مهاجرت تحصیلی | جهانگردی در کنار تحصیل علم

امروزه مهاجرت تحصیلی به یکی از محبوب ترین و متداول ترین روش های مهاجرت به کشورهای پیشرفته دنیا بدل شده و به فرد این اجازه را می دهد تا علاوه بر دریافت مدرک تحصیلی ارزشمند و برخورداری از فرصت کار تمام وقت در بازار کار جهانی، برای کارت اقامت و زندگی دائم در کشور مورد نظر اقدام کرده و به راحتی به سایر کشورهای معتبر دنیا سفر کند.

  • تعداد بازدید: 1317
  • ارسال در تاریخ: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
  • بروزرسانی: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

امروزه مهاجرت تحصیلی به یکی از محبوب ترین و متداول ترین روش های مهاجرت به کشورهای پیشرفته دنیا بدل شده و به فرد این اجازه را می دهد تا علاوه بر دریافت مدرک تحصیلی ارزشمند و برخورداری از فرصت کار تمام وقت در بازار کار جهانی، برای کارت اقامت و زندگی دائم در کشور مورد نظر اقدام کرده و به راحتی به سایر کشورهای معتبر دنیا سفر کند.

در سایر روش های مهاجرتی از جمله دعوت نامه اسپانسرشیپ، مهاجرت کاری و یا مهاجرت سرمایه گذاری، سختی های زیادی بر سر دریافت جاب آفر کارفرما، دعوت نامه اسپانسر و یا ایجاد کسب و کار و سرمایه گذاری در کشور مورد نظر وجود دارد و در اغلب مواقع پرداخت هزینه های گزافی را طلب کرده و زمان زیادی می برد.

اما اگر قصد استفاده از گزینه پذیرش تحصیلی را داشته باشید، می توانید با دریافت نامه پذیرش تحصیلی دانشگاه و ویزای تحصیلی، به کشور مورد نظر خود سفر کرده و به راحتی، به تحصیل، کار دانشجویی و زندگی بپردازید. این در حالی است که در اغلب موارد، امکان جهانگردی در کنار تحصیل علم نیز برای دانشجوی بین المللی میسر خواهد شد.

اما برای اینکه بیشتر با موضوع ترند دنیا یعنی مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی آشنا شوید، بد نیست تا در ادامه چند مثال در این رابطه به شما ارائه دهیم.

مهاجرت تحصیلی به اروپا

معمولاً زمانی که قصد ادامه تحصیل و مهاجرت تحصیلی به یک کشور خارجی را دارید، باید نخست مقصد و دانشگاه خود را تعیین کنید. در حال حاضر کشورهای اروپایی حوزه شنگن و اتحادیه اروپا نظیر آلمان، فرانسه، سوئد، سوئیس، ایتالیا و اوکراین مقاصد جذابی برای ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی محسوب می شوند و مزایای فراوانی را برای فرد به همراه دارند.

برخی از مقاصد اروپایی نظیر فرانسه و آلمان، شرایط تحصیل بسیار کم هزینه و رایگان را برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های دولتی فراهم می کنند، با این شرط که به زبان بومی همان کشور به تحصیل بپردازید؛ برخی دیگر نیز شهریه های نسبتاً مناسبی دارند و امکان تحصیل به زبان انگلیسی را به دانشجو می دهند.

برای مثال اگر قصد تحصیل در دانشگاه های ایتالیا را داشته باشید، باید اول دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید و با مراجعه به وبسایت دانشگاه از شرایط مورد نیاز پذیرش تحصیلی دانشجویان بین المللی مطلع شوید.

سپس باید مدارک تحصیلی خود را آماده و ترجمه کرده و با پرداخت هزینه ارزی ادمیشن فی برای دانشگاه مورد نظر بفرستید. در صورتی که شرایط تحصیلی، هویتی و مالی شما از سوی دانشگاه ایتالیایی مورد پذیرش قرار بگیرد، نامه پذیرش تحصیلی با اعتبار 6 ماهه برای شما از طریق ایمیل ارسال می شود.

چون مقصد تحصیلی شما ایتالیا است، باید بعد از دریافت پذیرش تحصیلی دانشگاه به فکر اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا و یا همان ویزای شینگن باشید. این ویزا دارای اعتبار بلند مدت یکساله بوده و با ثبت نام در ترم های بعدی دانشگاه قابل تمدید خواهد بود.

