هیجان‌انگیزترین و خنک‌ترین دره‌های شمال ایران

کشف پدیده‌های طبیعی، یکی از اصیل‌ترین تجربه‌های گردش انسان در طبیعت است. گیاهان، جانوران، قارچ‌ها، رودخانه‌ها، دره‌ها، کوه‌ها و ... همه عناصری از حیات هستند که زندگی را به جریان اصلی خودش باز می‌گردانند.

  • تعداد بازدید: 2236
  • ارسال در تاریخ: ۳ شهریور ۱۴۰۰
  • بروزرسانی: ۴ شهریور ۱۴۰۰
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی دره‌ها هستند که قدم زدن در آن‌ها همیشه لذت‌بخش است. با این مقاله همراه باشید تا با زیباترین دره‌های شمال ایران بیشتر آشنا شوید.

برای بسیاری از گردشگرهای شمال ایران، بکر بودن طبیعت یک منطقه در اولویت قرار دارد. دره‌های طبیعی در شمال ایران که اغلب در همسایگی دریاچه‌ها و آبشارها هستند، از جاذبه‌های گردشگری شمال ایران محسوب می‌شوند. در ادامه این مطلب چند نمونه از دره‌های گیلان و مازندران به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید به آسانی و بدون تجهیزات از طبیعت اطراف آنها دیدن کنید.

هیجان‌انگیزترین و خنک‌ترین دره‌های شمال ایران

دره چاکرود

استان گیلان به داشتن طبیعت بکر و دست نخورده شهرت دارد. گذشتن از میان انبوه درختان جنگل و رسیدن به دره‌ای که پر از آب است، با لذتی وصف نشدنی همراه است که عاشقان طبیعت به خوبی آن را می‌شناسند. دره چاکرود در رحیم آباد رودسر از آب پر است و در فصل گرم، برای شنا کردن گردشگرهای این منطقه میزبان خوبی می‌شود. این دره زیبا و خوش آب و هوا بیشترین حجم آب را در تابستان دارد. در فصل‌های سرد سال، اگر بارندگی  زیاد باشد آب دره بالا می‌آید و ممکن است خطراتی را برای گردشگرهایی که با منطقه آشنا نیستند، رقم بزند. پس اگر قصد دیدن این دره زیبا و وسیع را دارید، بهتر است بهار یا تابستان را انتخاب کنید. اطراف آبشار چاکرود حوضچه‌های طبیعی به چشم می‌خورند که در فصل تابستان آب معتدلی دارند. منطقه چاکرود محیط مناسبی برای استراحت، پیکنیک و گردش‌های خانوادگی است.  

آبشار و دره درویشان یا دزده 


هیجان‌انگیزترین و خنک‌ترین دره‌های شمال ایران

دره زیبای درویشان در شهرستان نکا استان مازندران واقع شده که بین طبیعت‌گردها شهرت خوبی داشته و در تمام فصل‌ها، افرادی را برای گردش و یا دره نوردی به خود جذب می‌کند. دره درویشان یا دزده، آبشار بزرگی با پنج متر ارتفاع و به همین نام را نیز در خود احاطه کرده است. حوضچه‌ای که آبشار به آن می‌ریزد حدود پانزده متر عمق دارد. از آنجا که در گذشته افرادی در این حوضچه عمیق غرق شدند، به این منطقه دزده می‌گویند. بسیاری از مسافران در فصل تابستان سفر به درویشان را برای آب‌تنی در نواحی کم عمق دره انتخاب می‌کنند. راهی که به دره و آبشار درویشان می‌رسد، از میان جنگل انبوه می‌گذرد که در هر فصل از سال زیبایی خاص خودش را دارد. دسترسی به این دره بسیار آسان است و به مدت زمان زیادی برای پیاده‌روی تا آبشار نیاز ندارد. شهرهای شمالی ایران مسافت کمی تا یکدیگر دارند. پس اگر به مازندران سفر کردید، لذت بردن از دره درویشان را هم در برنامه سفر خود قرار دهیدمثلا می‌توانید به شهر زیبای رامسر سفر کنید و با اجاره ویلا در رامسر آرامش و لذت را به خود و همسفرهایتان هدیه بدهید. در کنار آن با بازدید از دره درویشان کمی هم هیجان به سفر خود اضافه کنید."شما قبل از سفر خود با رزرو ویلا در رامسر دیگر هیچ دغدغه‌ای از بابت اقامت نخواهید داشت."

