حمل و نقل عمومی در یزد

استان یزد دارای سیستم حمل و نقل مناسب و کافی است. ناوگان اتوبوسرانی, تاکسی های معروف به تاکسی زرد, مینی بوس از پرکاربردترین وسایل حمل و نقل در یزد هستند. 3 پایانه مسافربری به همراه حدودا 37 شرکت حمل و نقل در یزد در حال فعالیت هستند.

  • تعداد بازدید: 4062
  • ارسال در تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۱
  • بروزرسانی: ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

یزد کجاست؟

شهر یزد یکی از اولین شهر های ایران از جنبه بازدیدهای تاریخی و معماری برای گردشگری می باشد. جالب است بدانید که یزد دومین شهر تاریخی در جهان است. شهر بادگیرها و شهر دوچرخه ها از اسامی دیگر یزد هستند. معماری خشتی یزد نظر بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب کرده است. شهر یزد اولین شهر خشتی در ایران است.

آب و هوای یزد گرم و خشک و کویری است. کویری بودن یزد باعث جذب ساالنه گردشگران بسیاری می شود. یزد از شهرهای پرطرفدار در میان توریست های خارجی می باشد. برای سفر به یزد می توانید از مسیر هوایی زمینی و ریلی استفاده نمایید. اگر طرفدار تماشای کویر هستید می توانید با ماشین شخصی و یا اتوبوس از بیابان های یزد عبور کنید و از تماشای مسیر آرامش بخش آن لذت ببرید. در غیر اینصورت تهیه بلیط هواپیما یزد می تواند بهترین و کوتاه ترین راه سفر به این شهر تاریخی زیبا باشد.

حمل و نقل مسافر در یزد

قطعا یکی از دغدغه های مسافرین به شهرهای جدید عدم آشنایی با سیستم حمل و نقل درون شهری است. استان یزد دارای سیستم حمل و نقل مناسب و کافی است. ناوگان اتوبوسرانی, تاکسی های معروف به تاکسی زرد, مینی بوس از پرکاربردترین وسایل حمل و نقل در یزد هستند. 3 پایانه مسافربری به همراه حدودا 37 شرکت حمل و نقل در یزد در حال فعالیت هستند. البته استفاده از دوچرخه در سطح شهر مخصوصا در کوچه هایی که امکان ورود ماشین را ندارند, یکی از حیاتی ترین و لذت بخش ترین وسیله های حمل و نقل در یزد هستند.

فرودگاه یزد

یزد فرودگاه دارد؟

بله , شهر کویری یزد دارای فرودگاه بین المللی میباشد و شما می توانید از طریق پروازهای داخلی به شهرهای تهران, کیش, مشهد, اهواز و بندرعباس سفر کنید. پروازهای خارجی یزد هم شامل مدینه, نجف, جده و دمشق هستند. فاصله فرودگاه تا مرکز شهر یزد چیزی در حدود 10 کیلومتر است و شما به راحتی می توانید خود را به فرودگاه یزد برسانید.

فرودگاه شهید صدوقی نام فرودگاه یزد است که در غرب یزد و در نزدیکی دهستان فجر قرار دارد. فرودگاه یزد دهمین فرودگاه شلوغ کشور است. فرودگاه یزد دارای دو ترمینال است. یکی از ترمینال ها مخصوص پروازهای داخلی و دیگری برای پروازهای خارج از کشور استفاده می شود.

قطار در یزد

یزد دارای ایستگاه راه آهن نیز می باشد و شما می توانید از طریق مسیر ریلی به یزد سفر کنید. بسیاری از تورهای کویر یزد از طریق قطار انجام می شود و همچنان سفر با قطار جزء محبوب ترین نوع سفرهای بین شهری است. ایستگاه قطار یزد در مرکز شهر قرار دارد.

حمل و نقل عمومی در یزد

اتوبوس در یزد

همانطور که در بالا اشاره کردیک شهر یزد دارای 3 پایانه فعال اتوبوسرانی برای حمل و نقل عمومی می باشد. یکی از این پایانه ها در شهرک صنعتی در جاده ترانزیتی قرار دارد. دیگری ایستگاه اتوبوسرانی شحنه است که در بلوار دولت آباد قرار گرفته و در نهایت پایانه امام حسین که در کوچه ولیعصر واقع شده است. ساعت کاری اتوبوسهای شهری یزد از ساعت 6 صبح الی ساعت 21 شب می باشد.

