پاتایا کجاست؟

پاتایا یکی از زیباترین و شلوغ ترین شهرهای تایلند است. این شهر ساحلی جذاب با تفریحات شبانه خود بیش از 5 میلیون توریست خارجی را به خود جذب می کند. هزینه سفر به پاتایا نسبت به تفریحات متنوع و طبیعت زیباییش مناسب است. تور پاتایا معمولا در قالب تورهای ترکیبی تایلند مانند تور پاتایا و بانکوک, تور پاتایا و پوکت برگزار می شود. بهترین فصل سفر به پاتایا از ماه نوامبر تا فوریه است.

  • تعداد بازدید: 16181
  • ارسال در تاریخ: ۱۶ مهر ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • میانگین مطالعه: 15 دقیقه

پاتایا کجاست؟

عکس پاتایا

پاتایا شهر ساحلی کوچکی است در فاصله ۱۶۵ کیلومتری و در جنوب شرقی شهر بانکوک در کشور تایلند واقع شده. کشف و شکل گیری این شهر را به سربازان آمریکایی نسبت داده اند که در منطقه ای به نام ایسان اقامت کرده بودند و با ورود به این منطقه بکر و سر سبز، آنرا مکانی مناسب جهت استراحت و اقامت خود یافتند و سایر دوستان خود راهم خبر نمودند و به این صورت این شهر تبدیل به یک مرکز استراحت و تفریحی برای سربازان خسته از جنگ آمریکایی شد تا به امروز که تبدیل به قطب صنعت گردشگری کشور تایلند شده اشت. حیات وحش، سواحل زیبا، زمین های بازی گلف، معابد مختلف، بازار شناور از جمله جاذبه های فریبنده این شهر می باشد.

سواحل پاتایا

سواحل پاتایا

سواحل معروف پاتایا شامل ساحل ناکلوآ، ساحل کوه لارن، ساحل وانگ آمات، ساحل جومتین، ساحل دانگتان و ساحل بانگ سارای می باشد. هر ساحل ویژگی خاص خود را دارد و ساحل Jomtien منحصر به فرد ترین آنهاست. این منطقه صدها هتل و مهمانخانه ، از 2 تا 5 ستاره دارد و هر ساله حدود 2 میلیون نفر از این منطقه دیدن می کنند و این تنها شامل بانکوکی ها که در طول تعطیلات آخر هفته ، غالباً در آپارتمان های خود نمی مانند، نمی شود.

سوغات پاتایا

تور پاتایا

بافندگی دستی یک کاردستی است که در سراسر تایلند با الگوهای محلی مختلفی انجام می شود که در آن از ابریشم و پنبه معمولاً استفاده می شود. صنایع دستی دیگری نیز در پاتایا وجود دارد ، از جمله صنایع دستی ، سفال ، ظروف نقره و طلافروشی ، لاک مخصوص ظروف ، سبد بافی ، مبلمان چوبی و چوب خیزران ، نقاشی و غیره. ..این لیست بی پایان است ، زیرا تایلز به طور ذاتی هنر گرا است. این ویژگی ها باعث محبوبیت این منطقه در بین گردشگران از جمله تایلندی هایی از مناطق نزدیک مانند بانکوک می شود.

غذاهای پاتایا

غذاهای پاتایا

در پاتایا نوشیدنی و غذا در همه جا در دسترس است ، و غذاهای دریایی اغلب در این فهرست قرار دارند. مناطق ساحلی دارای مجموعه ای بی پایان از رستوران ها و غذاهای آماده هستند. فروشندگان ساحل تقریباً هر چیزی را به شما می فروشند. مواد غذایی ، یخی ، لباس ، ساعت ، عینک آفتابی ، بلیط قرعه کشی ، مانیکور و ماساژ و غیره.. در کنار بسیاری از سواحل ، جاذبه های روز دیگری نیز وجود دارد که مانند معابد جالب با شکل غول پیکر بودا حک شده در چهره یک تپه که نزدیک درب بعدی باغ گرمسیری b است ، یک مجموعه بزرگ با باغ های زیبا ، یک باغ وحش کوچک کوچک اما جذاب و یک نمایش عالی. همچنین در آن جاده حداقل دو دهکده فیل وجود دارد ، اما بهترین آن در جاده سیام کانتی است این جاده همچنین به پارک سنگی و تمساح ها ، نمایش یک میلیون سال دیگر ، یک باغ بزرگ دیگر با تمساح ها ، ببرها و نمایش هایی که به عنوان وسایل اضافی پرتاب شده است منتهی می شود. این مجموعه همچنین دارای بتکده های جالبی است. در جاده گذرگاه Chonburi شما قادر خواهید بود به باغ وحش Racha Tiger Zoo با مجموعه بزرگ مزرعه پروانه اش  که معروف ترین مجموعه در آسیاست بروید همچنین می توانید از باغ وحش بسیار بزرگ Khao Kiew که واقعاً تماشایی است دیدن کنید. در هنگام غروب ، صدها غرفه به طور ناگهانی در پیاده روها در مناطق اصلی خرید و توریستی ، شخصیت خود را به طور کامل تغییر می دهد. آنها اگر چانه‌زنی خود را به خوبی انجام دهید ، کالاهای زیادی را با قیمت پایین ارائه می دهند و حتما قیمت ها را از یک غرفه با دیگری مقایسه کنید.

