مهم ترین جاذبه های گردشگری کیش

کیش جزیره ای در خلیج پارس یکی از مهمترین مقاصد گردشگری ایران است و گردشگران زیادی سالانه از آن دیدن می کنند ولی البته بیشتر زمان خود را در بازارها می گذرانند و مکان های گردشگری آن را نمی دانند یا نمی بینند.

  • تعداد بازدید: 9734
  • ارسال در تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
  • بروزرسانی: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

کیش جزیره ای 90 کیلومتری در خلیج پارس که بسیاری از گردشگران ایرانی هر ساله سفر به کیش را در برنامه خود دارند، در روزگاران قدیم نیز منطقه ای تجاری بین چین، ایران و اروپا بوده است. این جزیره با امکانات فراوان و همچنین طبیعت زیبا، ساحل های مرجانی و بازارهای مختلفی که دارد، جایگزین مناسبی برای سفر به خارج از کشور و رواج تور ایرانگردی و تور طبیعت گردی است. انواع تور کیش نظیر تور لحظه آخری، تور ترکیبی و آفر ویژه معتبرترین آژانس های مسافرتی را از تور مسافرتی های هالیدی بخواهید. در ضمن لیست کامل پروازهای چارتر کیش را می توانید در موتور جستجوی هوشمند های هالیدی ببینید.

جاذبه های گردشگری تاریخی کیش

شهر باستانی حریره کیش

اسم این شهر باستانی را شاید به عنوان یکی از مجموعه های جذاب باستان شناسی شنیده باشید که این روزها در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است. این شهر که در دل غار و کوه های مختلف ساخته شده است به عنوان یکی از زیباترین آثار باستان شناسی دنیا شناخته می شود و البته چند سال بیشتر از پیدا کردن آن نمی گذرد. سکه های تاریخی، ظروف مسی، سنگ قبر و یک عراده توپ از جمله اشیایی است که از این شهر کشف شده است. عملیات های باستان شناسی همچنان نیز در این شهر جریان دارد.

image

خرید بلیط هواپیما کیش

    خرید بلیط هواپیما کیش, رزرو آنلاین بلیط هواپیما کیش, خرید بلیط لحظه آخری کیش, خرید بلیط ارزان کیش, ارزانترین بلیط هواپیما کیش, بلیط هواپیما تهران به کیش, قیمت بلیط کیش, بهترین نرخ بلیط کیش, بهترین زمان سفر به کیش, بهترین زمان خرید بلیط هواپیما کیش

    خانه اعیانی کیش

    خانه اعیانی یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کیش است که کمتر به آن پرداخته می شود و اسم زیادی از آن برده نمی شود. این خانه یادآور خانه های چند خانواری و باستانی است که در گذشته بیشتر در یزد و کاشان دیده می شده است. وسعت خانه بسیار زیاد است و همچنین آثاری که از این خانه بدست آمده است به نظر مربوط به دوره ایلخانی است.

    image

    تفریحات کیش

    • تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸
    تفریحات جزیره کیش، معمولا تفریحات آبی هستند. آبهای عمیق لاجوردی و ماهیان متنوع و رنگارنگ سالهاست که مورد توجه ساکنان و بازدیدکنندگان این جزیره بوده اند. جزیره کیش مهم‌ترین و مدرن‌ترین تفریحات دریایی کشور را داراست که قابل رقابت با بیشتر کشورهای حوزه خلیج فارس است.

    روستای باغو کیش

    باغو از آبادی های قدیمی کیش است که در جنوب غربی جزیره قرار گرفته است. این روستا البته بسیار محروم مانده است و کسی به آن توجهی ندارد و این روزها به جز چند خانوار کوچک کس دیگری در آن زندگی نمی کند. خاک این منطقه بسیار حاصلخیز است و به همین علت انبوهی از درختان متفاوت را می توان در آن دید که برخی از آن ها بسیار قدیمی و کهنسال هستند و زیبایی چشمگیری دارند.

    شهر زیرزمینی کاریز کیش

    شهر زیر زمینی کاریز کیش یکی از شگفت انگیزترین شهرهای زیرزمینی جهان است که تا به حال کشف شده است. این شهر با 2500 سال قدمت دارای قنات های شگفت انگیزی است که در آن زمان هم می توانسته است آب شیرین را همیشه در اختیار ساکنین قرار دهد. این شهر نزدیک به 10 هزار مترمربع وسعت دارد و فاز یک آن شامل غرفه های صنایع دستی و رستوران های مختلف برای گردشگران است. این شهر همچنین شامل حمام های باستانی با صحن و حصاری 500 متری است که بیار زبیا و جالب است.

