اطلاعات پرواز فرودگاه استانبول

شماره های فرودگاه های بین المللی استانبول شامل، شماره تماس فرودگاه جدید استانبول: 009044441442
اطلاعات فرودگاه صبیحا گوکچن: 00902165888585

  • تعداد بازدید: 962
  • ارسال در تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
  • بروزرسانی: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • میانگین مطالعه: 6 دقیقه

معرفی فرودگاه استانبول

استانبول یکی از زیباترین شهرهای ترکیه است که هر ساله گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند. بیشتر آنها با هواپیما به این شهر سفر می کنند. فرودگاه های استانبول شامل 3 فرودگاه بین المللی است، فرودگاه جدید استانبول که در سمت اروپایی استانبول قرار دارد، فرودگاه سابیها گوکچن که در محله کورتکوی در سمت آسیایی استانبول قرار دارد و در نهایت فرودگاه آتاتورک که فرودگاه اصلی آن بوده است. 

اگر قبل از ساخت فرودگاه جدید به استانبول رفته باشید، فرودگاه آتاتورک را به یاد خواهید آورد. شلوغی، صف های طولانی و فضای محدود فرودگاه در بدو ورود به استانبول، استقبال گرم و دوستانه ای برای مسافران و گردشگران به نظر نمی رسید. اما چند سال پیش تمامی پروازهای فرودگاه آتاتورک به این فرودگاه های جدید استانبول منتقل شد. در همین حال، فرودگاه قدیمی آتاتورک استانبول پس از افتتاح فرودگاه جدید به روی مسافران غیرنظامی بسته شد.

اطلاعات پرواز فرودگاه استانبول

فرودگاه جدید بین المللی استانبول، فرودگاهی مجلل

فرودگاه بین المللی استانبول با علامت اختصاری IST شناخته می شود و امروزه تمامی پروازهای مستقیم ایرلاین های ایرانی در این فرودگاه به زمین می نشینند، بنابراین بهتر است در مورد امکانات فرودگاه جدید استانبول بیشتر بدانید.

با افزایش پروازها به استانبول و تبدیل شدن فرودگاه های این کشور به فرودگاه های ترانزیتی، دو فرودگاه آتاتورک و صبیحه گوکچن نتوانسته اند پاسخگوی نیاز مسافران باشند. سرانجام، فرودگاه بین المللی استانبول در سال 2018 افتتاح شد و از آوریل 2019، تمام پروازها از فرودگاه آتاتورک به فرودگاه ال گراند استانبول منتقل شدند. فرودگاه جدید استانبول با تمام فرودگاه هایی که می شناسید متفاوت است و بزرگترین و مجلل ترین فرودگاه بین المللی استانبول به حساب می آید. طراحی و معماری منحصر به فرد آن، مطابق با فرهنگ و تاریخ ترکیه، همه بینندگان را مجذوب خود می کند. 

مساحت فرودگاه جدید استانبول تقریباً 76 میلیون متر مربع است که آن را به بزرگترین فرودگاه جهان تبدیل می کند. جالب است بدانید مساحت این فرودگاه با سطح شهر لستر انگلیس برابری می کند. این فرودگاه هنوز به طور کامل به بهره برداری نرسیده است و هنوز در حال توسعه است و در حال حاضر تنها 3 باند با ظرفیت 90 میلیون مسافر در سال، فعال است. این فرودگاه یک ترمینال برای پروازهای داخلی و خارجی و پنج باند دارد.

برای خرید بلیط هواپیما خارجی می توانید از خدمات بلیط سایت های هالیدی استفاده کنید. این سایت خرید بلیط هواپیما را بسیار ساده و سریع کرده و مشکلی برای تهیه بلیط از آژانس های مسافرتی نخواهید داشت.

آدرس فرودگاه جدید استانبول

این فرودگاه در منطقه Arnavutköy آرناوت کوی در بخش اروپایی شهر واقع شده است و 55 کیلومتر (حدود 1 ساعت) با مرکز استانبول فاصله دارد. 

