بهترین دوره‌ها برای تحصیل در کانادا کدام است؟

کشور کانادا همواره به عنوان یکی از هشت کشور معروف و مطرح در جهان شناخته شده است. سطح آموزشی با کیفیت، سطح بالای رفاه اقتصادی، دانشگاه‌های معتبر و... همه باعث شده‌اند تا این کشور را به عنوان بهترین کشور برای ادامه تحصیل بشناسند.

  • تعداد بازدید: 1033
  • ارسال در تاریخ: ۹ اسفند ۱۴۰۰
  • بروزرسانی: ۹ اسفند ۱۴۰۰
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

دانشجویان بسیاری از سراسر جهان خواهان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا هستند، اما شاید همه با بهترین رشته‌ها و دوره‌ها برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور آشنا نباشند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین دوره‌ها برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور آشنا شوید.

بهترین دوره های تحصیل در کانادا

شرایط ادامه تحصیل در کانادا

ادامه تحصیل در کانادا می‌تواند برای فرد دانشجو با مزایای بسیاری همراه باشد. ازجمله مزایای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: دانشجویان کانادایی به دلیل تحصیل در یک سیستم آموزشی خوب و گذراندن دوره‌های عملی، شانس بیشتری برای ورود به بازار کار دارند. همچنین مدرک اخذ شده از دانشگاه‌های کانادا ارزشمند بوده و در اکثر کشورهای دنیا مورد قبول است. همین موضوع باعث می‌شود دانشجویان برای تضمین آینده شغلی و تحصیلی خود، کشور کانادا را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کنند. تحصیل در کانادا مزایای زیادی دارد. در این بخش به مهم‌ترین مزایای تحصیل در کانادا اشاره می‌کنیم.


  • هزینه تحصیل در کانادا نسبت به تحصیل در سایر کشورها مثل آمریکا و استرالیا مناسب‌تر است.
  • کیفیت آموزش در کانادا بسیار بالا بوده و در انتها مدرک دانشگاهی ارزشمندی اخذ خواهید کرد.
  • زبان اکثر ایالت‌های کانادا انگلیسی است و نیازی به یادگیری زبان جدید ندارید.
  • هزینه‌های زندگی در کانادا نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکا کمتر است.
  • در زمان تحصیل امکان داشتن کار پاره‌وقت برای دانشجو و کار تمام‌وقت برای همراه (همسر و فرزندان فرد دانشجو) وجود دارد.
  • امکان اقامت دائم بعد از اتمام تحصیل در شرایط خاص وجود دارد.
  • در برخی استان‌ها در صورت معافیت مالیاتی تا 70 درصد مبلغ شهریه بازگردانده می‌شود.

بهترین دوره ها و رشته ها برای تحصیل در کانادا

بهترین دوره‌های تحصیل در کانادا

با توجه به مقاله منتشر شده در رابطه با بهترین دوره‌ها برای تحصیل در کانادا, عوامل بسیاری هستند که می‌توان با معیار قرار دادن آن‌ها، بهترین دوره‌ها و رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های کشور کانادا را معرفی کرد. نوع دانشگاه، میزان شهریه، بازار کار رشته مورد نظر، میزان درآمد و... همگی از معیارهایی هستند که می‌توان با مقایسه آن‌ها بهترین دانشگاه را در کانادا معرفی کرد. 

امور مالی

یکی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی کشور کانادا، امور مالی است. در واقع تجارت و امور مالی را می‌توان پایه و اساس اقتصاد بسیاری از کشورهای جهان عنوان کرد. در واقع دانشگاه‌های کشور کانادا همواره سعی می‌کنند تا در دانشگاه‌های این کشور ساختارهای مالی، قوانین و قاعده این بازارهای مالی را به دانشجویان بیاموزند. در حال حاضر رشته‌های بسیاری در حوزه امور مالی و تجارت در دانشگاه‌های کشور کانادا عرضه شده است. اما تنها برخی از آن‌ها را می‌توان به عنوان بهترین رشته‌های امور مالی معرفی کرد. بدین ترتیب رشته‌های مالی، مدیریت MBA، کارشناسی ارشد حسابداری ،کارشناسی ارشد مدیریت، حسابداری، بانکداری، امور بیمه، مذیریت دارایی، مدیریت سرمایه و... را می‌توان به عنوان بهترین رشته‌های دانشگاهی در حوزه امور مالی معرفی کرد. 