    کشتی یونانی کیش

    در غرب جزیره کیش کشتی بزرگی به گل نشسته است که دیگر نیاز به معرفی ندارد چرا که به عنوان یکی از نمادهای گردشگری ایران به حساب می آید اما بهتر است بگوییم که نامش کشتی یونانی است. این کشتی در سال 1345 راهی یونان بود که بنا به شرایط به گل نشست و 80 روز تلاش برای در آوردن آن به هیچ نتیجه ای نرسید تا این کشتی برای همیشه در آنجا بماند و به نماد جزیره کیش تبدیل شود.

    جاذبه های گردشگری تفریحی کیش

    سواحل کیش

    ساحل و دریا همیشه یکی از جاذبه های گردشگری در تمام دنیا بوده است و سواحل کیش نیز دارای خصوصیاتی بیشتر از یک ساحل معمولی هستند. سواحلی مرجانی با رنگ نقره ای که زیر آفتاب درخشان می شوند و همچنین آب زلال خلیج پارس همه از جمله جاذبه های گردشگری کیش هستند. کیش شاید اندازه ای بسیار کوچک داشته باشد اما بخش زیادی از ساحل آن قابل استفاده است. ماهی های بسیاری از تزئینی و کوچک تا خوراکی و ماهی های بزرگ در آب های این منطقه پیدا می شود.

    نمایشگاه خزندگان کیش

    در این نمایشگاه بیش از 100 گونه خزنده از خانواده های مختلف و مارها به نمایش گذاشته شده است. مارهای عظیم بوآ، پیتون آفریقا و سوسمارهای ماداگاسکار از جمله حیواناتی هستند که می توان در این نمایشگاه دید.

    ورزش های دریایی کیش

    یکی از جاذبه های گردشگری کیش انواع ورزش ها و تفریحات آبی است که می توان در آن انجام داد. آب های آرام این امکان را می دهد تا بسیاری از ورزش ها از جت اسکی تا غواصی در آن انجام شود. افرادی که دوست دارند کمی دریاها را در اختیار خودشان بگیرند باید این ورزش ها را امتحان کنند چرا که تجربه آن در نقاط دیگر امکان پذیر نیست. البته این نکته را نیز باید بگوییم که ورزش های دریایی کیش کمی از باقی تفریحات آن گران تر است.

    آکواریوم های پهناور کیش

    خلیج پارس زیستگاهی برای ماهی های بسیار زیبا است که به مانند آکواریومی پهناور گونه های مختلف را در خود نگه می دارد. افرادی که سفر به کیش را انتخاب می کنند، بهتر است سری هم به اسکله بزنند و از آنجا زیستگاه ماهی های زیاد را در آب زلال خلیج پارس ببینند. غواصی و قایق های شیشه ای نیز از دیگر راه های آشنایی با تمامی آنچه است که باید از دنیای زیر آب بدانید.

    بوستان آهوان کیش

    اگر علاقه به باغ وحش دارید می تونید سری به بوستان آهوان کیش بزنید. جایی که بوستانی 2 هکتاری با فضای سبز خوب و البته انواع حیوانات مختلف نگهداری می شود. در این بوستان همه حیوانات به جز آهوها در قفس نگهداری می شوند. آهوهایی کوچ و بزرگ به صورت آزادنه در سرتاسر جزیره حرکت می کنند و با کودکان بازی می کنند.

    کلوپ و پلاژ بانوان کیش

    کلوب بانوان کیش در جزیره کیش در کنار اسکله ای نیم دایره شکل در داخل دریا و در ساحل جانمائی شده است. این ساختمان با ایده ی اصلی که بر اساس محدودیت دید به داخل محدوده ی پلاژ از اطراف برای بانوان طراحی شده است و در اصل سایه بانی است که بصورت سطحی شیب دار بر پلانی نیم دایره که تمام کننده ی اسکله موجود است بر سازه ای فلزی دارای سطح پوشش 5/42 متر و ارتفاع 18 متر که هر 22/5 متر تکرار میشود و با سازه ی سبک فلزی پوسته را ایجاد کرده و کاربری های خدماتی و رفاهی شامل استخر و سالنهای ورزشی، سالنهای مد و آرایشگاه در زیر این پوسته با سازه ای جانمائی شده است و ساحلی را در حدود 20 هزار متر مربع در محدوده ی پوششی سقف ایجاد کرده است که استفاده از این فضا را برای بانوان به صورت آزاد امکان پذیر کرده است .
    این محوطه بدلیل اینکه فقط تایم خاصی در شبانه روز قابل استفاده است و فقط بانوان از آن استفاده می کنند، دارای ساحلی بسیار بکر است. شنا در این منطقه واقعا تجربه متفاوتی برای بانوان خواهد بود شما می توانید در فاصله یک تا دو متری خشکی در بین ماهیان زیبا با رنگهای شگفت انگیز شنا کنید.