وسایل حمل و نقل فرودگاه جدید استانبول: از فرودگاه بین المللی استانبول تا مرکز شهر حدود یک ساعت راه است. برای رسیدن به مرکز استانبول و هتل خود می توانید از تاکسی های فرودگاه یا اجاره ماشین استفاده کنید. تاکسی: تاکسی های نارنجی (ارزان و مقرون به صرفه)، تاکسی های آبی (راحت و کمی گران تر) و تاکسی های مشکی (سواری لوکس) شما را از فرودگاه به مقصد استانبول می برند.
همچنین می توانید از ترمینال اتوبوس فرودگاهی که 19 خط را در شهر ارائه می دهند استفاده کنید، برای این کار ابتدا باید از باجه های مخصوص (پیشخوان های آبی و زرد) در استانبول بلیط تهیه کنید.
اجاره خودرو: اگر ترجیح می دهید خودتان رانندگی کنید، می توانید به یکی از آژانس های کرایه خودرو در فرودگاه استانبول مراجعه کنید. 
مترو: طبق اطلاعات فرودگاهی، خط مترو فرودگاه هنوز به طور کامل قابل استفاده نیست و بهتر است از مسیرهای دیگر استفاده کنید.

اگر می خواهید به فرودگاه استانبول بروید، می توانید از انواع وسایل حمل و نقل عمومی موجود در میدان تقسیم استفاده کنید. این وسایل نقلیه شامل تاکسی، شاتل فرودگاه، اتوبوس است.

خدمات در فرودگاه جدید استانبول

فرودگاه جدید استانبول دارای خدمات و امکانات متنوعی است، انواع غذاهای ترکی، خاورمیانه ای و بین المللی را می توان در رستوران ها، کافه ها و فست فودهای فرودگاه میل کرد، در فرودگاه جدید استانبول خدمات ویژه معلولان و فناوری هوش مصنوعی به مسافران نیز وجود دارد، می توانید از برندهای مختلف ترکیه و بین‌المللی خرید کنید یا از گالری‌های هنری دیدن کنید و از فروشگاه های معاف از مالیات خرید کنید.

اگر می خواهید با استفاده از پاسپورت خود در فرودگاه استانبول به صورت رایگان از اینترنت استفاده کنید، باید پاسپورت خود را در قسمت مشخص شده بکشید تا اطلاعات موجود در آن را بخوانید، سپس دستگاه کاغذی حاوی رمز وای فای به شما می دهد. در نهایت برای استفاده از آن باید شماره پاسپورت خود را به عنوان نام کاربری و رمز عبور در قسمت اطلاعات وای فای وارد کنید. با استفاده از پاسپورت خود یک رمز اینترنتی رایگان در فرودگاه دریافت کنید 

برای دریافت اینترنت از این طریق باید در قسمت Wi-Fi تلفن همراه خود، TurkTelekom Free Airport استانبول را پیدا کنید و سپس در قسمت Mobil Giriş به جای پیش شماره بین المللی، پرچم مربوطه را انتخاب کرده و گوشی خود را وارد کنید. شماره بدون کد در نهایت یک کد برای شما ارسال می شود. با ورود به آن می توانید به مدت 1 ساعت در فرودگاه جدید استانبول از اینترنت رایگان استفاده کنید.

پروازمان به کدام فرودگاه استانبول می نشیند؟

اگر پرواز شما از ایرلاین های داخلی ایران مانند ماهان، ایران ایر، ایران ایرتور، معراج، آسمان و ... است، باید بدانید که هواپیمای شما در این فرودگاه فرود می آید. پروازهای پگاسوس و فری برد نیز در این فرودگاه به زمین خواهند نشست. اما با بررسی بلیط خود و دیدن نماد IST متوجه این موضوع خواهید شد زیرا مخفف فرودگاه جدید استانبول IST است.