رشته های مرتبط به کامپیوتر

رشته‌های مرتبط با کامپیوتر چون هوش مصنوعی،IT، علوم کامپیوتر و... همواره به عنوان زیرشاخه‌های رشته کامپیوتر شناخته می‌شوند. این کشور توانسته در این رشته زیرساخت‌های لازم را ایجاد کند، با ایجاد این زیرساخت‌ها می‌توان آینده شغلی خوبی را برای دانشجویان این رشته رقم زد. فارغ‌التحصیلان رشته کامپیوتر بعد از اتمام تحصیلات خود می‌توانند در شرکت‌های مختلف، استارتاپ‌های مختلف و... مشغول به کار شوند. دانشگاه‌های کشور کانادا توانسته دانشجویان را با دوره‌های تئوری، عملی، صنعت و تحقیقات آشنا کند.
از بهترین دانشگاه‌های کشور کانادا در رشته‌های مرتبط با کامپیوتر می‌توان به دانشگاه تورنتو، واترلو، مک گیل، بریتیش کلمبیا و مونترال اشاره کرد. دانشگاه تورنتو در رشته مهندسی کامپیوتر به عنوان یکی از 10 دانشگاه برتر جهان شناخته شده است. 

مهندسی
بهترین دوره‌ها برای تحصیل در کانادا
یکی از بهترین رشته‌های دانشگاهی در کشور کانادا که می‌تواند آینده شغلی بسیاری خوبی را برای فرد رقم بزند، دوره مهندسی دانشگاه‌های این کشور است. در واقع بسیاری از فارغ‌التحصیلان این رشته بعد از اتمام تحصیلاتشان در این کشور مشغول به کار شده‌اند. این دسته از دانشجویان توانسته‌اند با اخذ اقامت دائم خود در این کشور ماندگار شده و در شرایط بسیاری بهترین زندگی کنند. 

دانشگاه‌های کشور کانادا رشته‌های مهندسی بسیاری را درون خود جای داده است که در این میان رشته‌های مهندسی نفت، معدن، سیستم‌های رایانه‌ای طرفدار بیشتری دارند. تقاضا برای ادامه تحصیل در این رشته در مقایسه با دیگر رشته‌های مهندسی بسیار بیشتر است. همین موضوع باعث شده تا ادامه تحصیل در این رشته‌های مهندسی آرزوی بسیاری از دانشجویان باشد. 
علاوه بر رشته‌های مهندسی، برخی از دانشگاه‌های کشور کانادا هم در زمینه ارائه رشته مهندسی توانسته‌اند عملکرد خوبی داشته باشند. دانشگاه واترلو، تورنتو، آلبرتا، مک گیل و بریتیش کلمبیا از بهترین دانشگاه‌های رشته مهندسی در کشور کانادا است. 

پزشکی و سلامت

یکی از رشته‌های دانشگاهی که پذیرش در آن در مقایسه با دیگر رشته‌های دانشگاهی کم سخت است، رشته‌های پزشکی و حوزه سلامت هستند. در واقع پذیرش در این رشته‌ها بسیار سخت بوده و باید در این راه صبور باشید. در میان رشته‌های پزشکی می‌توان گفت که رشته دندانپزشکی یکی از قدیمی‌ترین و بهترین رشته‌های دانشگاه‌های کشور کانادا هستند. رشته‌های پزشکی یکی از پرطرفدارترین رشته‌های دانشگاهی کانادا است که هر سال تعداد بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل در این رشته درخواست خود را ثبت می‌کنند. دانشگاه‌های بسیاری برای ادامه تحصیل در این رشته وجود دارد، اما تنها دو دانشگاه‌های کشور کانادا در رشته پزشکی به عنوان بهترین دانشگاه‌ها شناخته شده است. دانشگاه تورنتو و دانشگاه بریتیش کلمبیا همواره به عنوان بهترین دانشگاه‌های کشور کانادا در زمینه پزشکی شناخته شده‌اند.

رسانه و روزنامه نگاری

کار رسانه و روزنامه‌نگاری همزمان با رشد اینترنت و فضای دیجیتال، پیشرفت بسیاری کرد. با منسوخ شدن سبک قدیم و چاپی روزنامه، سبک جدید، آنلاین و اینترنتی آن پیشرفت کرده و جایگزین روش قدیمی شده است. به دنبال اینترنتی شدن این حوزه عناوین و مشاغل جدید وارد بازار کار در این رشته شد که می‌توان به بازاریابی دیجیتال، تولید محتوا، طراحی تعاملی و... اشاره کرد. رشد و پیشرفت اینترنت در کشور کانادا توانسته فرصت‌های شغلی جدیدی را برای دانشجویان فراهم کند. ازجمله رشته‌های محبوب و پرطرفدار این حوزه می‌توان به کارشناسی تولید رسانه، کارشناسی مطالعات رسانه‌ای، کارشناس و مدیر تبلیغات، تولید رسانه دیجیتال، ویژوال افکت و انیمیشن، طراحی رسانه‌های تعاملی، طراحی و گرافیک خلاقانه و... اشاره کرد.

کلام آخر

رشته‌هایی که در این مقاله به شما معرفی کردیم به عنوان بهترین رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های کشور کانادا شناخته شده‌اند. در واقع آینده شغلی دانشجویان فارغ‌التحصیل از این رشته‌ها تضمین شده است، بعد از اتمام تحصیلات به راحتی می‌توانید وارد بازار کار این رشته شوید.
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info