اقتصادی بین المللی ، سالیانه پذیرای گردشگران زیادی از سراسر دنیا می باشد . بسیاری از ایرانی ها ، تور استانبول را به عنوان اولین انتخاب خود به قصد خرید و تفریح می دانند. به دلیل نزدیکی فرهنگ مردمان این کشور با فرهنگ ایرانی ، جاذبه های گردشگری فراوان و شاهراه بودن استانبول از جهت اقتصادی ، این شهر را می توان در زمره ی اولین مکان های گردشگری مناسب ایرانیان دانست.

جاذبه های گردشگری استانبول

از مناطق گردشگری معروف استانبول می توان به مسجد ایا صوفیه و سلطان احمد اشاره کرد. همچنین می توانید از قلعه های تاریخی و موزه های استانبول دیدن نمایید. اما طبیعت و جغرافیای منحصر به فرد استانبول بی شک غیر قابل انکار است.

تور آذربایجان باکو

تور آذربایجان

آذربایجان کشوری که در حاشیه دریای خزر کشیده شده و تور باکو روز به روز محبوبیت بیشتری بین گردشگران پیدا می کند. با ما همراه باشید تا راهنمای سفر به باکو شامل بلیط و تور آذربایجان، بهترین زمان سفر و جاذبه های آن را در اختیار شما قرار دهیم. آذربایجان نیز همچون همسایه خود استانبول، هم در دو قاره آسیا و هم در قاره اروپا واقع شده و در طول تاریخ، امپراتوری های فراوانی را در خود جای داده است. تجمع نفت و همچنین جاذبه های گردشگری آذربایجان، باکو پایتخت آن را به یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری آسیا تبدیل کرده است که البته تمدن و مهمان نوازی مردم آذربایجان را هم در این باره نمی توان نادیده گرفت.

جاذبه های گردشگری باکو

آتشکده آذربایجان، سنگ نبشته  QOBUSTAN، موزه هنرهای مدرن آذربایجان، فونیکولر باکو، موزه فرش آذربایجان از جاذبه های گردشگری باکو هستند.

تور کوش آداسی

کوش‌آداسی شهری زیبا در مرکز استان آیدین ترکیه است. کوش آداسی به معنای جزیرهٔ پرنده می باشد. این شهر زیبا و توریستی در نوار ساحلی منطقه اژه قرار گرفته است هر ساله مسافران تور کوش آداسی به این شهر زیبا سفر می کنند . شهر زیبای کوش آداسی به صخره های زیبا و سواحل شنی معروف است . چشم انداز سواحل آرام کوش آداسی در غروب آفتاب بسیار زیبا است و انواع مراکز تفریحی و گردشگری ، هتل ها و رستوران ها در کنار این سواحل برای گردشگران تور کوش آداسی نوروز 98 ساخته شده است. به طور مثال ساحل شنی کادینلار دنیزی که برای انواع ورزش‌های آبی مثل شنا، غواصی و اسکی روی آب برای گردشگران ساخته شده است. همه ساله هزاران گردشگر از سراسر جهان با خرید تور کوش آداسی برای بازدید از این شهر زیبا و استفاده از امکانات آن سفر می کنند.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info