فرودگاه صبیحا گوکچن استانبول

فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول که در بخش آسیایی استانبول واقع شده، دومین فرودگاه بین المللی استانبول است که پس از فرودگاه آتاتورک ساخته شد. این فرودگاه در ابتدا به دلیل شلوغی فرودگاه آتاتورک، در سال 2010 با استقبال گسترده ای روبرو شد. مخفف این فرودگاه SAW است. اگر پرواز خود به استانبول را با خطوط هوایی AnadoluJet یا Pegasus خریداری کرده باشید، هواپیمای شما در فرودگاه سابیها فرود می آید. این فرودگاه با مساحت 4.5 میلیون مترمربع، دارای دو ترمینال برای پروازهای داخلی و خارجی و دو باند است.

مسیر دسترسی به فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول

فرودگاه صبیحه گوکچن در قسمت آسیایی استانبول در 35 کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر قرار دارد.در این جا به چگونگی دسترسی به فرودگاه صبیحه گوکچن را می گوییم.
مترو: با خط M4 قطار شهری استانبول می توانید به سمت فرودگاه صبیحه گوکچن بروید.
تاکسی: تاکسی ها نیز گزینه خوبی برای رسیدن به این فرودگاه هستند که می توانید در نظر بگیرید. دسترسی به فرودگاه با خودرو یا تاکسی از بزرگراه E80 امکان پذیر است که در منطقه متروپولیتن استانبول قرار دارد.
اتوبوس: شهرداری برای حمل و نقل مقرون به صرفه و ایمن مسافران، اتوبوس های ویژه را به این فرودگاه اعزام کرده است. از ساعت 4 صبح تا 1 بامداد می توانید از این اتوبوس ها استفاده کنید. در دو منطقه میدان تقسیم و کادیکوی نیز، سرویس‌های فرودگاه برای جابه جایی مسافران وجود دارند.

خدمات در فرودگاه صبیحا گوکچن

از خدمات و امکانات فرودگاه صبیحه می توان به صرافی ها،  اینترنت، فروشگاه های شبانه روزی، رستوران ،پارکینگ 4 طبقه با ظرفیت 4718 خودرو و 72 اتوبوس، یک هتل 4 طبقه با 128 اتاق، 112 باجه پذیرش، ۵۰ پیشخوان کنترل گذرنامه مسافران ورودی و خروجی، کافه و رستوران، سالن تشریفات و کنفرانس و مراکز خرید اشاره کرد.

فرودگاه بین المللی آتاتورک

یکی از مهم ترین فرودگاه های استانبول فرودگاه بین المللی آتاتورک است. فرودگاه بین ‌المللی آتاترک استانبول بسیار زیبا و در بخش اروپایی و توریستی استانبولاستانبول در سال 1924 افتتاح شد و 24 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. فرودگاه آتاتورک استانبول نام خود را از اولین بنیانگذار جمهوری ترکیه گرفته است. پیش از این فرودگاه آتاتورک بزرگترین فرودگاه استانبول، نقطه فرود اصلی گردشگران و قطب اصلی خطوط هوایی ترکیش بود. از سال 2019، این فرودگاه تنها میزبان هواپیماهای باری و هواپیماهای تجاری است و مکانی برای تعمیر و نگهداری هواپیما است.

در بالا با فرودگاه های استانبول آشنا شدید و دانستید که بیشتر پروازهای بین المللی در فرودگاه جدید انجام می شود. لازم است بدانید برای پرواز برگشت به تهران بهتر است حداقل 4 ساعت قبل در فرودگاه حضور داشته باشید تا با توجه به اندازه فرودگاه پرواز را از دست ندهید.

شماره تماس فرودگاه استانبول

شماره تماس فرودگاه استانبول

  • شماره تماس فرودگاه جدید استانبول: 009044441442
  • اطلاعات فرودگاه صبیحا گوکچن:  00902165888585
  • فوریت های کلی: 112
  • پلیس گردشگری استانبول 52745032 021
  • کد کشور ترکیه: 0090
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • حامد شنبه ۲۵ فروردین
    سلام
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info