خرید هواپیمای کوچک از ایتالیا برای مسیرهای کوتاه

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل از مذاکره با ایتالیایی‌ها برای خرید هواپیماهای کوچک و راه‌اندازی خطوط هوایی جدید بین شهرهای نزدیک به هم در کشور خبر داد.

  • تعداد بازدید: 2267
  • ارسال در تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
  • بروزرسانی: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

دکتر آخوندی تاکید زیادی بر ایجاد شبکه هوایی داخلی بین شهری دارند تا فرودگاههای کوچک رونق بیشتری بیابند. این فرودگاهها به هواپیمای کوچکی نیاز دارند که ایتالیایی ها به طور مشترک با فرانسوی ها تولید می کنند. برای تامین این هواپیماها مذاکراتی با ایتالیایی ها داشته ایم و امیدواریم این هفته به تهران بیایند و بتوانیم این تفاهمنامه ها را نهایی کنیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل درباره جزئیات این مذاکرات گفت: با ایتالیا مذاکراتی را برای خرید هواپیمای کوچک و استفاده از آنها در فرودگاههای منطقه ای داخل کشور انجام دادیم تا به جای اینکه مسافران در مسیرهای کوتاه مانند گرگان ـ ساری، مشهد - بجنورد یا بجنورد ـ سبزوار به مرکز استان بروند بتوانند در این شبکه هوایی داخلی بین شهری رفت و آمد کنند. یعنی خطوط جدیدی به وجود خواهد آمد و در مسیرهای کوتاهی که پرواز نداشتیم هم این تردد هوایی صورت می گیرد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل افزود: اینکه ایران در سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ توانسته ۱۱۸ هواپیمای نو خریداری کند اتفاق ارزشمندی است و می تواند نیازهای داخلی، منطقه ای و همچنین نیازهای دوربرد مانند سفر هوایی به چین، کوالالامپور، نیویورک یا تورنتو را اگر دایر شود برطرف کند. در صورت تامین هواپیماهای مورد نیاز پروازها به طور مستقیم انجام خواهد شد که زمان مورد نیاز برای سفر کاهش خواهد یافت و هزینه ها نیز کمتر می شود.

وی در پایان گفت: در بسیاری از این کشورها که پرواز مستقیم نداشتیم اما در برخی دیگر از مسیرها دلیل اصلی که سبب دو بخشی شدن پروازها می شد مشکل سوخت بود که این مشکل رفع شده و از حدود یک هفته پیش تاکنون پروازها از شهرهایی مانند پاریس، فرانکفورت و لندن مستقیم به تهران انجام می شود.

منبع: پایگاه خبری وزارت خبری راه و شهرسازی
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info