معرفی کادر پرواز استانبول

روش‌های مختلفی برای سفر کردن و رسیدن به مقصدی مشخص وجود دارد. در این میان سفر هوایی جذابیت‌های متفاوتی برای ما رقم میزند و در صورتی که همه‌چیز به‌خوبی پیش برود، می‌تواند خاطرات خوشی را در ذهن ما ثبت کند. در عین حال جالب است بدانید  که حدود 10 میلیون نفر خلبان، میهمان‌دار، مراقبت پرواز و سایر افراد کادر پروازی در جهان وجود دارند تا از مسافران به بهترین شکل پذیرایی کنند.

  • تعداد بازدید: 1079
  • ارسال در تاریخ: ۴ تیر ۱۴۰۱
  • بروزرسانی: ۴ تیر ۱۴۰۱
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

اگر شما هم عاشق مسافرت با هواپیما هستید و قصد دارید برای تعطیلات به استانبول سفر کنید؛ اجازه بدهید کمی با کادر پرواز استانبول آشنا شویم.

 کادر پرواز استانبول

خلبان، سکان‌دار پروازی امن و راحت

خب اولین و مهم‌ترین شخص در پرواز استانبول، خلبان‌ها هستند که مسئولیت مدیریت و کنترل هواپیما را از ابتدای پرواز و برخاستن از زمین تا موقع نشستن به عهده می‌گیرد. البته خلبان باید حدود دو ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشد و فرمی که در آن تعداد مسافران و نقشه پرواز بیان شده، به‌طور کامل دریافت و مطالعه کند.
خلبان وظایف مهمی در کنار سکان‌داری هواپیما بر عهده دارد و باید سوخت هواپیما را چک کند. همچنین بعد از اینکه برای سفر آماده شدید و بلیط تهران به استانبول را دریافت کردید، خلبان اولین فردی است که تمام جزئیات ریز را برای پروازی امن و راحت چک می‌کند تا سفری لذت‌بخش و با امنیت کامل را برای همه مسافران رقم بزند. ازجمله این وظایف می‌توان به چک کردن آخرین اخبار ترافیک هوایی، گزارشات هوایی و موردی از این دست اشاره کرد.

 کادر پرواز استانبول

همچنین خلبان‌ها بیشتر از چیزی که تصور می‌کنید باید فاکتورهایی مانند شجاعت، مهارت، خونسردی، آرامش و تمرکز داشته باشد تا در شرایط سخت و بحرانی، کنترل کاملی روی همه‌چیز داشته باشد. همچنین توانایی استفاده از تجهیزات پرواز، ارائه دادن اطلاعات درست به خدمه و مسافران، توانمندی خواندن نقشه‌ها و تصویر سه‌بعدی، تسلط کامل روی زبان انگلیسی و بسیاری موارد ریز دیگر، گزینه‌هایی هستند که خلبان کسب می‌کند تا امنیت کاملی در سفر داشته باشیم.

مهمانداران، میزبان شما برای پروازی خوشمزه و مطبوع

دومین گروهی که در کادر پروازی قرار دارند و جذابیت‌های سفری لذت‌بخش را برای ما به ارمغان می‌آورند، میهمان‌داران هستند. افرادی خوش برخورد که در طول پرواز همسفر ما هستند و بعد از خلبان وظیفه مهم و سنگینی در هواپیما دارند.

بعد از اینکه تصمیم به سفر گرفتید و تور استانبول ارزان برای تعطیلات تهیه کردید، می‌توانید خاطرات مطبوع سفر را از لحظه پرواز  و با میزبانی میهمان‌داران بچشید. هر مهماندار قبل از سفر وظایف سنگینی دارد و ازجمله می‌توان به شرکت در جلسات زمان‌بندی پرواز، بررسی امکانات و تجهیزات ایمنی سفر، خوش‌آمد گویی به مسافران، راهنمایی مسافران و آموزش ایمنی به آن‌ها اشاره کرد. همچنین در طول سفر نیز پاسخگویی به‌موقع به نیازهای مسافران و پذیرایی از آن‌ها با غذا و نوشیدنی‌ها را انجام می‌دهند. 

وظایف این گروه از کادر پرواز بعد از رسیدن به مقصد نیز ادامه دارد. آن‌ها باید اطمینان پیدا کنند که همه مسافران به همراه تمام وسایل خود از هواپیما پیاده شدند. علاوه بر آن نوشتن اتفاقات پرواز و ثبت تمام سفارش‌های غذایی پرواز بعدی وظایف دیگری است که این گروه بر عهده دارند.

 کادر پرواز استانبول<

مراقبت پرواز، مراقب شش دانگ امنیت پروازی!

کنار خلبان و میهمان‌داران، باید به وظیفه یکی از مهم‌ترین افراد در کادر پروازی اشاره کرد. مراقبت پرواز یکی از حساس‌ترین شغل‌های دنیا است که باید با دقت بسیار زیاد تمام جنبه‌های مختلف پروازی امن را بررسی کند و زیر نظر داشته باشد. به عبارت دیگر بدون وجود مراقبت پرواز، هیچ پروازی اتفاق نخواهد افتاد و حتی باتجربه‌ترین خلبان هم حاضر نیست بدون همراهی مراقبت پرواز، وارد هواپیما شود.

این گروه  به چهار دسته مختلف شامل واحد برج مراقبت، واحد کنترل مسیر پرواز، کنترل تقرب و کنترلر ترافیک هوایی تقسیم می‌شود. بنابراین زمانی که بلیط تهران به استانبول را می‌خرید، خیالتان راحت باشد که افراد زیادی در تلاش هستند تا سفری امن و راحت را برای شما رقم بزنند.
واحد برج مراقبت در اصل مانند پلیس راهنمایی و رانندگی پروازهای هوایی است که ترافیک جاده‌های هوایی را رصد می‌کند. همچنین واحد کنترل مسیر پرواز هم هدایت ترافیک بین پایانه‌های اصلی و نقاط بدون پایانه را بر عهده دارد. در عین حال این واحد مهم وظیفه دارد که مجوز تمام وسایل پرنده را قبل از سفر و بلند شدن صادر کند.

واحد مهم بعدی در مراقبت پرواز، واحد کنترل تقرب است که مسئولیت ایمنی بیشتر در پروازها و هدایت ترافیک هوایی را همراه با برج مراقبت به عهده دارد. این گروه برای انجام این کار به بهترین شکل از رادارهایی با برد نزدیک استفاده می‌کنند. درنهایت زیرمجموعه بعدی در مراقبت پرواز تور استانبول ارزان واحد کنترلر ترافیک هوایی است که مسئولیت کنترل ترافیک پایانه‌ای را بر عهده دارد.

به‌طور کلی می‌توان گفت که تمام مجموعه افرادی که در مراقبت پرواز خدمت می‌کنند، وظیفه جلوگیری از برخورد هواپیماها در فضای کنترل شده، ارائه اطلاعات دقیق به خلبانان برای ایمنی پرواز و اطلاع‌رسانی اماکن نجات در پروازهای اضطراری را بر دوش دارند. 
گروهی با تمرکز، هوش، آرامش روانی، توانایی حل مسئله، که قدرت تصمیم‌گیری سریع، بررسی دقیق و سریع اطلاعات دارند. همچنین برخورداری از سلامت کامل جسمی و روانی و آشنایی کامل به زبان انگلیسی به همراه موارد بسیار زیاد دیگر تا سفری امن، دل‌انگیز و شاد را برای ما رقم بزنند.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info