قوانین بلیط هواپیما برای کودکان

همانطور که می دانید تهیه بلیط هواپیما برای کودکان با تهیه بلیط برای بزرگسالان از لحاظ قیمت متفاوت می باشد. همچنین گاهی ممکن است ایر لاین های مختلف، شرایط متفاوتی برای خرید بلیط هواپیما برای کودکان در نظر گرفته باشند.

  • تعداد بازدید: 7940
  • ارسال در تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
  • بروزرسانی: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

محل تبلیغات شما

  • تبلیغات بنری گردشگری و اصناف مرتبط با آن
  • این جایگاه مناسب شماست اگر به فروش بیشتر فکر می کنید

عوامل موثر در خرید بلیط هواپیما برای کودکان

هنگامی که قصد دارید با کودکان خود به سفر بروید، با آگاهی از این شرایط و نرخ قیمت ها می توانید مناسب ترین ایر لاین را برای تهیه بلیط انتخاب کنید و اینگونه در هزینه های سفر خود نیز صرفه جویی نمایید. 
به طور معمول در تعاریف ایر لاین‌ها کودکان به دو گروه سنی 0 تا 2 سال به عنوان نوزاد و 2 تا 12 سال به عنوان کودک تقسیم ‌بندی می ‌شوند. بنابراین نرخ بلیط هواپیما برای کودکان را دو عامل گروه سنی و چارتری یا سیستمی بودن بلیط تعیین می‌ کند. بسیاری از شرکت ‌های هواپیمایی هزینه بلیط برای گروه‌ های سنی زیر 12 سال را کمتر از بزرگسالان محاسبه می ‌کنند. البته باید به این نکته توجه داشت که هر شرکت هواپیمایی از قوانین خاص خود پیروی می ‌کند. بنابراین ممکن است بخشی از این قوانین در شرکت های هواپیمایی دیگر به این صورت نباشد.

امکانات و سرگرمی کودکان در طول پرواز

علاوه بر تفاوت قیمت بلیط هواپیما برای کودکان، عامل دیگری که می تواند در خرید بلیط هواپیما برای کودکان موثر باشد، سرگرمی کودکان در طول پرواز و امکاناتی است که از جانب شرکت های هواپیمایی برای کودکان در نظر گرفته شده است. برخی از شرکت های هواپیمایی، با توجه به سن کودک، بسته‌ های ویژه‌ ای شامل دفتر نقاشی، کتاب رنگ ‌آمیزی، مداد رنگی و اسباب‌ بازی ‌های مختلف را برای سرگرمی و یادگاری به کودکان هدیه می‌ دهند. این امکانات علاوه بر اینکه باعث سرگرمی کودکان در طول پرواز می ‌شوند، جنبه آموزشی نیز دارند و باعث تقویت هوش آن‌ها می ‌شود. علاوه بر این اکثر شرکت ‌های هواپیمایی منو غذایی ویژه ‌ای را برای کودکان در نظر می‌ گیرند.

قوانین پرواز برای کودکان

خرید بلیط هواپیما در پرواز های سیستمی برای کودکان

قیمت بلیط هواپیما در پرواز های سیستمی برای کودکان 0 تا 2 سال، معادل 10 تا 15 درصد نرخ بلیط بزرگسالان می باشد. اما نرخ بلیط برای کودکان 2 تا 12 سال در ایر لاین های مختلف با هم متفاوت است. قیمت بلیط هواپیما برای کودکان در این رده سنی در پرواز های داخلی 50 درصد و در پرواز های خارجی حدود 80 درصد نرخ بلیط بزرگسالان محاسبه می شود. همچنین طبق قوانین هواپیمایی، این کودکان باید حتما دارای صندلی مجزا باشند.

نرخ بلیط هواپیما برای کودکان 0 تا 2 سال در پروازهای چارتری مانند پرواز های سیستمی، ۱۰ تا ۱۵ درصد نرخ بلیط بزرگسالان است. البته لازم به ذکر است که کودکان در این رده سنی ، بر خلاف پرواز های سیستمی در هواپیما صندلی مخصوص ندارند و باید روی پای والدین خود بنشینند. البته این امکان برای مسافران وجود دارد که با پرداخت مبلغ بیشتری از مبلغ اصل بلیط، برای کودکان خود صندلی جداگانه ای رزرو نمایند. نرخ بلیط هواپیما برای کودکان 2 تا 12 سال نیز در پرواز های چارتری، معادل با قیمت بلیط بزرگسالان محاسبه می شود.

