دریاچه دالامپر نقطه اتصال سه کشور

دریاچه دالامپر در دامنه کوهی به همین نام در حدود 45 کیلومتری ارومیه در استان آذربایجان غربی قرار دارد و بستر مناسبی برای گونه های بی نظیر گیاهی و جانوری پدید آورده است.

  • تعداد بازدید: 6492
  • ارسال در تاریخ: ۳ خرداد ۱۳۹۶
  • بروزرسانی: ۷ خرداد ۱۴۰۲

دریاچه دالامپر که مردم بومی آن را " گله زین" می نامند به طور کاملا طبیعی در دامنه کوه دالامپر در استان آذربایجان غربی به وجود آمده است.
کوه دالامپر با حدود 35 هزار متر ارتفاع در 45 کیلومتری ارومیه و در نقطه مرزی بین ایران، عراق و ترکیه قرار دارد به طوری که از فراز آن مناظر چشم نوازی از هر سه کشور به وضوح دیده می شود.

دریاچه دالامپر ارومیه

کوه دالامپر جاذبه های فوق العاده ای را در خود جای داده است که بی نظیرترین آنها یخچال های چند هزار ساله است. علاوه بر دریاچه دالامپر، دریاچه مامه شیخ، بنچول و دیهمک هم در این منطقه قرار دارند.
از ارتفاعات این کوه آبشار سوله دوکله-در زبان محلی به معنی آبشار مه آلود است-سرچشمه می گیرد.

کوه دالامپر ارومیه

تنوع جانوری و گیاهی این ناحیه شگفت انگیز است. حیواناتی نظیر خرس قهوه ای، روباه، شغال و بزکوهی و گیاهان خطه زاگرس از جمله آلبالوی وحشی، گون و بادام کوهی در کوه دالامپر زیاد دیده می شود.

گونه های جانوری کوه دالامپر
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info