اتوبوس های BRT در یزد

تعداد 5 دستگاه از اتوبوس های بی آر تی در یزد در خدمت جابه جایی مسافران در سطح شهر هستند. کرایه این اتوبوس ها بسیار به صرفه است و می تواند انتخاب بسیار خوبی برای گشت های شهری باشد. شما می‌توانید به راحتی و به سرعت از طریق دستگاه‌های الکترونیکی بلیط اتوبوس درون‌شهری تهیه کنید. با این بلیط‌ها می‌توانید از اتوبوس‌های خط واحد یزد استفاده کنید.

آیا یزد مترو دارد؟

متاسفانه در یزد مترو وجود ندارد. در واقع با توجه به زیر ساخت های خشتی و سبک شهری و همچنین ترافیک جمعیتی کم در شهر یزد احتماال نیازی به وجود مترو در یزد نیز وجود نداشته است.

تاکسی های آنالین

از دیگر وسایل نقلیه ای که در تمام طول شبانه روز می توانید به راحتی از آن استفاده کنید تاکسی های آنالین مثل اسنپ یا تپسی هستند. در استان یزد هم مانند دیگر استان ها می توانید از این امکانات مفید و به نسبت ارزان استفاده کنید. با نصب اپلیکیشن های این شرکت ها با مشخص کردن مبدا و مقصد می توانید به راحتی سفر خود را رزرو و به صورت آنالین نیز پرداخت نمایید.

تاکسی در یزد

تاکسی های زرد در یزد محبوب ترین وسیله حمل و نقل در یزد هستند. نرخ به صرفه و دسترسی مناسب در خیابان های اصلی, کار شما را برای گشت زنی در یزد راحت کرده است.

دوچرخه در بزد

دوچرخه در یزد

از آنجایی که یزد به شهر دوچرخه ها معروف بوده است کامال مشخص است که دوچرخه یکی از کاربردترین وسیله برای جابه جای در کوچه های تنگ و باریک و تو در توی یزد است. شما می توانید از ایستگاه های دوچرخه با پرداخت اجاره تجربه دوچرخه سواری در یزد را داشته باشید.

اجاره ون در یزد

مینی بوس و ون بسیار برای افرادی که به صورت تور و یا دسته جمعی سفر می کنند مناسب هیتند. بهترین راه برای گشت شهری و بازدید از اماکن تاریخی می تواند اجاره روزانه یک ون به صورت دربست باشد. با این شیوه شما و همسفرانتان دغدغه جابه جایی را نخواهید داشت. در این روش شما به صورت ساعتی اجاره ون را می توانید محاسبه کنید.

محله های یزد

محله های اصلی یزد

  • محله صفائیه که جزئ مناطق اعیانی نشین در یزد است.
    بلوار جمهوری از سه راه حکیمیان شروع می شود تا دروازه قران یزد که تمام می شود.
    محله مریم آباد که در شرق یزد واقع شده و ساکنان آن اکثرا زرتشتی هستند.
    بلوار آزادگان که پارک دیدنی آزادگان در آن قرار دارد.
    شهرک دانشگاه که اکثرا ساکنانش را قشر دانشجو تشکیل داده است.
    محله سید میرزا که در بخش مرکزی یزد و دهستان فهرج قرار گرفته است.
    خیابان امام خمینی نیز یکی از خیابان های اصلی یزد است که از مرکز تا شرق یزد واقع شده است.

باربری های یزد

در صورتیکه به خدمات جابه جایی بار نیاز داشته باشید می توانید از پایانه بار یزد استفاده نمایید. باربری تریلی یزد, باربری وانت تلفنی و آنالین از گزینه های مناسب برای ارسال بار از یزد به تهران و دیگر شهرها می باشد.
آدرس باربری یزد به تهران تقاطع شهید دهقانی پایانه باربری یزد بلوار خرده بار با شماره تماس 03537234405 است.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info