قوانین هواپیمایی برای کودکان بدون همراه

به طور کلی کودکان اجازه سفر بدون والدین خود یا همراه را ندارند. اما گاهی ممکن است در برخی از سفر ها والدین نتوانند همراه فرزند خود باشند، به همین دلیل شرکت های هواپیمایی برای این کودکان قوانین ویژه ای را قرار داده اند. در چنین شرایطی والدین باید فرم‌‎ های مربوط به سفر کودکان خود را از شرکت هواپیمایی مربوطه دریافت کرده واین فرم ها را به صورت کامل و دقیق پر کنند. باید توجه داشت که کودکان زیر 5 سال در شرکت های هواپیمایی اجازه حضور در هواپیما بدون همراه را نخواهند داشت اما برای رده سن بالا تر از 5 سال قوانین زیر برای آنان مطرح خواهد شد:

  • برای کودکان بدون همراه می توان پرواز های بدون توقف را رزرو نمود.
  • شرایط این کودکان باید پیش از پرواز بررسی شود و این امر ممکن است زمان بر باشد، به همین دلیل  باید 60 تا 90 دقیقه زود تر از افراد عادی در فرودگاه حضور پیدا کنند.
  • به دلیل اینکه صندلی در اختیار این کودکان قرار می گیرد باید هزینه کامل به ایر لاین مورد نظر پرداخت شود.
  • کودکان به هیچ عنوان نباید از مسئولی که برای همراهی آنان مشخص شده است جدا شوند.
  • حتما از مهماندار بخواهید که مکانی را برای کودک شما تعیین کند که صندلی کناری آن خالی باشد.
  • در صورت بروز هرگونه مشکل، در اسرع وقت مراتب را به خدمه پرواز گزارش دهید.
  • والدین عزیز توجه داشته باشند که فرم مربوطه شرکت هواپیمایی را به دقت پر کنند تا در صورت بروز هر گونه مشکل، شرکت هواپیمایی بتواند از اطلاعات شما استفاده کند.

تهیه بلیط هواپیما برای نوزادان

برای نوزادانی که دو هفته از تولد آنان گذشته و منحنی سلامت خود را به خوبی طی کرده اند، می توان بلیط هواپیما تهیه نمود. در این خصوص باید برای داشتن سفری راحت تر با وجود نوزاد خود، به نکات زیر توجه داشته باشید: 

محل قرار گیری نوزادان در هواپیما
باید حتما قبل از رزرو بلیط، به شرکت هواپیمایی مربوطه یا رزرو کننده بلیط اطلاع دهید که همراه خود نوزاد دارید. زیرا در این صورت، پرنسل هواپیمایی راحت ترین و امن ترین صندلی ها را به شما اختصاص خواهند داد. باید گفت که بهترین جایگاه برای نوزادان در هواپیما، استفاده از کریر می باشد.

جلوگیری از گوش درد شدن نوزادان در هواپیما
یکی از مشکلاتی که ممکن است حین پرواز برای نوزادان به وجود آید، گوش درد شدن آن ها می باشد. این اتفاق معمولا به دلیل تغییر فشار هوای داخل کابین به وجود می آید. بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق به شما پیشنهاد می شود که هنگام اوج گرفتن یا فرود آمدن هواپیما به نوزاد خود شیر دهید. زیرا حرکت عضلات صورت نوزاد در حین شیر خوردن باعث می شود که فشار کمتری وارد گوش شود.

مقدار بار مجاز کودکان در سفر با هواپیما


به طور کلی مقدار بار مجاز برای کودکان زیر دو سال، در پروازهای داخلی و خارجی 10 کیلوگرم است. اما مقدار بار مجاز برای کودکان بالای دو سال، شرایط مساعد تری دارد و این کودکان مجاز به حمل تا 30 کیلوگرم بار می باشند. اما به طور کلی باید گفت که این مقادیر ممکن است در ایر لاین های مختلف و شرکت های هواپیمایی دیگر متفاوت باشد.

میزان بار مجاز
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • حانیه چهارشنبه ۴ خرداد
    سلام دخترمن ۱۱ سال ۴ ماه دارد برای سوار شدن به هواپیما موقع خرید بلیط چکار باید بکنم
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info