    image

    تصاویر زیبای کیش

    • تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸
    کیش جزیره ای بسیار زیبا و دیدنی در استان هرمزگان است که سالیانه هزاران نفر برای تفریح و گذراندن تعطیلات به آن سفر می کنند. از آنجایی که جزیره کیش دارای جاذبه های گردشگری بسیار متنوع و چشمگیری می باشد، مقصدی پر طرفدار در میان تورهای مسافرتی ست و گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می کند.

    دمای مطبوع آب که حتی در فصلهای سرد هم گرم و مطبوع است شنا را در این منطقه لذت بخش کرده است. آبهای گرم خلیج پارس شفاف است و تا چند متر داخل آب کف دریا قابل مشاهده است، آفتاب کیش همواره داغ است حتی در فصل زمستان سعی کنید همیشه از روغن بدن و کرمهای ضد آفتاب در کنار ساحل استفاده کنید.
    امکانات تفریحی پلاژ و کلوب بانوان شامل: پارکینگ، رختکن، دوش، زمین والیبال ساحلی، سالن بدن‌سازی

    پارک مرجان کیش

    پارک ساحلی مرجان کیش که در مجاورت بازار مرجان واقع شده، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری کیش است که بازار مرجان را به دریا ارتباط می دهد. بسیاری از گردشگران و ساکنین جزیره کیش اوقات فراغت خود را در کنار این پارک گذرانده و از مناظر زیبای ساحلی کیش لذت می برند. آلاچیق ها و محوطه سازی جذاب این پارک ساحلی فرصت مناسبی را برای شما بوجود می آورد که فارغ از هیاهوی بازار به دیدار دریا و چشم انداز های زیبای طبیعت اطراف بروید و در طول سفر به کیش از این منطقه که دارای ساحلی بسیار زلال و شفاف می باشد دیدن کنید و عکسهای به یاد ماندنی بگیرید.
    علاوه بر این تماشای طلوع آفتاب از این پارک، خاطره ای فراموش نشدنی است.

    پارک دلفین کیش

    پارک دلفین یا دلفیناریوم یکی از زیباترین پارک های تفریحی منطقه خاورمیانه در مساحتی بیش از یک میلیون مترمربع با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته شده است. تماشای این مجموعه زیبا با بیش از هزاران نخل و گونه های گیاهی متنوع دیگر و نمایش دیدنی دلفین ها، شیرهای دریایی و گرازهای دریایی برای هر گردشگری جذاب است . این پارک با اجرای طرح هایی مانند جنگل باران های مصنوعی، کوه آتشفشان، دنیای ارکیده، باغ پروانه ها و رستوران های منحصر به فرد توسعه بیشتری می یابد.

    پیست باگی کیش

    پیست خاکی باگی به طول 400 متر با ماشین های دو نفره، میزبان باگی سواران در جزیره کیش است. همچنین تورهای ورزشی تفریحی باگی کیش با راهنمای حرفه ای و با موتور چهار چرخ ATV در جلو، باگی سواران را در مسیرهای چند جاذبه گردشگری کیش مانند درخت سبز، کلبه هور و کشتی یونانی هدایت می کند.

    گذر هنرمندان کیش

    سازمان منطقه آزاد کیش با الهام از طرح بوستان دانشوران، مجموعه‌ای را با عنوان گذرهنرمندان در سال 1378 افتتاح کرد. در این گذر تندیس چهره‌های شاخص رشته‌های مختلف هنری نصب و در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد. هدف از این طرح معرفی هنرمندان برجسته ایران و پیشنهاد الگوها و نمونه هایی مناسب به نوجوانان و جوانان است. علاوه بر این گرد آوردن این تندیس ها در کنار یکدیگر برآیندی از جامعه هنری ایران را در ذهن بیننده تصویر می کند و هنرمندان این مرز وبوم را به فرهنگ دوستان سرزمین های دیگر می شناساند.

