اطلاعات پرواز فرودگاه رشت

اطلاعات و شماره تماس های ضروری فرودگاه رشت
اطلاعات پرواز فرودگاه رشت: 199 / وب سایت فرودگاه رشت: rasht.airport.ir / مرکـز تلفـن گویـا: 01334880000

  • تعداد بازدید: 566
  • ارسال در تاریخ: ۹ اسفند ۱۴۰۲
  • بروزرسانی: ۹ اسفند ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

اطلاعات فرودگاه سردار جنگل رشت

شهر رشت که معروف به شهر باران است، مرکز استان گیلان در شمال کشور است. به دلیل غذاهای خوشمزه ،بازار رنگارنگ و طبیعت زیبای شهر رشت و میدان شهرداری معروف آن و همچنین مجاورت با دیگر شهرهای توریستی نزدیک این شهر، گردشگران زیادی به این شهر سفر می کنند.اگر با هواپیما به رشت برویم خیلی سریع و راحت به مقصد می رسیم. نام فرودگاه بین المللی رشت، سردار جنگل است. در ابتدا این فرودگاه به نام سلیمان داراب در 18 خرداد 1326 در بلوار رودباری رشت رسماً افتتاح شد که پس از چند سال فعالیت، فرودگاه تعطیل شد و در سال 1344 تاسیسات آن به محل فعلی فرودگاه که در بلوار ولی عصر رشت ساخته شده بود منتقل شد و در سال 1347 به عنوان اولین فرودگاه مدرن استان گیلان رسما افتتاح شد.

یکی از مزایای این فرودگاه این است که در سومین شهر پربازدید ایران قرار دارد. همچنین قرار گرفتن آن در مجاورت دریای خزر و گذرگاه شمال به جنوب از دیگر مزایای این فرودگاه است. این فرودگاه از  نظر آمار ترافیک هفدهمین فرودگاه ایران است و کد فرودگاهی یاتا آن RAS و کد فرودگاهی ایکائو آن OIGG می باشد. در اینجا تمام اطلاعات مورد نیاز شما از اطلاعات پرواز رشت گرفته تا امکانات و نحوه دسترسی به آن را نوشته ایم.

شماره فرودگاه رشت

فرودگاه رشت کجاست؟

فرودگاه رشت که در حال حاضر با نام فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت نیز شناخته می شود، در 10 کیلومتری شمال شرقی شهر رشت در بلوار ولی عصر و در کیلومتر ۷ بزرگراه رشت – انزلی واقع شده است. 

برای کرایه تاکسی از این فرودگاه می توانید به باجه های تاکسی مستقر در درب های خروجی فرودگاه مراجعه کنید و یا از تاکسی اینترنتی استفاده کنید.، همچنین اتوبوس های موجود در فرودگاه هر 15 دقیقه به سمت مرکز شهر رشت حرکت می کنند. از فرودگاه تا بازار رشت که در قلب شهر قرار دارد با ماشین حدود 25 دقیقه راه است. اگر بعد از پرواز بخواهیم مستقیم به انزلی و دریا برویم حدود 40 دقیقه طول می کشد.

دسترسی به فرودگاه رشت

از لاهیجان: بلوار امام رضا، بلوار جهانبازان، بلوار خرمشهر، بلوار ولیعصر، فرودگاه
از فومن: میدان یخسازی، بلوار شهدای گمنام، بلوار نماز، تقاطع ولیعصر، بلوار ولیعصر، فرودگاه
از انزلی: بعد از قرارگاه پلیس راه، بلوار ولیعصر، فرودگاه
از تهران: جاده تهران به رشت،میدان توشیبا، بلوار شهید مدرس، پل جانبازان، بلوار خرمشهر، بلوار ولیعصر، فرودگاه

اطلاعات پرواز فرودگاه رشت

پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه رشت

پروازهای داخلی از این فرودگاه به شهرهای تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، شیراز، بندرعباس، کیش و عسلویه انجام می شود. در حال حاضر پروازهای بین المللی از این فرودگاه فقط به سمت شهر نجف واقع در کشور عراق انجام می شود و بسیاری از زائران از این پرواز استقبال می کنند.

ترمینال های فرودگاه رشت و امکانات آن

فرودگاه بین المللی رشت دارای سه ترمینال است که برای جابجایی مسافران داخلی و خارجی در طول سال استفاده می شود.

ترمینال پرواز داخلی رشت: ترمینال داخلی این فرودگاه که در سال 1391 به بهره برداری رسید که 6000 متر مربع مساحت دارد. این ترمینال مدرن و نوساز با هدف ارائه خدمات بهتر به مسافران پروازهای داخلی داخل ایران افتتاح شد.

ترمینال پرواز خارجی رشت: ترمینال قدیمی برای پروازهای بین المللی استفاده می شود، ترمینال بین المللی این فرودگاه در سال 1347 همزمان با بازگشایی فرودگاه به بهره برداری رسید و همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد.

ترمینالVIP: بخش تشریفاتی فرودگاه رشت در دو بخش CIP و VIP به مساحت 330 متر مربع می باشد. از این ترمینال فرودگاه برای ارائه خدمات و تشریفات لازم برای ورود و خروج مسافران ویژه، پروازهای تجاری خصوصی و دولتی استفاده می شود. از امکانات ترمینال فرودگاهی VIP  می توان به انتقال مسافر به هواپیما با ماشین مخصوص، انجام وظایف پروازی، بازرسی ویژه، اینترنت و پذیرایی ویژه از میهمان اشاره کرد.

از دیگر امکانات ترمینال های فرودگاه رشت می توان مراکز خرید و فروشگاه سوغاتی، چندین رستوران و کافه ، دستگاه خودپرداز، صرافی، خدمات حمل و نقل و بسته بندی اثاثیه مسافران، پارکینگ پروازهای خارجی، پارکینگ پروازهای داخلی، نمازخانه و دفتر اموال گمشده واقع در ترمینال 2 را نام برد.

جهت رزرو تورهای داخلی می توانید از بخش تورهای مسافرتی سایت های هالیدی استفاده کنید. های هالیدی با ارائه لیست تورهای داخلی آژانس های مسافرتی همراه شماست. 

تماس با فرودگاه رشت

  • اطلاعات پرواز فرودگاه رشت: 199 
  • اطلاعات پرواز از سایر استان ها: 01334888199
  • مرکـز تلفـن گویـا: 01334880000
  • دفتر مدیر ترمینال داخلی: 01334888510
  • روابـــط عمـومـی: 01334888000
  • دفتــــر مدیـر کـل: 01334888000
  • شمـــاره فـاکـس: 01333720099
  • شماره سامانه پیام کوتاه: 10001317727176
  • کدپستی: 41639-35365
  • ایمیل: rasht.info@airport.ir
  • وب سایت فرودگاه رشت: rasht.airport.ir
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • سینا جمعه ۱۱ اسفند
    فرودگاه رشت فقط به نجف پرواز داره؟
    • admin
      دوشنبه ۱۴ اسفند پاسخ
      در حال حاضر فرودگاه رشت به مسیرهای داخلی شامل تهران تبریز مشهد اصفهان اهواز شیراز عسلویه بندرعباس کیش پرواز داره البته در صورتی که ناوگان هوائی ظرفیت لازم را داشته باشد. مسیر کیش تهران مشهد پر تردد تر می باشد.
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info