تهرانگردی در نوروز

تهرانگردی در ایام نوروز بسیار لذت بخش است و فرصتی ست مناسب که تهران بدون ترافیک و دود را بتوان دید و در هوای پاک آن نفسی آسوده کشید و با لذت به تماشای آسمان آبی تهران نشست. برای بازدید از اماکن گردشگری تهران حتما زمان کم خواهید آورد. پس با تورهای تهرانگردی همراه شوید تا با برنامه از تمام وقت خود استفاده کنید.

  • تعداد بازدید: 1444
  • ارسال در تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

تهرانگردی در نوروز

یکی از بهترین زمان ها برای گردش در تهران عید نوروز هست، شهره پر جنب و جوشی که در ایام عید ناگهان خلوت می شود و آب و هوای دل انگیزی هم دارد. در این ایام ترافیک در تهران به کمترین حد خودش می رسد. ما در این مقاله سعی کرده ایم هر چند مختصر اما مفید به زیبایی های این شهر بزرگ بپردازیم و با بخش کوچکی از این زیبایی های چشم نواز پایتخت ایران آشنا می شویم، از باغ های سر سبز گرفته تا عمارت ها که چشم هر بیننده ای را خیره میکنند. با استفاده از تورهای کوتاه مدت و یکروزه تهرانگردی میتوانید از تعطیلات خود در تهران به بهترین نحو استفاده کنید.

برج میلاد

برج میلاد تهران

برج میلاد نام برج مخابراتی چندمنظوره است که در شمال غربی تهران، قرار دارد. این برج با ارتفاع ۴۳۵ متر، بلندترین برج ایران، ششمین برج بلند مخابراتی جهان و نوزدهمین سازه بلند نامتکی جهان است. این برج با ۱۳ هزار متر زیربنا از نظر وسعت کاربری سازه رأس برج در میان تمامی برج‌های مخابراتی دنیا مقام نخست را دارد. برج میلاد به  دلیل بلندی و شکل ظاهری اش، تقریباً از همه جای تهران قابل مشاهده است، از این رو، یکی از برجسته ترین نمادهای پایتخت ایران به شمار می‌آید اکثر گردشگران داخلی و خارجی که قصد بازدید از جاذبه‌های تهران را دارند از این برج زیبا بازدید می‌کنند.

پل طبیعت

پل طبیعت تهران

پل طبیعت را می توان به عنوان گذرگاهی جادویی در قلب تهران نام گذاشت، معبری پرزرق و برق که همانند نگینی در دل پایتخت می درخشد .پل طبیعت تهران یک پل سه طبقه پیاده‌رو و غیرخودرویی است که در خیابان عباس‌آباد قرار دارد. این پل که از نمادهای شهر تهران است، از عرض بزرگراه مدرس می‌گذرد و بوستان‌های طالقانی در شرق و آب و آتش در غرب را به هم متصل می‌کند. در نظر گرفتن مسیرهای متعدد و پیچیده خود عاملی برای تحریک حس کنجکاوی عابرین و تمایل آنها برای عبور از تمام معابر تلقی می شوند. این پل به امکانات رفاعی نظیر فود کورت و کافه مجهز شده و به عنوان یک مقصد گردشگری جذاب پذیرای میهمانان است.
جهت کسب اطلاع از آخرین تورهای مسافرتی و همچنین تهیه بلیط لحظه آخری به سایت www.hiholiday.ir مراجعه نمایید.
باغ فردوس

باغ فردوس تهران

باغ فردوس به عنوان یک قصر تاریخی قجری که اکنون موزه سینمای ایران نیز در این مکان واقع است در شمال تهران (محله شمیران) در خیابان ولیعصر واقع شده‌است. باغ فردوس امروز نگینی ماندگار و دیرینه در پیشانی تهران نیز می باشد. گچ بری های کم نظیر دوره قاجاریه و توخالی بودن آویزهایی که از سقف آویزان شده است، از جذاب ترین بخش های معماری این عمارت زیباست. در سال ۱۳۵۰ ساختمان موجود در باغ به مرکز فرهنگی و هنری و نمایشگاهی تبدیل شد و بعد از انقلاب هم در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت. عمارت مسعودیه یک ساختمان تاریخی مربوط به دوره قاجار است که در تهران، میدان بهارستان قرار دارد. این به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

عمارت مسعودیه

عمارت مسعودیه تهران

باغ عمارت مسعودیه بادستور مسعود میرزا حاکم اصفهان، ملقب به ظل‌السلطان فرزند ناصرالدین شاه ساخته شده و در واقع نام این عمارت نیز برگرفته از نام مسعود میرزا به مسعودیه شهرت یافته است. عمارت مسعودیه در طول سالهای عمر خود شاهد وقایع بسیار زیادی بود. در جریان جنبش مشروطه با توجه به نزدیکی آن به میدان بهارستان و اختلاف ظل السلطان با برادرش مظفر الدین شاه و فرزند او، یکی از پایگاه‌های مشروطه خواهان و مخالفان محمد علی شاه بود. در سال ۱۲۸۷ در نزدیکی این عمارت بمبی دست ساز زیر کالسکه محمد علی شاه منفجر شد که بهانه لازم را برای به توپ بستن مجلس دست او داد. پس از واقعه بهارستان، عمارت مسعودیه نیز به همراه خانه ظهیرالدوله و سایر مشروطه خواهان به رگبار بسته شد.
بنای بسیاری از ساختمان‌های فرهنگی کشور در این عمارت گذاشته شد.

باغ پرندگان

باغ پرندگان تهران

 باغ پرندگان در شمال شرق تهران و در دو فاز به اجرا در آمده که فاز دوم آن، شامل 16هکتار، آماده بهره‌برداری است. محدوده‌ای در حدود 84 هکتار در پارک جنگلی لویزان برای اجرای پروژه‌ای تفریحی، گردشگری و فرهنگی درنظر گرفته شده که از این 84‌ هکتار، 22 هکتار به باغ پرندگان اختصاص یافته است. این پروژه در دو فاز اجرایی می‌شود. فاز نخست 5/5 هکتار مساحت دارد که این فاز با احتساب توافقات انجام شده برای ورود تجهیزات از خارج از کشور، هم‌اکنون به پیشرفت قابل توجهی رسیده است. فاز دوم این پروژه نیز شامل 16هکتار است و به پرندگان دشت‌چر اختصاص دارد که با مجموعه‌ای از برکه‌ها، آبشارها، آلاچیق‌ها، رستوران و مبلمان شهری و زیستگاه پرندگان آماده بهره‌برداری است. در باغ پرندگان فضاهای دیگری نیز پیش‌بینی شده است؛ از جمله فضاهای تفریحی، ورزشی و رستوران و کافی‌شاپ. همچنین این مجموعه دارای کتابخانه، نمازخانه، اورژانس، آتش‌نشانی و مسیر ویژه کالسکه خواهد بود. در کنار این فضاها یک فضای ویژه‌ را هم به بخش قرنطینه اختصاص داده‌ایم. این بخش برای پرندگانی است که باید وارد مجموعه شوند. در بخش قرنطینه در ابتدا این پرندگان تحت معاینه‌های پزشکی قرار می‌گیرند و پس از تأیید سلامتی، مدتی در این   بخش نگهداری می‌شوند و سپس وارد مجموعه خواهند شد.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info