    درخت سبز کیش

    درخت سبز کیش، کهنسال‌ترین درخت لور یا انجیر همان انجیر معبد در جزیره کیش است و چیزی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال عمر دارد.
    درختان انجیر معابد، در ابتدا تنه است ولی با رشد درخت، شاخه های آن به سمت زمین آویزان می شوند و بعد از مدتی در آن فرو می روند که خود به تنه تبدیل می شوند. این روند آن قدر ادامه می یابد تا یک درخت با چندین ساقه به هم پیچیده و پیوسته در داخل زمین بوجود می آید.
    بر شاخه های این درخت، گره هایی با نخ یا پارچه زده شده است که در اول آن را به نوعی مقدس می نمایاند. گروهی از مردم معتقدند که این درخت انرژی های خوبی دارد و به همین دلیل به قصد برآورده شدن نیازشان نخ ها و پارچه‌هایی به شاخه‌های آن می‌بندند.
    مجموعه درخت سبز کیش در مجاورت دو تا از مهم ترین  جاذبه های گردشگری کیش شهر تاریخی حریره و آب انبار واقع شده و دارای دو درب ورودی است. درختان لور یا انجیر معابد در دوره ایلخانی و تیموری به جزیره آورده شده اند، این درختان از هند و چین به کیش، قشم و نوار ساحلی خلیج پارس وارد و در بیشتر مناطق قدیمی تر کیش کاشته شدند. سرسبزی محوطه ، آلاچیق ها و نرده‌های چوبی و پیاده‌روهای این مجموعه، باربیکیو ها و صندلیهایی با طراحی جالب این مجموعه را زیبا ساخته است. اما یکی از عواملی که گردشگران جزیره کیش را به این نقطه می‌کشاند، هیبت افسانه‌ای درخت سبز است.

    آب انبار کیش

    آب انبار پنج بادگیر یکی از جاذبه های گردشگری کیش در استان هرمزگان است که در شمال جزیره واقع شده است. این آب‌انبار در سال 1372 خورشیدی، در محل یک آب‌انبار باستانی که به منظور جمع‌آوری آب‌های سطحی بنا شده بود، ساخته شد. این آب‌انبار از دو گنبد و پنج بادگیر تشکیل شده و شیوه معماری آن به سبک معماری سنتی یزد می‌باشد. احداث بادگیرها همانطور که در معماری بناهای یزدی دیده می‌شود.
    برای خنک نمودن فضای داخلی بنا بوده است. در بالای ورودی آب انبار پنج بادگیر کیش، روزنه‌هایی ایجاد شده که به جهت متعادل ساختن هوای داخل آب‌انبار در فصول گرم سال در نظر گرفته شده است. این روزنه‌ها به بادگیرها در خنک ساختن فضای داخلی آب‌انبار و آب موجود در مخزن کمک می‌نمودند که در حال حاضر به دلیل آن که دیگر آبی در آب‌انبار وجود ندارد، این خنکی کمتر احساس می‌شود. بر روی گنبدهای آب‌انبار نیز چند روزنه منظور شده که عمل تهویه هوا را انجام می‌دهند.
    از آنجا که ایران در منطقه کم‌باران واقع شده، ایرانیان در گذشته برای ذخیره آب آشامیدنی، اقدام به ساخت آب‌انبار می‌نمودند که در حال حاضر می‌توان بقایای این سازه‌های ارزشمند را در گوشه و کنار سرزمین پهناورمان (به ویژه در نقاط کم‌باران) مشاهده نمود. با توجه به ساخت و سازهای کیش و از بین رفتن مسیر آب‌های سطحی منتهی به آب‌انبارهای سنتی، امروزه از دستگاه آب‌ شیرین کن برای تهیه آب شیرین استفاده می‌شود. گفتنی است آب‌انبار پنج بادگیر کیش در مجاورت شهر باستانی حریره و مجموعه درخت سبز واقع شده از این رو گردشگران می‌توانند پس از بازدید از این دو جاذبه گردشگری کیش، از آب‌انبار نیز دیدن کنند.

    گردآوری از: مشرق نیوز - سری در ایران
    نظرات کاربران
    ثبت نظر مشاهده نظر ها
    اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
    استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
    شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info