اطلاعات پرواز فرودگاه کیش

تلفن اطلاعات پرواز فرودگاه کیش : 199
تلفن فرودگاه کیش : 07644485501 الی 4

  • تعداد بازدید: 836
  • ارسال در تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
  • بروزرسانی: ۴ اسفند ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 4 دقیقه

اطلاعات کلی پرواز فرودگاه بین المللی کیش

جزیره کیش به دلیل داشتن سواحل مرجانی زیبا و آب های  زلال و امکانات تفریحی از دیرباز مورد توجه بسیاری از گردشگران بوده است. مسافران می توانند با وسایل ارتباطی مختلف به این جزیره برسند که یکی از محبوب ترین آنها پرواز از طریق فرودگاه بین المللی کیش است. ایده ساخت این فرودگاه در سال 1349 توسط یک شرکت ایرانی-آمریکایی داده شد و به مرحله اجرا درآمد. افتتاحیه فرودگاه کیش در 7 آبان 56 با حضور سران و سرمایه گذاران داخلی و خارجی برگزار شد. پس از پیروزی انقلاب و در سال 65 به دنبال انتخاب کیش به عنوان منطقه آزاد، برنامه توسعه فرودگاه در دستور کار قرار گرفت. سرانجام در سال 1973 با نصب چراغ هایی برای پرواز در شب، امکان پرواز در شب در این جزیره فراهم شد.

فرودگاه بین المللی کیش به عنوان اولین فرودگاه بین المللی مناطق آزاد ایران برای جذب بیشتر مسافران خارجی به این جزیره زیبا انتخاب شد. این فرودگاه 9 میلیون متر مربع مساحت دارد و دارای 4 ترمینال برای ورود و خروج مسافران است. کد یاتا این فرودگاه KIH و کد ایکائو آن OIBK است.

آدرس فرودگاه بین المللی کیش

فرودگاه بین المللی کیش در مرکز جزیره کیش و در غرب استان هرمزگان واقع شده است. این فرودگاه در بزرگراه خلیج فارس، بلوار فرودگاه قرار دارد. برای رفتن به فرودگاه کیش باید به بلوار فرودگاه بروید. این بلوار در نزدیکی میدان امام خمینی است.

پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه کیش

پروازهای داخلی فرودگاه کیش: فرودگاه بین المللی کیش به 20 مقصد داخلی در تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، بندرعباس، کرمان، اهواز، تبریز، یزد، همدان، بوشهر، رشت، کرمانشاه، ساری، کاشان، گرگان، جم، عسلویه، ارومیه و سنندج پرواز دارد. 

پروازهای خارجی فرودگاه کیش: پروازهای خارجی در حال حاضر فقط به دوبی و مسقط می باشد. اگر قصد تهیه بلیط هواپیما برای سفر به کیش را دارید، توصیه می‌کنیم از سایت های هالیدی استفاده کنید.

اطلاعات پرواز فرودگاه کیش

ترمینال های فرودگاه کیش

فرودگاه کیش تنها یک ترمینال داخلی دارد. ترمینال داخلی همه روزه از ساعت 6 صبح تا 24 شب پذیرای مسافران جزیره است. 

پروازهای بین المللی کیش نیز در این فرودگاه دارای دو ترمینال هستند که ترمینال شماره یک برای پروازهای خروجی و ترمینال شماره دو برای پروازهای ورودی استفاده می شود. فرودگاه بین المللی کیش دارای 2 باند موازی، 16 پارکینگ هواپیما و 8 پارکینگ بالگرد می باشد.

خدمات و امکانات فرودگاه بین المللی کیش

یکی از خدمات اصلی موجود در این فرودگاه خدمات VIP و CIP می باشد.

CIP: خدمات CIP  نگرانی ها در طول سفر را کاهش می دهند. در این ایستگاه ماشین مخصوصی وجود دارد که شما را درست به پای پله های هواپیما می رساند، با این ویژگی دیگر نیازی به گذراندن وقت خود در فرودگاه نخواهید داشت. از جمله این خدمات می توان به انتقال از مبدا به فرودگاه و بالعکس با خودروهای رسمی، استفاده از بارها و رستوران های مجلل در فرودگاه، انجام امور قبل از پرواز مانند اخذ کارت پرواز از افسر CIP اشاره کرد. 

VIP: خدمات VIP مربوط به افراد مهم کشور از جمله حفظ ایمنی آنهاست. برخلاف CIP، این سرویس توسط افراد عادی قابل خریداری نیست و باید توسط سازمان ها خریداری شود.

از دیگر امکانات آن می توان به خدمات حمل‌ونقل و دفتر اجاره خودرو ، وجود 3 پارکینگ مختلف برای خدمات رسانی به مسافران، فروشگاه‌های مخصوص خرید سوغات ، رستوران و کافی‌شاپ، اینترنت پرسرعت، خدمات بار فرودگاه کیش، اورژانس پزشکی، اداره آتش‌نشانی، جایگاه تشریفات فرودگاه کیش، بانک ملی و دستگاه های خود پرداز بانک های مختلف، صرافی، دفتر اموال گمشده ،غرفه امانات بار و خدمات ترانسفر فرودگاهی رایگان در صورت رزرو و اطلاع دادن از قبل به هتل های نزدیک فرودگاه مانند هتل گلادیس کیش، مارینا، لوتوس و صدف و غیره اشاره کرد.

وسایل حمل و نقل فرودگاه کیش

ون و تاکسی های فرودگاه و تاکسی های اینتذنتی تنها سرویس حمل و نقل داخل فرودگاه هستند. این تاکسی ها تحت نظارت و کنترل مدیریت حمل و نقل و ترافیک فعالیت می کنند. این تاکسی ها در 8 شرکت با 764 خودرو مسافر جابه جا می کنند. 

اگر قصد اجاره خودرو در کیش بدون راننده را دارید می توانید به دفتر اجاره خودرو بدون راننده در فرودگاه مراجعه کنید. همچنین می توانید در ترمینال ورودی پروازهای داخلی خودرو اجاره کنید. در صورت بروز مشکل در حمل و نقل درون این فرودگاه می توانید با شماره 141 تماس بگیرید.

لازم است بدانید اگر وسایل خود را در داخل کابین هواپیما یا پس از چسباندن برچسب چمدان خود جا گذاشته اید، این وسایل به دفتر تجاری شرکت هواپیمایی واقع در فرودگاه ارسال می شود.

تلفن های ضروری فرودگاه بین المللی کیش

  • تلفن اطلاعات پرواز فرودگاه کیش: 199
  • تلفن فرودگاه کیش: 07644485501 الی 4
  • تلفن دفتر مدیر کل فرودگاه کیش: 07644485585  
  • اشیای گمشده: 07644443200
  • شماره های تاکسی فرودگاه کیش: 07644451914 - 0764422440
  • تلفن تشریفات اختصاصی در فرودگاه کیش: 07644440030
  • مدیر داخلی: 09037371404

خدمات بار در فرودگاه بین‌المللی کیش 

  • کیش ایر: 07644444088 و 07644444087
  • ایران ایر: 07644443277 و 07644455681
  • ماهان: 07644442560 و 09347693150
  • بانی مهرگان کیش (زاگرس): 09336910075
  • سایت فرودگاه بین المللی کیش: www.kishairport.ir 
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • افسانه جمعه ۱۱ اسفند
    مچکرم از شما.ولی کاش از کیش به قطر هم پرواز مستقیم داشت.
    • admin
      جمعه ۱۱ اسفند پاسخ
      ممنون از توجهتون. باید از فرودگاه امام خمینی استفاده کنید.
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info