تفریحات آبی پاتایا

تور پاتایا

یکی دیگر از جذابیت های ویژه پاتایا تفریحات آبی متنوع آن است. خوشبختانه ، پاتایا دارای مجموعه های خارق العاده ای از تفرجگاه های آبی از قبیل قایقرانی ، وزش بادی ، پارس قایقرانی ، جت اسکی ، قایق موز ، اسنکرلینگ و غواصی برای تعطیلات است. تجهیزات لازم را می توان در محل و یا از مغازه های داخل منطقه اجاره کرد. علاوه بر این ، برای بسیاری از این ورزش ها ، کودکان نیز می توانند در تفریح شرکت کنند. به عنوان مثال ، کوه لارن دارای امکانات و مربیانی است که برای کمک به غواصان تازه کار می توانند با امتحان کردن غواصی به امواج اقیانوس دست پیدا کنند. برای بزرگسالانی که به دنبال یک چالش هستند ، موج سواری در کوه ساحل Naklua و ساحل Wong Amat وجود دارد. Windsurfing یکی از ورزش های پر طرفدار در بین فعالیت های جت اسکی و فعالیت های پارازلینگ استاندارد است. استفاده از بادگیرها سوار را به چالش می کشد که بادبان را فقط با استفاده از بدن و بدون ماشین آلات دقیق برای راهپیمایی هدایت کند. Banana boats یکی دیگر از فعالیتهای سرگرم کننده کودکان است. اما باید توجه داشت که آنها به دلایل ایمنی تنها برای کودکان بزرگتر (10 سال و بالاتر) مناسب است.

آب و هوای پاتایا

آب و هوای پاتایا

پاتایا مانند بیشتر قسمت های تایلند دارای آب و هوای گرمسیری معمولی است و تقریباً در تمام طول سال گردشگران را جذب میکند. ما در اینجا وضعیت ماهانه آب و هوای پاتایا را برایتان ارائه می دهیم تا بتوانید سفر خود را بهتر برنامه ریزی کنید.

آب و هوای پاتایا در نوامبر تا فوریه

بهترین زمان برای بازدید از پاتایا از ماه نوامبر تا فوریه است که هوا نه خیلی گرم است و نه خیلی سرد و بسیار دلپذیر است. این بازه زمانی  اوج فصل گردشگری است و بیشتر سواحل و سایر مکانهای دیدنی با بازدیدکنندگان پر شده است. می توان انتظار بارش های کوتاه باران و روزهای معمولی آفتاب روشن را داشت.

آب و هوای پاتایا در مارس تا ماه مه

هوا در ماه های مارس ، آوریل و ماه مه گرم و مرطوب می شود اما با این وجود هجوم گردشگران همچنان زیاد است. در حالی که سواحل در این دوره شلوغ هستند ، اما در فصل اوج آنقدر شلوغ نیستند. حتما لوسیون ضد آفتاب ، عینک آفتابی و کلاه زیادی به همراه داشته باشید.

آب و هوای پاتایا در ژوئن تا اکتبر

پاتایا باران های سنگین را از ژوئن تا اکتبر تجربه می کند و اگر به دنبال لذت بردن از پاتایا در بهترین حالت آرام هستید ، فصل بارانی ایده آل است. سواحل بسیار شلوغ تر هستند ، درجه حرارت خیلی زیاد نیست و به طور طبیعی اقامت هتل ارزان تر می شود. بسیاری از افراد ترجیح می دهند به خصوص در ماه های ژوئن و آگوست که بارندگی به میزان قابل توجهی پایین تر است و قیمت مسکن مطلوب تر است به پاتایا سفر کنند. فراموش نکنید که برای تحمل باران ، یک جفت کفش مناسب همراه داشته باشید.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info