لازم به ذکر است که دارنده ویزای تحصیلی ایتالیا این امکان را دارد تا به راحتی و بدون نیاز به دریافت ویزای مجدد به 25 کشور دیگر این حوزه از جمله سوئد، نروژ، اسپانیا، پرتغال، فرانسه و آلمان سفر کند و جهانگردی در کنار تحصیل علم را در زمان تعطیلات دانشگاه تجربه نماید!

شما می توانید در طول تحصیل به کار دانشجویی پرداخته و بعد از فارغ التحصیلی به کار تمام وقت در بازار کار این کشور بپردازید و با دریافت کارت اقامت قابل تمدید اروپا، مقدمات دریافت کارت اقامت دائم ایتالیا را برای خود فراهم کنید.

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به کانادا

شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا نیز همانند تحصیل در اروپا است، با این تفاوت که مقصد تحصیلی شما در قاره آمریکا واقع شده و گزینه های متنوع تر و آسان تری برای اقامت دائم و اخذ حق شهروندی و پاسپورت کانادا برای دانشجویان فارغ التحصیل در کانادا وجود دارد.

در واقع شما باید اقدام به اخذ نامه پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی کانادا کنید و با حضور در کشور کانادا، مجوز تحصیل و یا همان استادی پرمیت را از افسر مرزی کانادا دریافت کنید. 

شما این امکان را دارید تا برای مدت زمان دوره تحصیلی (کارشناسی 4 ساله) و یا (ارشد و دکترا 2 تا 4 ساله) در کشور کانادا اقامت داشته و به طور همزمان به تحصیل و کار دانشجویی بپردازید. معمولاً هزینه های تحصیل در این کشور در مقایسه با دانشگاه های اروپایی بیشتر است، اما در عین حال دارای کیفیت و استاندارد آموزشی بالاتری نیز هست.

شما می توانید پیش از فارغ التحصیلی از دانشگاه های کانادا برای مجوز کار تمام وقت PGWP با حداکثر 3 سال اعتبار اقدام کنید و از طریق کسب مدرک دانشگاهی و کسب تجربه کار در بازار کار کانادا، کارت اقامت ارزشمند pr کانادا را دریافت نمایید.

با دریافت کارت pr کانادا، امکان دریافت حق تابعیت کانادا و پاسپورت این کشور برای شما وجود داشته و می توانید آزادانه به بیش از 180 کشور دنیا سفر کنید.

مهاجرت تحصیلی به آسیا

زمانی که حرف از مهاجرت تحصیلی به کشورهای آسیایی می شود، دانشگاه های زیادی برای انتخاب از میان کشورهای ژاپن، مالزی، چین، تایلند، ترکیه و قبرس برای شما وجود دارد.

اگر تمایل دارید تا با هزینه بسیار کم، مهاجرت تحصیلی به مقصدی با کیفیت و بدون نیاز به ویزای تحصیلی را تجربه کنید، دانشگاه های ترکیه بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. البته باید توجه داشته باشید که تنها تحصیل در دانشگاه های دولتی و ترک زبان این کشور مشمول پرداخت شهریه بسیار کم می شود و تحصیل در دانشگاه های خصوصی و انگلیسی زبان ترکیه، دارای شهریه به مراتب بیشتری خواهد بود.

اگر دوست دارید تا با کیفیتی معادل دانشگاه های ترکیه و بدون نیاز به ویزا، تحصیل به زبان انگلیسی را در یک کشور آسیایی تجربه کنید، دانشگاه های قبرس شمالی نیز انتخاب بسیار ایده آلی برای شما خواهد بود.

در این بین، انتخاب دانشگاه های دارای رنکینگ جهانی و بسیار با کیفیت چین، سنگاپور، مالزی و تایلند نیاز به دریافت ویزای تحصیلی داشته و هزینه بیشتری را برای شهریه دانشگاه و زندگی دانشجویی طلب می کند.

اغلب این دانشگاه ها دارای قراردادهای بین المللی با دانشگاه های مطرح اروپایی هستند و این امکان را برای فرد فراهم می کنند تا برای حداکثر دو ترم به یک دانشگاه اروپایی انتقال یافته و تحصیل کند.

اگر تمایل دارید تا هر چه سریعتر مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور را تجربه کرده و به جهانگردی در کنار تحصیل علم بپردازید، بهتر است هر چه سریعتر از مشاوره مهاجرت تحصیلی استفاده کرده و مدارک تحصیلی، مالی و هویتی خود را جهت دریافت پذیرش تحصیلی دانشگاه و ویزای تحصیلی کشور مورد نظر، ترجمه رسمی و آماده نمایید.


منبع: letsgouni.com
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info