انواع ویزای چین و شیوه اخذ ویزای چین

ویزای چین دارای انواع مختلفی می باشد که پیش از اقدام برای اخذ ویزای چین بهتر است اطلاعات کافی درباره آن داشته باشیم. از انواع ویزاهای چین میتوان به ویزای تجاری M , ویزای کار Z , ویزای دائم D و یا ویزای دانشجویی X نام برد. در اینجا مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای چین را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • تعداد بازدید: 3113
  • ارسال در تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

چگونه ویزای چین بگیریم؟

اخذ ویزای چین به نوع سفر و مدت اقامت شما بستگی دارد. اگر متقاضی اخذ ویزای چین هستید باید اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید و هدف خود را از سفر به چین کاملا مشخص نمایید. چین کشور صنعت و تجارت، کشوری که جذب توریست آن علاوه بر جاذبه های طبیعی و مصنوعی با تولیدات انبوه نیز همراه است. برای گرفتن ویزای چین در ابتدا بهتر است بدانیم که چند نوع ویزا دارد و در متن ذیل به آن می پردازیم. برای اخذ ویزای چین باید تمامی مدارک مورد نیاز را به زبان انگلیسی ترجمه کنید و حتما مهر تایید وزارت امور خارجه را داشته باشند. 
مدت زمان لازم برای صدور ویزا معمولا چهار روز کاری است که برای ویزاهای فوری دو تا سه روز کاری است. ویزاهای که در تورهای مسافرتی به شما می دهند به صورت گروهی است ولی اگر به دنبال ویزای تک هستید می توانید با مراجعه به سایت "های هالیدی" از ویزاهای تکی در هر نوعی که خواستید درخواست ارائه بدهید.

مراحل اخذ ویزای آذربایجان

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸

ویزای شینگن

انواع ویزای شینگن

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

ویزای چین

انواع ویزای چین


ویزای روزنامه نگاری J چین

ویزای روزنامه نگاریJ که شامل دو نوعJ1  که برای روزنامه نگاران و خبرنگاران خارجی است که خودشان بهمراه خانواده در چین مستقر می شوند و مدت زمان اقامتشان بیش از 180 روز است و J2 برای روزنامه نگاران و خبرنگاران خارجی که جهت بازدید یا پوشش خبری به طور موقت در چین هستند و مدت زمان اقامتشان کمتر از 180 روز است تقسیم می شود.


ویزای تجاری M چین

ویزای تجاری M چین با سه ماه اعتبار ورود و یک ماه اعتبار اقامت که برای تجارت صادر می گردد. ویزای تجاری چین مناسب تجار و بازرگانان می باشد. که به شما یک ویزای تجاری 3 ماهه سینگل از تاریخ صدور 3 ماه و مدت اقامت در چین از تاریخ ورود حداکثر 30 روز را می دهد. در ویزای تجاری سینگل تنها یکبار اجازه ورود به چین را دارید.


ویزای تجاری F چین

ویزای تجاری F چین با شش ماه اعتبار برای بازدید، تحقیق، سخنرانی، تجارت، مبادلات در زمینه های علمی و فناوری و فرهنگ و . . . صادر می گردد. این ویزا برای کسانی مناسب است که برای تبادل نظر، بازدید، تورهای تحصیلی و فعالیت های دیگر به چین دعوت شده اند.


ویزای دانشجویی X چین

ویزای دانشجویی X چین با شش ماه اعتبار برای دانشجویان جهت مطالعات پیشرفته و یا کارآموزی مربوط به دانشجویان صادر می گردد که به دو نوع X1 یعنی برای کسانی که قصد تحصیل در چین را برای مدت بیش از 180 روز دارند و X2 یعنی کسانی که قصد تحصیل در چین را برای مدت کمتر از 180 روز دارند، تقسیم می شود.


ویزای کار Z چین

ویزای کار Z چین که برای برنامه های تجاری و کاری صادر می شود و همسر و فرزندان فرد متقاضی را نیز شامل می شود. ویزای کار Z که برای کسانی که در پست شغلی یا استخدام و یا برنامه تجاری در چین شرکت می کنند صادر می شود و همچنین این ویزا علاوه بر فرد متقاضی برای همسر و فرزندان تحت تکلف نیز صادر می گردد.


ویزای خدمه C چین

ویزای خدمه C برای اعضای خدمه خارجی قطار بین المللی، هواپیماهای مسافربری، کشتی ها، رانندگان وسایل نقلیه موتوری که در امور حمل و نقل بین المللی فعالیت دارند و جهت ورود به چین صادر می گردد و همچنین اعضای خانواده همراه اعضای خدمه کشتی های مذکور نیز شامل این ویزا می شوند.


ویزای ترانزیت G چین

ویزای ترانزیت G چین که برای عبور از کشور چین به یک کشور ثالث صادر می گردد. ویزای ترانزیت چین برای مسافرینی که در فرودگاه‌های کشور چین بیش از 24 ساعت توقف می‌کنند، الزامی نیست. اما اتباع بعضی از کشورها، در صورتی که بخواهند از فرودگاه خارج شوند، باید حتما ویزای ترانزیت چین دریافت نمایند.


ویزای دائم D چین

ویزای دائم D چین جهت شهروندان خارجی که مجاز به اقامت دائم در کشور چین هستند و به طور دائم در این کشور زندگی می کنند صادر می گردد.


ویزای توریستی L چین

ویزای توریستی L چین برای اهداف گردشگری، ملاقات با خانواده و یا سایر امور شخصی صادر می گردد. این ویزا می تواند ویزای توریستی تک نفره و یا افرادی که با تورهای مسافرتی به چین سفر می کنند می توانند از ویزای توریستی گروهی نیز استفاده کنند.


ویزای استعدادهای درخشان R چین

ویزای استعداد‌های درخشان R که برای کسانی است که به عنوان یک استعداد به چین معرفی شده اند و استعدادهای بالایی دارند و یا مهارت های خاص مورد نیاز چین را دارا هستند، صادر می گردد.


ویزای همراه S چین

ویزای همراه S نیز به دو نوع  S1 که این ویزا برای اقوام خارجی که در سفر به مدت طولانی کار می کنند و یا در چین تحصیل می کنند و یا به کسانی که قصد بازدید از چین را به دلایل خصوصی دارند مدت اقامتشان بیشتر از 180 روز است صادر می گردد و S2 که برای کسانی است که مایل به بازدید از اعضای خانواده خارجی خود هستند که در چین مشغول به تحصیل می باشند یا به کسانی که قصد رفتن به چین را برای دیگر دلایل شخصی دارند و مدت اقامتشان کمتر از 180 روز است صادر می گردد.


جهت کسب اطلاع از آخرین تورهای مسافرتی و خدمات ویزا و همچنین تهیه بلیط لحظه آخری به سایت www.hiholiday.ir مراجعه نمایید.

ویزای چین

مدارک ویزای چین


اصل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار و سه صفحه خالی،
دو قطعه عکس رنگی جدید از روبرو
اصل شناسنامه ایرانی
فرم تکمیل شده جهت صدور ویزای چین
تمکن مالی
بلیط و یا رزرواسیون رفت و برگشت به کشور چین

این مقاله به صورت تخصصی در های هالیدی تهیه گردیده و هرگونه انتشار و کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
منبع:مرجع گردشگری های هالیدی
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info