تنگ دار نوشهر


دره‌های شمال ایران


نوشهر یکی دیگر از شهرهای معروف و زیبای مازندران است. جنگل‌های سرسبز و وسیع، دره‌های طبیعی، رودخانه‌های خروشان و حوضچه‌ها از جاذبه‌های گردشگری نوشهر محسوب می‌شوند. تنگ دار نوشهر یکی از همین موارد است. دره وسیع و زیبایی که در کوشکسرای نوشهر واقع است. تاج‌ پوشش جنگل‌های نوشهر به قدری انبوه است که وقتی میان درختان قدم می‌زنید فقط باریکه‌های نور را به صورت پراکنده و بسیار ظریفی می‌بینید که از میان برگ‌های درختان به زمین رسیده‌اند. خنکی وسط جنگل در گرمای تابستان، شگفت‌انگیز است. صخره‌های این منطقه با خزه ، سرخس و پرسیاوشان پوشانده شده‌اند که بر زیبایی این جنگل‌ها افزوده است. پل رودخانه کرکو آخرین نقطه‌ای است که می‌توانید با ماشین به آنجا برسید. بعد از آن با پیاده روی لذت بخش و سبکی به رودخانه تنگ دار می‌رسید. حوضچه‌های این منطقه برای آب‌تنی و شنا کردن در فصل تابستان دمای مناسبی دارند. همان‌طوری که می‌دانید در شمال ایران اقامتگاه‌ها و ویلاهای زیادی برای اجاره وجود دارد. برای آگاهی از تنوع و قیمت اقامتگاه‌های شمال و تمام نقاط ایران و رزرو آنلاین اقامتگاه مورد نظرتان می‌توانید به www.jabama.com/stays مراجعه کنید.

کهو دره

یکی دیگر از دره‌های زیبای شهرستان نکا کهو دره است. این منطقه از ارتفاعات شمالی هزارجریب مازندران شروع شده و در روستای باباکلان ساری به انتها می‌رسد. چشمه‌های عمیق این دره برای تامین آب آشامیدنی اهالی این روستاها استفاده می‌شود. مسیر دسترسی به دره کهو از میان سی آبشار با ارتفاع میانگین بین سه و سی متر، پنجاه حوضچه طبیعی با عمق یک تا چهار متر و چشمه‌های پر از آب سبک و گوارا می‌گذرد. برای اینکه هنگام گذشتن از دره از خطر سیلاب دوری کرده باشید، بهتر است فصل تابستان را برای دیدن این مناظر زیبا در نظر بگیرید.

دره زیبا و دیدنی زمان

در این مقاله دره گردی به دره شگفت انگیز زمان که در پلور مازندران واقع است، می‌رسیم. دسترسی به این دره نسبت به دره‌های دیگری که در بالا نام برده شد، سخت‌تر است. با این حال اگر از گردش در هوای سرد کوهستانی لذت می‌برید، سفر به پلور را امتحان کنید. برای سفر به دره زمان حتما از لباسی مناسب برای حرکت در آب استفاده کنید. چرا که مسیر پیاده‌روی تا آبشار واقع در دره زمان از میان آب و خشکی گذر می‌کند. یکی از جاذبه‌های این دره برای افرادی که آمادگی جسمانی خوبی دارند، رودخانه نوردی است. شنا در حوضچه‌ها نیز اغلب در برنامه سفر مسافران این منطقه بکر و زیبا لحاظ می‌شود. دره زمان به راستی از زیباترین منطقه‌های شمال ایران است. شما می‌توانید شب‌ها در سفر به این دره‌ها چادر بزنید ولی اگر دوست دارید محل اقامت شما یک مکان تمیز، زیبا و ایمن باشد به شما پیشنهاد می‌کنیم از  اپلیکیشن یا سایت جاباما به عنوان بهترین سایت رزرو آنلاین اقامتگاه استفاده کنید. 

استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info